Ser du har en del rustangrep på Tysse hengeren din..
Er dette normalt for Tysse? Har en Tysse fra 2010, som har begynt å få en god del rustangrep. Meget skuffende kvalitet, i tillegg til at den er både vinglete og skranglete å kjøre med. Er det dette som Tysse kaller Norsk kvalitet?
Har til sammenligning tre Tredalhengere. En fra 1967, en 97, og en fra 2010. Alle er som nye å se til, bortsett fra slitasje på kassen til den eldste selvsagt.
Hengeren er fra 1996, altså rundt rekna 16 år,alltid stått ute,bytta dørk,felger,dekk,elektrisk pga slitasje og felger pga rust. Den har fått brunfarge på vangane,men eg reknar det som heilt ufarleg samanlikna med rust på kanalar fks på ein bil,då det er snakk om solide stålbjelker med kun overflaterust. Kan ikkje seie korleis kvaliteten er samanlikna med andre merker.Virkar som om det rustar der ein trør når ein går rundt hengaren for og surre O.l.,kanskje ein slit bort galvaniseringa der først fks.
Hum.. I 2010 vraket speidergruppen en Tysse henger fra 1983. Den hadde ingen tegn til rust noen steder, og var forholdsvis god å kjøre med. Muligens de var bedre før? Dessverre var vi dumme å leie den hengeren ut en kar som skulle frakte noe til hytta på fjellet. Han klarte å velte hengeren et eller annet vis.
Den nye Tredalhengeren leies ikke ut
Jeg har forresten fått øket vogntogvekten til 5000kg, hengervekt til 2500kg.
Fremgangsmåten på dette er jeg interesrt i!
Hei. Du må altså ha syncro på T4'en om jeg har skjønt det riktig Jeg fikk hjelp av "highline 2001" til formuleringen av dette forleden dag. Jeg sendte så straks epost til Møller Typegodkjenning, og i går postet de et brev med dokumentasjon på økt henger-/vogntog-vekt til min T4
Jeg har enXXmodell T4 Multivan SYNCRO. Skiltnummer erXX 12345.
Bilen har nå en hengervekt på 2000kg. En bekjent av meg fikk dokumentasjon fra dere på at hans bil kunne utvide hengervekten til 2500kg, og tilsvarende økt vogntogvekt (5 tonn+?). Kan jeg også få spør dere om å få tilsendt slik dokumentasjon for økt hengervekt / vogntogvekt ?
Send da gjerne dokumentasjon til meg på denne adressen:[fyll inn din postadresse].(Møller sender dokumentasjonen via brev - ikke epost)
Mange - mange takk for hjelpen
Mvh[navn]
Lykke til folkens
Mvh CarlOtto
Hei. Prøvde denne oppskriften, men fikk dette til svar fra Møller:
"Vi har dessverre ikke funnet dokumentasjon som bekrefter forhøyet tilhengervekt for din bil.
Denne bilen har maksimal tillatt hengervekt allerede dessverre.
Det er kun T4 med VR6 og/eller syncro, som kan økes til 2500kg."
Jeg har en 2,5 TDI 2wd og 151 originale hestekrefter.
Needforspace wrote:151hp skal kunne få trekke 2500kg, haken er at man ikke får høyere vogntogvekt, dvs at for å trekke 2500kg må bilen være omtrent tom.
Sånn omregistrering har blitt gjort før.
Er dette noe du har noe annet enn rykter omkring? Har du dokumenter på det eller vet av en konkret bil som er oppjustert? Kan bli aktuelt å oppgradere motor og drivlinje etterhvert om dette er tilfelle.
Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Needforspace wrote:151hp skal kunne få trekke 2500kg, haken er at man ikke får høyere vogntogvekt, dvs at for å trekke 2500kg må bilen være omtrent tom.
Er dette noe du har noe annet enn rykter omkring? Har du dokumenter på det eller vet av en konkret bil som er oppjustert? Kan bli aktuelt å oppgradere motor og drivlinje etterhvert om dette er tilfelle.
Er dette noe du har noe annet enn rykter omkring? Har du dokumenter på det eller vet av en konkret bil som er oppjustert? Kan bli aktelt å oppgradere motor og drivlinje etterhvert om dette er tilfelle.
Hadde ikke giddet å skrive rykter, dette har blitt godkjent.
Har ikke mulighet til å legge inn vogntogbilder fra telefonen, beklager.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Fikk lankene på en bitteliten motorløfter
Beklager mobilbildet, det blei fort mørkt.
Skal ikke se helt bort ifra at det var noen langs veien som stussa over høyden. Det er klart, jeg har sett verre last. Tung og fin i bunnen, og solid sikra.
Forresten noen som har sett noe liknende før? Har nemlig ingen aning om hva den er god for. Den er levert av G.Hartmann, for haugevis av år siden. Og så løfter den vel sikkert tre-fire meter...
Mvh Øystein Theodor
99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)
Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
Var det den som lå under "gis bort" på finn.no? En plass på Romerike hvis jeg ikke husker feil? Jeg var fristet til å ringe, men hvis det er denne så var det godt jeg droppet det. Noe sånt har jeg ikke plass til. Men det er jo kjekt å ha...
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra