Etter høyst ureglementert bruk av ei hydraulisk presse, en 9" vinkelsliper og ymse slagverktøy, ble det forsåvidt greie knekker på ei aluminiumsplate. Med litt polering blir det nok bra det der. Ny duk i passende kometfarger kom det også
Saukjerrings '90 Autohomes Komet "Sunshine"
-
VonZu
- -

- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
Re: Saukjerrings '90 Autohomes Komet "Sunshine"
Festet til bordet sang på siste verset da vi kjøpte bilen, og har nå passert siste strofe. Så det var dags å oppgradere.
Etter høyst ureglementert bruk av ei hydraulisk presse, en 9" vinkelsliper og ymse slagverktøy, ble det forsåvidt greie knekker på ei aluminiumsplate. Med litt polering blir det nok bra det der. Ny duk i passende kometfarger kom det også

-
Sunshine
- -

- Car: SOLGT
- Phone: 47886669
På ÆKTE nordnorsk : "DÆVEN STEIKE"
Her jobbes det, ser eg! FLOTT
Mest ivrig på en kommentar på trekket i baksetet egentlig
Det VAR slik da vi kjøpte bilen
Jeg var aldri i tvil da dere kjøpte bilen; Kometen har fått FANTASTISKE eiere:)
Godt å se at PKK gikk RIMELIG FANTASTISK
Litt småpjusk skal det jo være uansett:)
Som andre sier; "Kjøpe seg en bil som er 20-25 år og tror at bilen skal være som ny!"
Her jobbes det, ser eg! FLOTT
Mest ivrig på en kommentar på trekket i baksetet egentlig
Det VAR slik da vi kjøpte bilen
Jeg var aldri i tvil da dere kjøpte bilen; Kometen har fått FANTASTISKE eiere:)
Godt å se at PKK gikk RIMELIG FANTASTISK
Litt småpjusk skal det jo være uansett:)
Som andre sier; "Kjøpe seg en bil som er 20-25 år og tror at bilen skal være som ny!"
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
-
VonZu
- -

Ok, så den var altså slik da dere kjøpte bilen
Pensjonist, han forrige eieren? Kjørt rett rundt 100.000km? Jaja... 
Kometen begynner å nærme seg avreiseklar nå
Kometen begynner å nærme seg avreiseklar nå
-
Sunshine
- -

Måtte eventuelt ha vært en dårlig søm fra fabrikken 
Når det er sagt har den gamle eieren hatt bilen med seg på diverse messer og brukt bilen som utsalg for sine flotte vannkringler og annet bakverk. Det var den lokale bakeren som var første eier på doningen
Når det er sagt har den gamle eieren hatt bilen med seg på diverse messer og brukt bilen som utsalg for sine flotte vannkringler og annet bakverk. Det var den lokale bakeren som var første eier på doningen
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
-
VonZu
- -

Kan se ut til at han var bruker av egen salgsvare 
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
Han Lyder va skræl i skrotten tel å va bakar!
Dåkk e flenk!
Dåkk e flenk!
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
VonZu
- -

Bø Camping, i "flott" vær.

Nå har jeg satt opp dette forteltet i kun ugunstige omstendigheter, og i går var forholdene så dårlige som jeg noen gang kommer til å tidde å sette opp teltet. Men når først teltet er oppe, er det gode greier. Tørt og romslig. Takk og lov

Nå har jeg satt opp dette forteltet i kun ugunstige omstendigheter, og i går var forholdene så dårlige som jeg noen gang kommer til å tidde å sette opp teltet. Men når først teltet er oppe, er det gode greier. Tørt og romslig. Takk og lov
-
VonZu
- -

Sommerturen og ferien er over for denne gang. 3200km tilbakelagt med Kometen, og ikke tendenser til problemer av noe slag. Gjett om vi er fornøy med bilen 
Vi startet som vist over, i Bø i Telemark. Men været var så drit at vi for til Mandal i stedet. Greit å campe på Sjøsanden.

