Webasto
Re: Webasto
Vis den blinker grønt så mener jeg det er at da får ikke fjernkontrollen kontakt med webasto`n
min lyser grønt i ca 3 sec når jeg trykker på ON på fjernkontrollen å da hører jeg webasto`n starter å jeg får varm bil
.
Jeg hadde problem med at den blinket når jeg trykte selv når jeg sto siden av bilen, så bytta jeg batteri på fjernkorntollen å nå fungerer den perfekt:)
Håper dette kansje var til lit hjelp
min lyser grønt i ca 3 sec når jeg trykker på ON på fjernkontrollen å da hører jeg webasto`n starter å jeg får varm bil
Jeg hadde problem med at den blinket når jeg trykte selv når jeg sto siden av bilen, så bytta jeg batteri på fjernkorntollen å nå fungerer den perfekt:)
Håper dette kansje var til lit hjelp
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Webasto
Prøv å start mens du observerer. Dersom det er helt dødt kan dj godt prøve å skifte batterier, men om det skjer noe, må du bare bestille time for utlesing av feilkode. Ikke ukjent at brennkammer og vannpumpe på disse må skiftes av og til.
Mvh Frode.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh Frode.
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Hvis varmeren fungere ellers, men ikke som parkeringsvarmer, så er selve brenneren og sirkulasjonspumpe ok. Grøt lys i 3 sek, fortller ganske riktig at fjernkonrtoll mottageren i bilen har mottatt signalet, men den fortller ingenting om at brenneren starter,eller at signalet " når helt frem". Remote Signal ledingen går normalt frem til pinne 1 på varmeren, litt forskjellig om det er orgnal eller ettermontert
Sirkulasjonspumpa trenger ikke virke for at varmeren skal virke som kjørevarmer.cato® wrote:Hvis varmeren fungere ellers, men ikke som parkeringsvarmer, så er selve brenneren og sirkulasjonspumpe ok.
labbetuss wrote:Sirkulasjonspumpa trenger ikke virke for at varmeren skal virke som kjørevarmer.cato® wrote:Hvis varmeren fungere ellers, men ikke som parkeringsvarmer, så er selve brenneren og sirkulasjonspumpe ok.
Vel, på min bil så låste brenneren seg etter å ha gått i high temp x antall ganger, pga def. sikr. pumpe.
Den hadde da ikke parkvarmer montert, men det kan godt være individuelle forskjeller her.
Hvilken bil/motor? På min '06 2.5 TDI hadde jeg også defekt sirkulasjonspumpe, og webastoen virket utmerket (helt til jeg skulle montere parkeringsvarmer).
Etter som jeg har forstått skal sirkulasjonspumpa (om du kun har kjørevarmer) hjelpe til å sikre god nok sirkulasjon når bilen står på tomgang. Min klarte det altså helt fint uten, samme med en MB Vito jeg hadde.
Etter som jeg har forstått skal sirkulasjonspumpa (om du kun har kjørevarmer) hjelpe til å sikre god nok sirkulasjon når bilen står på tomgang. Min klarte det altså helt fint uten, samme med en MB Vito jeg hadde.
-
Neergård
- -

Dette er avhengig av hvordan pumpa slutter å virke. Om den blir ett hinder for vannstrøm kan det bli slik du opplevde, andre situasjoner kan igjen gå greit som kjørevarmer.cato® wrote:labbetuss wrote:Sirkulasjonspumpa trenger ikke virke for at varmeren skal virke som kjørevarmer.cato® wrote:Hvis varmeren fungere ellers, men ikke som parkeringsvarmer, så er selve brenneren og sirkulasjonspumpe ok.
Vel, på min bil så låste brenneren seg etter å ha gått i high temp x antall ganger, pga def. sikr. pumpe.
Den hadde da ikke parkvarmer montert, men det kan godt være individuelle forskjeller her.
Frode Neergård
labbetuss wrote:Hvilken bil/motor? På min '06 2.5 TDI hadde jeg også defekt sirkulasjonspumpe, og webastoen virket utmerket (helt til jeg skulle montere parkeringsvarmer).
06, 2.5 174 hk 4 motion
kan være batteriet på bilen som ikke er godt nok ladet... parkerings varmeren virker ikke om volten blir for lav ..
få lest av feil lager ellers blir alt spekulasjoner...
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Vær obs på at biler med fabrikkmontert parkeringsvarmer vanligvis har et ekstra batteri under setet. Parkeringsvarmeren får strøm fra dette batteriet. Hvis dette er defekt, så vil motoren starte som normalt, og det er ikke sikkert du merker noen andre problemer enn at parkeringsvarmeren ikke starter.rl wrote:kan være batteriet på bilen som ikke er godt nok ladet... parkerings varmeren virker ikke om volten blir for lav ..
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Meiner eg programerte om varmren til å vere av om sommeren. Slik at kun vifta blåste luft for å kjøle den ned i kupeen. Da var det grønt lys i fj.kontollen.
Må bare låne en Webasto tråd her, og spørre litt;
På min 2008 modell Transporter, har jeg kun original Webasto. Den som er originalt til motor.
Den lever avogtil sitt eget liv. Igårkveld da jeg kom hjem, fortsatte Webastoen å gå etter jeg låste dørene. Den gikk fremdeles om morgenen da jeg skulle på jobb, gikk også da jeg parkerte bilen, og resten av arbeidsdagen. Helt til jeg skulle hjem. Da var batteriet flatt
Etter å ha få strøm, er alt greit igjen, men har hendt mange ganger at den begynner å gå etter jeg låser dørene.
Noen som vet hva det skyldes?
På min 2008 modell Transporter, har jeg kun original Webasto. Den som er originalt til motor.
Den lever avogtil sitt eget liv. Igårkveld da jeg kom hjem, fortsatte Webastoen å gå etter jeg låste dørene. Den gikk fremdeles om morgenen da jeg skulle på jobb, gikk også da jeg parkerte bilen, og resten av arbeidsdagen. Helt til jeg skulle hjem. Da var batteriet flatt
Etter å ha få strøm, er alt greit igjen, men har hendt mange ganger at den begynner å gå etter jeg låser dørene.
Ingen?Kall'n wrote:Må bare låne en Webasto tråd her, og spørre litt;
Den lever avogtil sitt eget liv. Igårkveld da jeg kom hjem, fortsatte Webastoen å gå etter jeg låste dørene. Den gikk fremdeles om morgenen da jeg skulle på jobb, gikk også da jeg parkerte bilen, og resten av arbeidsdagen. Helt til jeg skulle hjem. Da var batteriet flatt![]()
-
AnaboleOle
- Car: T5 2012
Høres jo ut som den får signal om å starte på ett eller annet vis. Den enkle løsningen er vel kanskje og montere en bryter på signalet til webastoen som du styrer mauelt?Kall'n wrote:Ingen?Kall'n wrote:Må bare låne en Webasto tråd her, og spørre litt;
Den lever avogtil sitt eget liv. Igårkveld da jeg kom hjem, fortsatte Webastoen å gå etter jeg låste dørene. Den gikk fremdeles om morgenen da jeg skulle på jobb, gikk også da jeg parkerte bilen, og resten av arbeidsdagen. Helt til jeg skulle hjem. Da var batteriet flatt![]()
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Er det enkelt? Jeg ønsker meg en sånn for å unngå start ved småkjøring.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
VW Crafter LWB -14
Hvordan skal den egentlig fungere? Den skal vel bare starte dersom det er en viss temp ute?
-
Neergård
- -

Webasto
Parkeringsvarmer kan tvangskjøres uansett utetemperatur.
Kjørevarmer starter ved 5 grader ca og kaldere.
Bryter i serie med tempføler for å skape brudd kan være en måte å hindre den i å starte.
Likedan skal den ha signal når motor går, dette kan muligens også hindres vha bryter.
Dette er generelt da, de som evt har bus styrking kan være verre med.
Mvh Frode.
Kjørevarmer starter ved 5 grader ca og kaldere.
Bryter i serie med tempføler for å skape brudd kan være en måte å hindre den i å starte.
Likedan skal den ha signal når motor går, dette kan muligens også hindres vha bryter.
Dette er generelt da, de som evt har bus styrking kan være verre med.
Mvh Frode.
Frode Neergård
-
Needforspace
- -

Bus styring, der ligger hunden begravet for hvilken ledning kan man kutte og legge via bryter uten å pådra seg unødvendige plager? 
VW E-Golf -16
VW Crafter LWB -14
VW Crafter LWB -14
Gjør det egentlig noe da om den starer, bare den slukker?Needforspace wrote:Er det enkelt? Jeg ønsker meg en sånn for å unngå start ved småkjøring.
-
Neergård
- -

Webasto
Mye småkjøring kan være drepen for webasto. Og webasto virker å være mye mer ømfintelig for det enn eberspacher.Kall'n wrote:Gjør det egentlig noe da om den starer, bare den slukker?Needforspace wrote:Er det enkelt? Jeg ønsker meg en sånn for å unngå start ved småkjøring.
Mvh Frode.
Frode Neergård
-
Needforspace
- -

Ja, nettopp derfor og evt rep er ganske mye dyrere enn på Eber.
VW E-Golf -16
VW Crafter LWB -14
VW Crafter LWB -14