Når jeg var på Hafjell her i helgen som var klarte jeg akkurat å få vridd om låsen bak etter å tint den opp...
Men siden det har jeg ikke fått låst den igjen, har smørt den med låsolje etc. men jeg får fortsatt ikke nøkkelen rundt. Jeg prøvde også i går å fjerne plata i bakdøra for å få se om jeg kunne prøve å "hjelpe til" bak med å vri den rundt. Men den sitter veldig veldig godt, ikke sjangs å få låst den.
Og nå som snøen driver å smelter litt kan jeg ikke lenger bare rygge intill for å slippe at folk kan tusle rett inn bakluka for å forsyne seg med forsterker, cd-skifter og basskasse... Men en lastestropp rundt stolpen mitt i bakdøra og festet i setet fremover er en midlertidig løsning, dog noe upraktisk...
Lås på bakluke
Lås på bakluke
Espen
Re: Lås på bakluke
Espen wrote:Når jeg var på Hafjell her i helgen som var klarte jeg akkurat å få vridd om låsen bak etter å tint den opp...
Men siden det har jeg ikke fått låst den igjen, har smørt den med låsolje etc. men jeg får fortsatt ikke nøkkelen rundt. Jeg prøvde også i går å fjerne plata i bakdøra for å få se om jeg kunne prøve å "hjelpe til" bak med å vri den rundt. Men den sitter veldig veldig godt, ikke sjangs å få låst den.
Og nå som snøen driver å smelter litt kan jeg ikke lenger bare rygge intill for å slippe at folk kan tusle rett inn bakluka for å forsyne seg med forsterker, cd-skifter og basskasse... Men en lastestropp rundt stolpen mitt i bakdøra og festet i setet fremover er en midlertidig løsning, dog noe upraktisk...
Om du tar ut hele låsen og demonterer den totalt samt at du renser og smører den opp, blir den så god som ny. Har gjordt dette på en rekke biler med bra resultat.
Eskild
Re: Lås på bakluke
Takk Eskild, da prøver jeg det:)SYNCRO wrote:Om du tar ut hele låsen og demonterer den totalt samt at du renser og smører den opp, blir den så god som ny. Har gjordt dette på en rekke biler med bra resultat.
Eskild
Espen
-
Caravelle-Kai
- -

Først demonter ALLE smådeler. Så skrapes all korrosjon bort forsiktig med ett barberblad.PASS PÅ AT DU IKKE MISTER DE SMÅ FJÆRENE I LÅSESYLINDEREN. Sett så sammen alle delene igjen etter at de er smurt inn med symaskinolje/låseOLJE,(tynntflytende begge to)Caravelle-Kai wrote:Hva slags rense- og smøremiddel bør man bruke?
Så vipps er låsen frisk igjen.
Eskild