Sjøsanden ble brukt som base, og så fartet vi rundt om med kometen for å gjøre allskens. Vi hadde det veldig moro med rafting, klatring og kanopadling hos Adventure Norway. Plassen er perfekt for familieaktiviteter, og folkene der er veldig trivelige.
En liten stund var det to kometer på Sjøsanden også

Spottet en annen forumbuss der nede. Men jeg traff aldri eieren i bilen da jeg gikk for å si hallo. Fin bil!

Turen gikk så tilbake til Telemark, for å få med oss godværet som nå var å finne der.

Og for de som var på Sørlandstreffet:

Nå har vi våre egne. Takk for lånet, øystein dahl og vwcoach. Danial: Ligg unna
En kjapp rast i Tanumshede, på vei til Lysekil og Bussfest. Sikting av taklasta har ikke stått til laud. Men, det demonstrerer hvertfal fordelen med å tre stroppa gjennom tingene som skal sikres. De blir hengende på

Vel på plass i Lysekil, så kom narle trillende med sin eksklusive ekvipasje. Jeg merket meg at folk som kom forbi oss, snakket 75% om bilen hans, 20% om teltet vårt og 5% om ungene hos oss. Stakkars Kometen, fikk ingen oppmerksomhet

Teltet vårt ble raskt basen for våre, narle og jakob sine unger. Et assortert utvalg kunne til en hver tid finnes på luftmadrassen hos oss.

Etter en svært bra Bussfest, stakk noen av oss videre for å ta en runde i Liseberg. Så da ble det et aldri så lite minitreff utenfor Göteborg.

Turen gikk så til Sørumsand, hvor et eller annet fikk ungene til å be om å få vaske bilen. Eller, hvertfall fronten

Turen hjem ble plutselig lagt om en smule, for å ta med en '77 Poletta. Saukjerring har hele tiden ønsket seg en slik, og nå fant vi en passelig kandidat.

Etter testovernatting på Torpa og kjøretur hjem, tror jeg det vil fungere fint med ei slik på slep etter diverse biler på treff. Ingen problem å kjøre med, da den bare veier noen få hundre kilo.
Vi startet som vist over, i Bø i Telemark. Men været var så drit at vi for til Mandal i stedet. Greit å campe på Sjøsanden.

Sjøsanden ble brukt som base, og så fartet vi rundt om med kometen for å gjøre allskens. Vi hadde det veldig moro med rafting, klatring og kanopadling hos Adventure Norway. Plassen er perfekt for familieaktiviteter, og folkene der er veldig trivelige.
En liten stund var det to kometer på Sjøsanden også

Spottet en annen forumbuss der nede. Men jeg traff aldri eieren i bilen da jeg gikk for å si hallo. Fin bil!

Turen gikk så tilbake til Telemark, for å få med oss godværet som nå var å finne der.
Og for de som var på Sørlandstreffet:
Nå har vi våre egne. Takk for lånet, øystein dahl og vwcoach. Danial: Ligg unna
En kjapp rast i Tanumshede, på vei til Lysekil og Bussfest. Sikting av taklasta har ikke stått til laud. Men, det demonstrerer hvertfal fordelen med å tre stroppa gjennom tingene som skal sikres. De blir hengende på

Vel på plass i Lysekil, så kom narle trillende med sin eksklusive ekvipasje. Jeg merket meg at folk som kom forbi oss, snakket 75% om bilen hans, 20% om teltet vårt og 5% om ungene hos oss. Stakkars Kometen, fikk ingen oppmerksomhet
Teltet vårt ble raskt basen for våre, narle og jakob sine unger. Et assortert utvalg kunne til en hver tid finnes på luftmadrassen hos oss.
Etter en svært bra Bussfest, stakk noen av oss videre for å ta en runde i Liseberg. Så da ble det et aldri så lite minitreff utenfor Göteborg.

Turen gikk så til Sørumsand, hvor et eller annet fikk ungene til å be om å få vaske bilen. Eller, hvertfall fronten
Turen hjem ble plutselig lagt om en smule, for å ta med en '77 Poletta. Saukjerring har hele tiden ønsket seg en slik, og nå fant vi en passelig kandidat.

Etter testovernatting på Torpa og kjøretur hjem, tror jeg det vil fungere fint med ei slik på slep etter diverse biler på treff. Ingen problem å kjøre med, da den bare veier noen få hundre kilo.
-
VonZu
- -

Forsåvidt artig når bildene blir tagget med location. Gir en lett oversikt over hvor vi har vært.

Livet som værflyktning gir mange locations
Reiseskildringer med bilder liker vi (iallefall jeg), stå på.
320 mil uten problemer, flaks
Reiseskildringer med bilder liker vi (iallefall jeg), stå på.
320 mil uten problemer, flaks
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
-
VonZu
- -

Ja, det er greit å jakte på sola 
I fjor kjørte vi en over 500 mil uten problemer. Gode biler
I fjor kjørte vi en over 500 mil uten problemer. Gode biler
-
Husern
- -

- Car: 1988 t3 westfalia
- Phone: 90960942

Det der er vwbjørn fra forumet her inne.. Han er ifra samme plass som meg. Han var i Alta i fjor sommer og kjøpte bilen..
Kjempe fin bil, i orginalstand, så og si uten rust
Raymond Huser
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
-
VonZu
- -

Stemmer. Jeg husker det var en del snakk om den da han kjøpte den. Han gjorde hvertfall slik at det en liten stund var tre autohomes på Sjøsanden camping. Det er nok ikke ofte en kommer ut for.
-
Sunshine
- -

GRATULERER MED DAGEN til fruen med den vakre bilen 
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
-
VonZu
- -

Nå er det lenge siden det har vært skrevet noe om denne saken her. Og strengt tatt har det ikke vært så mye å si. Har skiftet den der kvite tomgangselektrodingsen baki, det er alt. Sviver fint, starter lett og oppfører seg eksemplarisk. Mistet turtelleren litt tidligere her i år, men har kjørt etter gps, så det går forsåvidt helt greit. Den skal skiftes, men gadd ikke stresse før sommerferien.
-
VonZu
- -

Så var det årets sommerferie...
I fjor bestemte vi at det var for trangt til ungene oppunder taket, og handlet en liten poletta. Den var klar til bruk da vi kjøpte den, og i år la vi i vei.
Første stopp i Sørumsand:

Så ble det et veldig trivelig drammenstreff:

Turen derfra endte til slutt opp på Bogstad Baden utenfor Karlstad. Ikke vår favorittcampingplass, men grei nok for ei overnatting.

Så bar det videre østover til et passelig stoppested før siste etappe mot Grisslehamn. Der traff vi en del andre nordmenn av heller tvilsom sort
Alvorlig bra teltløsning på den gule saken der!

Etter at narle fant en bensinstasjon som absolutt ikke solgte diesel, og var en hårsbredd fra å gå lens før neste stopp, endte vi til slutt opp på Gröna Udden på Åland. Og makan til plassering vi fikk der... Helt genialt. Jeg tror det kan gå en stund til vi får noe tilsvarende.

Det var vist noe treff og greier der...
Og det kom etter hvert mye veldig fine biler og trivelige folk.

Alvorlig kul bil fra Finland. En bitteliten serie ble produsert i Finland før de ga seg. Dette er en av en håndfull som er igjen, og den er skikkelig fint restaurert. 1600 luftkjølt motor.

Han her fyren forstod vi oss ikke helt på. Lurer på om det var en slags religiøs leder blant de infødte. Hodepryden hans var stakk seg hvertfall godt ut. Vi skjønte ikke hva han sa, men smilte og nikket. Etter alt å bedømme var han i så godt lag og behørig bedrukket at han syns alt sto godt til

Noen av de som var på dette treffet, fant det for godt å smi seg i Hymes lenker når de først var på Åland. Ungene syns ikke bilen sto i stil, og gjorde noe med det

På vei hjem fra Åland stakk vi innom litt slekt. Til slutt ble klokka så mye (hadde ikke noe med meg å gjøre
) at vi endte opp med å sove ved fergeleiet. Der traff vi også han som desverre måtte bytte ut treffet med ett sykehusopphold. Til alt hell gikk det bra, og vi håper å gjøre opp for det ved neste treff. Og jeg som hadde med meg poncho og alt i år...

