Sent from my LT15i using Tapatalk 2
daain83`s 2002 Transvelle syncro !
Re: daain83`s 2002 Transvelle !
Idag er bilen på "naftest" + sjekk av registeret, oppdaterer med resultatet senere 
Da har jeg fått dommen...
Og den var positiv heldigvis, det er jo forsåvidt også det inntrykket jeg har hatt etter 3 uker som eier av bilen. Var selvfølgelig noe småtteri, noe rust på bremseskiver bak, noe kleine bremseslanger foran, godt brukt bremsevæske og godt brukte dekk. Så ikke noe avskrekkende egentlig...
Fikk dem også til å inspisere registeret og det ser ut som om det bør byttes i nærmeste framtid.
Noen som tror det har noe for seg å gå på selger ang det ? Si 50/50 f.eks ?
Og den var positiv heldigvis, det er jo forsåvidt også det inntrykket jeg har hatt etter 3 uker som eier av bilen. Var selvfølgelig noe småtteri, noe rust på bremseskiver bak, noe kleine bremseslanger foran, godt brukt bremsevæske og godt brukte dekk. Så ikke noe avskrekkende egentlig...
Fikk dem også til å inspisere registeret og det ser ut som om det bør byttes i nærmeste framtid.
Noen som tror det har noe for seg å gå på selger ang det ? Si 50/50 f.eks ?
Skal om 3 uker bytte registeret på bilen, og lurer i den forbindelse på om det er noen deler som er lure å ha i bakhånd sånn i tilfellet ?
Har kjøpt kompl.reg reim sett m/vannpumpe, multireim, må sjekke om bolten til reimhjulet er med. Skal handle inn ny frostvæske - 5l holder her ?
Så blir det bytte av olje/dieselfilter og olje, glødeplugger og bremsevæske i tillegg... Mulig jeg slenger på et par bremseslanger som er litt kleine når jeg først skal til.
Noen som har noe å tilføye ?
Har kjøpt kompl.reg reim sett m/vannpumpe, multireim, må sjekke om bolten til reimhjulet er med. Skal handle inn ny frostvæske - 5l holder her ?
Så blir det bytte av olje/dieselfilter og olje, glødeplugger og bremsevæske i tillegg... Mulig jeg slenger på et par bremseslanger som er litt kleine når jeg først skal til.
Noen som har noe å tilføye ?
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Sørg for god nok frostvæske, gjerne original rød eller rosa.
Det kan evt være verdt å skifte simmering på veiv og kamaksel, evt pakking bak oljepumpa om det er noe oljelekkasje å spore...
Multireim om den er slitt...
mvh Frode Neergård.
sendt fra min HTC Sensation XE via tapatalk 2
Det kan evt være verdt å skifte simmering på veiv og kamaksel, evt pakking bak oljepumpa om det er noe oljelekkasje å spore...
mvh Frode Neergård.
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Blir rosa ja, frostvæske og olje kjøper jeg på biltema.Neergård wrote:Sørg for god nok frostvæske, gjerne original rød eller rosa.
mvh Frode Neergård.
Noen som sitter på en ca pris på simring veiv, kam og pakning til oljepumpa ? Prøver å begrense meg litt nå før jul, selv om jeg ikke gidder å spare meg til flere skrutimer
Multireim har jeg
-
Neergård
- -

Tror vi snakker hundrelapper pr stk, men ble veldig usikker. Kan fikse priser til deg på mandag. Originalt da altså..
mvh Frode Neergård.
mvh Frode Neergård.
Frode Neergård
Re: Re: daain83`s 2002 Transvelle !
Okok, da avventer jeg svar på mandagNeergård wrote:Tror vi snakker hundrelapper pr stk, men ble veldig usikker. Kan fikse priser til deg på mandag. Originalt da altså..
mvh Frode Neergård.
Var det forresten du som hadde verkstedmanual til disse bilene ?
Fant forøvrig ut at hjelpevarmeren fungerer idag, 3 grader og regn - gikk ut for å fyre bilen litt før jeg skulle avgårde å dra opp båten til svigerbroderen. Etter litt kikka jeg ut av vinduet og så det kom røyk fra v.hjulbue. Måtte fysisk ut å kikke, joda liv i den - konge !! En ting mindre å tenke på
-
Neergård
- -

Re: daain83`s 2002 Transvelle syncro !
Glemte denne jeg. Nytt forsøk imorgen!
Kan sende deg mail med en manual ja, har den ikke her så skal se i morgen!
Kan sende deg mail med en manual ja, har den ikke her så skal se i morgen!
Frode Neergård
*kremt* Glemte denne nå jeg, kan du hive den i posten til meg ? Skal vi si en 100-lapp ?Sløkkas wrote:Huff. Sei aldri det namnet høgt til ein Siddis...![]()
http://www.nettavisen.no/motor/article2918176.ece
Men me skal finna ein løysning. Må berre tenka litt
Akkurat nå er forresten dingsen tilbake på Stord
Hvis du sender en adresse på PM, så kan eg sende. Så ser vi hva det koster å sende... 
T3 1,6TD - 1990 - SOLGT
T4 2,5 TDI - 1996 - SOLGT
Golf Country - 1990 -SOLGT
T4 2.4 GL - 1994 - VRAKET
T4 1.9 TDK -1998 - SOLGT
T4 2.5 TDI - 1998
T4 1.9 TDK -1998 - SOLGT
T4 2.5 TDI - 1998
Jadda, i går sviktet sentrallåsen...
I 12 blå grader stod jeg å sloss med en lås som gikk opp å igjen for hvert trykk på fjernkontrollen... (at jeg stod i knickers og gjennomsvett etter fotballtrening hjalp ikke) :p
Fikk opp døra til slutt og røsket ut sikring nr.10 nede så roet det hele seg. Regner med det er brudd i ledninger i døra etter hva jeg har lest... Får se på det en dag jeg har litt greiere plass å stå
Klarer oss uten foreløpig.
Lite liv i eberen også, suger jo litt i disse tider...funka for en uke siden
I 12 blå grader stod jeg å sloss med en lås som gikk opp å igjen for hvert trykk på fjernkontrollen... (at jeg stod i knickers og gjennomsvett etter fotballtrening hjalp ikke) :p
Fikk opp døra til slutt og røsket ut sikring nr.10 nede så roet det hele seg. Regner med det er brudd i ledninger i døra etter hva jeg har lest... Får se på det en dag jeg har litt greiere plass å stå
-
Neergård
- -

Re: Re: daain83`s 2002 Transvelle syncro !
Forsøk med nøkkelen i låsen, når du når den døra som har feilen, vil den lyster dine kommandoer. Inntil dette vil den oppføre seg likedan som ved bruk av fjernkontrollen.daain83 wrote:Jadda, i går sviktet sentrallåsen...
Fikk opp døra til slutt og røsket ut sikring nr.10 nede så roet det hele seg. Regner med det er brudd i ledninger i døra etter hva jeg har lest... Får se på det en dag jeg har litt greiere plass å ståKlarer oss uten foreløpig.
Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Frode Neergård
Re: Re: Re: daain83`s 2002 Transvelle syncro !
Hadde ikke absolutt alt av låser vært bunnfryste såNeergård wrote:Forsøk med nøkkelen i låsen, når du når den døra som har feilen, vil den lyster dine kommandoer. Inntil dette vil den oppføre seg likedan som ved bruk av fjernkontrollen.daain83 wrote:Jadda, i går sviktet sentrallåsen...
Fikk opp døra til slutt og røsket ut sikring nr.10 nede så roet det hele seg. Regner med det er brudd i ledninger i døra etter hva jeg har lest... Får se på det en dag jeg har litt greiere plass å ståKlarer oss uten foreløpig.
Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
Skal prøve det i helga, da blir den stående tørt og varmt et par dager
-
Neergård
- -

Og da er det sikkert ikke feil å spore....
Frode Neergård
Helt sikkert ikkeNeergård wrote:Og da er det sikkert ikke feil å spore....
Du fikk rettNeergård wrote:Og da er det sikkert ikke feil å spore....
Forøvrig ble det ikke byttet register i helgen, han jeg skulle låne måleur av dukket aldri opp. Da gadd vi rett og slett ikke begynne engang, passet egentlig fint siden jeg var forferdelig fyllesyk etter en bursdagsfeiring som tok litt av dagen før :p
Vi inspiserte reima og fant det godkjent, ingen sprekkdannelser e.l. og heller ikke for slakk. Så da drøyer jeg byttet til over nyttår når alle har litt bedre tid. Fikk så byttet glødepluggene, eller min svoger gjorde, mens jeg satt å uffet meg :p Tok vel ca 1,5t, vet ikke det er vel noe lettere på AXL motorene kanskje ?
Fikk forøvrig endelig solgt noen bremser jeg hadde liggende til Volvoen (`76 245), S60R bremser hvis det sier dere noe
Lurer også på å legge inn et bud på en av de gamle firmabilene på jobb, en 98-99 T4 2,5tdi sika pickup. Denne har bl.a lysbryter for tåkelys foran og varmeapparatpanel for ekstra varmeapp bak. Noen her som kunne trenge deler fra en sånn ? gåen clutch og noe leit ledningsnett.
Mye tekst og lite bilder...for dårlig jeg vet :p
Hei! Kan være int.i spindler framme og bak,skiver og kaliptere framme og bak. Ganske avhengig av at det kan sendes isåfall.
Caravelle 2.5 TDI GL 97mod kort 9 seter
Nissan Leaf Tekna 2013
Nissan Leaf Tekna 2013
Jeg kommer tilbake til deg om det blir aktuelt å kjøpe bilen, får vite før jul !hypomac wrote:Hei! Kan være int.i spindler framme og bak,skiver og kaliptere framme og bak. Ganske avhengig av at det kan sendes isåfall.
Idag ble det lagt inn bestilling på følgende:
sort/rød baklykter ala orginale.
tåkelys foran med braketter.
Stod over fristelsen på å kjøpe nye hovedlykter foreløpig, invisterte heller i nye pærer
Skal også handle inn 3x 1000m etterhvert, da begynner det å hjelpe seg på lysfronten
sort/rød baklykter ala orginale.
tåkelys foran med braketter.
Stod over fristelsen på å kjøpe nye hovedlykter foreløpig, invisterte heller i nye pærer
Skal også handle inn 3x 1000m etterhvert, da begynner det å hjelpe seg på lysfronten
Heidaain83 wrote:*kremt* Glemte denne nå jeg, kan du hive den i posten til meg ? Skal vi si en 100-lapp ?Sløkkas wrote:Huff. Sei aldri det namnet høgt til ein Siddis...![]()
http://www.nettavisen.no/motor/article2918176.ece
Men me skal finna ein løysning. Må berre tenka litt
Akkurat nå er forresten dingsen tilbake på Stord
Har ikkje fått tid til å posta denne ennå, men den ligg klar og eg skal gjera det i morgon.
Sidan det er jul tek det kanskje litt ekstra tid, men den er vertfall på veg
T3 1,6TD - 1990 - SOLGT
T4 1.9 TDK -1998 - SOLGT
T4 2.5 TDI - 1998
T4 1.9 TDK -1998 - SOLGT
T4 2.5 TDI - 1998
Fikk delene fra Martin idag

Disse sitter alt i tåkelyktene

Blir montert over nyttår engang tenker jeg =)
Delene ble levert nesten på døra av Martin selv, service kaller jeg det - spesielt i det været vi har hatt idag
Takk takk

Disse sitter alt i tåkelyktene

Blir montert over nyttår engang tenker jeg =)
Delene ble levert nesten på døra av Martin selv, service kaller jeg det - spesielt i det været vi har hatt idag
I går var jeg å handlet 3x SIM ekstralys, 225mm ! Ville egentlig hatt med blankt glass, men det var de utsolgt for så da ble det med blått glass. Passer jo forsåvidt til bilen :p
Var på biltema etterpå å handla litt festemateriell. Satse på å få montert det hele en dag snart nå =)
Ellers dukka oppbevaringsmodulen til dashen opp i posten her forleden, takk til hypomac og sløkkas for den !
Var på biltema etterpå å handla litt festemateriell. Satse på å få montert det hele en dag snart nå =)
Ellers dukka oppbevaringsmodulen til dashen opp i posten her forleden, takk til hypomac og sløkkas for den !
Like mine de da?daain83 wrote:I går var jeg å handlet 3x SIM ekstralys, 225mm ! Ville egentlig hatt med blankt glass, men det var de utsolgt for så da ble det med blått glass. Passer jo forsåvidt til bilen :p
Er ekstremt fornøyd med de!

T3 1,6TD - 1990 - SOLGT
T4 1.9 TDK -1998 - SOLGT
T4 2.5 TDI - 1998
T4 1.9 TDK -1998 - SOLGT
T4 2.5 TDI - 1998
Sløkkas wrote:Like mine de da?daain83 wrote:I går var jeg å handlet 3x SIM ekstralys, 225mm ! Ville egentlig hatt med blankt glass, men det var de utsolgt for så da ble det med blått glass. Passer jo forsåvidt til bilen :p
Er ekstremt fornøyd med de!
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2133_n.jpg
Det ser slik ut bortsett fra at de jeg har er med klart/slett glass mener jeg
Blir spennende å få på 3 stk å se hvor mye lys det faktisk blir :p Rigger jo litt i front i tillegg !
Flott bøyle du hadde forresten
Noen som vet om det finnes egne ekstralys brytere som passer i dashen ?
Har søkt endel nå, men finner ikke noe...?
Har søkt endel nå, men finner ikke noe...?