Et aldri så lite stopp i Uppsala. Makan til fin by... All ære til svenskene som har tatt så godt vare på så mange fine og gamle bygninger.

Og så traff vi jammen gamle kjente på Avesta. De hadde møysommelig valgt ut den beste campingplassen i mils omkrets. Den fungerte også som asylmottak

Vi hadde en liten stopp i en svensk by jeg har glemt navnet på. Den er like kjedelig som Uppsala er fin, så det er ikke så nøye. Men det var lettere enn å finne egnet parkering her, så alt var ikke lort.

Siste stopp i Sverige ble Grinsby camping ved grensa. Den plassen likte vi godt, bortsett fra utedassløsningen de hadde... Her fikk endelig ungene det for seg å teste hengekøya. Kjekk sak.

En liten overnatting i Skien, og så var det hjem for oss i år.

Ruta er ikke helt representativ. Vi kjørte en mye utenfor motorvei, men jeg gadd ikke begynne å knote inn alt det på google-kartet.

Alt i alt ble det ca. 280-300 mil i år. Ingen hickups av noe slag. Knallbra bil. Takk Tommy!
I fjor bestemte vi at det var for trangt til ungene oppunder taket, og handlet en liten poletta. Den var klar til bruk da vi kjøpte den, og i år la vi i vei.
Første stopp i Sørumsand:
Så ble det et veldig trivelig drammenstreff:
Turen derfra endte til slutt opp på Bogstad Baden utenfor Karlstad. Ikke vår favorittcampingplass, men grei nok for ei overnatting.
Så bar det videre østover til et passelig stoppested før siste etappe mot Grisslehamn. Der traff vi en del andre nordmenn av heller tvilsom sort
Alvorlig bra teltløsning på den gule saken der!
Etter at narle fant en bensinstasjon som absolutt ikke solgte diesel, og var en hårsbredd fra å gå lens før neste stopp, endte vi til slutt opp på Gröna Udden på Åland. Og makan til plassering vi fikk der... Helt genialt. Jeg tror det kan gå en stund til vi får noe tilsvarende.
Det var vist noe treff og greier der...
Alvorlig kul bil fra Finland. En bitteliten serie ble produsert i Finland før de ga seg. Dette er en av en håndfull som er igjen, og den er skikkelig fint restaurert. 1600 luftkjølt motor.
Han her fyren forstod vi oss ikke helt på. Lurer på om det var en slags religiøs leder blant de infødte. Hodepryden hans var stakk seg hvertfall godt ut. Vi skjønte ikke hva han sa, men smilte og nikket. Etter alt å bedømme var han i så godt lag og behørig bedrukket at han syns alt sto godt til
Noen av de som var på dette treffet, fant det for godt å smi seg i Hymes lenker når de først var på Åland. Ungene syns ikke bilen sto i stil, og gjorde noe med det
På vei hjem fra Åland stakk vi innom litt slekt. Til slutt ble klokka så mye (hadde ikke noe med meg å gjøre
Et aldri så lite stopp i Uppsala. Makan til fin by... All ære til svenskene som har tatt så godt vare på så mange fine og gamle bygninger.
Og så traff vi jammen gamle kjente på Avesta. De hadde møysommelig valgt ut den beste campingplassen i mils omkrets. Den fungerte også som asylmottak
Vi hadde en liten stopp i en svensk by jeg har glemt navnet på. Den er like kjedelig som Uppsala er fin, så det er ikke så nøye. Men det var lettere enn å finne egnet parkering her, så alt var ikke lort.
Siste stopp i Sverige ble Grinsby camping ved grensa. Den plassen likte vi godt, bortsett fra utedassløsningen de hadde... Her fikk endelig ungene det for seg å teste hengekøya. Kjekk sak.
En liten overnatting i Skien, og så var det hjem for oss i år.
Ruta er ikke helt representativ. Vi kjørte en mye utenfor motorvei, men jeg gadd ikke begynne å knote inn alt det på google-kartet.

Alt i alt ble det ca. 280-300 mil i år. Ingen hickups av noe slag. Knallbra bil. Takk Tommy!
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
også sa dere ikke ifra at dere var innom her i skien? 
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-
VonZu
- -

*host-host*
Det var ett par plasser vi var innom på turen der jeg gjerne skulle gitt en lyd til ett og annet busshode...
Men i Skien var det et slags lite sommerreunion for kjærringa og noen venninner, så timeplanen var full.
Rart med det. Det er så mange folk jeg skulle ha truffet når jeg engang kjører forbi, men det blir liksom aldri til det. Må begynne å legge inn mer slark på turene, og ankomme stoppested tidligere på dagen.
Eller... Det er kanskje derfor vi har treff?
Det var ett par plasser vi var innom på turen der jeg gjerne skulle gitt en lyd til ett og annet busshode...
Men i Skien var det et slags lite sommerreunion for kjærringa og noen venninner, så timeplanen var full.
Rart med det. Det er så mange folk jeg skulle ha truffet når jeg engang kjører forbi, men det blir liksom aldri til det. Må begynne å legge inn mer slark på turene, og ankomme stoppested tidligere på dagen.
Eller... Det er kanskje derfor vi har treff?
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Har du turteller på gps en ?VonZu wrote:Nå er det lenge siden det har vært skrevet noe om denne saken her. Og strengt tatt har det ikke vært så mye å si. Har skiftet den der kvite tomgangselektrodingsen baki, det er alt. Sviver fint, starter lett og oppfører seg eksemplarisk. Mistet turtelleren litt tidligere her i år, men har kjørt etter gps, så det går forsåvidt helt greit. Den skal skiftes, men gadd ikke stresse før sommerferien.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
VonZu
- -

Neimenn... Det var da som... Jeg satt og tenkte på at jeg skulle sette inn turteller når jeg skiftet speedowire. Og så skrev jeg turteller i stedet for speedometer.
Er ikke det der KLYVE i Skien da? Er vel 20-30 min spasertur til Rapidland det?
2010 mod Caddy Maxi 1.9 TDI
1989 mod T3 Caravelle 2,1 DJ syncro m/sperre foran og bak
+1
Blir aldri ferdig
1989 mod T3 Caravelle 2,1 DJ syncro m/sperre foran og bak
+1
Blir aldri ferdig
Mange flotte mennesker dere har møtt i ferien deres.
Har du ferie enda?
Har du ferie enda?
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
-
VonZu
- -

Ja, vi har vært i godt selskap mesteparten av turen. Særlig han der med regnbuehattenjakob wrote:Mange flotte mennesker dere har møtt i ferien deres.
Har du ferie enda?
Jeg husker ikke hva det heter. Mener det ligger litt nordvest for Skien sentrum.jostein wrote:Er ikke det der KLYVE i Skien da? Er vel 20-30 min spasertur til Rapidland det?
"Rapidland" høres forresten ut som en level i Super Mario. Ser for meg boss-fighten på slutten. En svær skallet fjomp med dieselkanne og sandaler
Saukjerrings '90 Autohomes Komet "Sunshine"
Heisan og takk for sist.VonZu wrote:jakob wrote:Jeg husker ikke hva det heter. Mener det ligger litt nordvest for Skien sentrum.
:
Etter denne beskrivelsen høres det ut som dere er rundt Gulset eller Skottfoss et sted
I så tilfelle er nok det snarere 20-30 minutters KJØRING til "Rapidland" som ligger i Porsgrunn. Ser prosjektene hans hver gang vi er på vei til hytten vår. Stadig noe som skjer i den gården der ja
Eskild Serigstad
Maskiningeniør
2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
Maskiningeniør
2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
-
Buss Marius
- -

- Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
- Phone: 92023467
For oss som ikke har noen erfaring med høytaks campere. Hvorfor kunne ikke unga lenger sove på hemsen? Gitt dem kraftfor så de vokser så fort?