Lurer på om ledningsnettet som går fra rattstammen til sikringsboksen på en T4 1991 2.0 bensin er likt med det som er på en 94 mod 2.4 dieselbil? Har noen mulighet til å sjekke opp delenummere av dere som jobber på VAG?
En tidligere eier har koblet litt mer enn jeg liker i bilen min, der det er en og annen svidd ledning fra gammelt av, og jeg har tilgang på et brukt lendingsnett for en grei sum, men dette er da fra en annen årsmodell som har annen motor. Ville selv tro at det er likt, da det bare er alt som henger på rattstammen som går gjennom dette, men det hadde vært veldig fint å visst det.
Hadde satt stor pris på om noen gadd å sjekke opp i dette!
mvh
Arild
Ledningsnett, er det likt?
-
Bassman
- Car: T4 1991 2.0B Multivan Classic
Re: Ledningsnett, er det likt?
Fra bil med samme utstyr selvfølgelig, dvs ingenting bortsett fra servo.
Mvh Arild
Mvh Arild
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Det er noen forskjeller ute å går ja... Kan du sende meg regnr evt chnr på de aktuelle på PM så skal jeg se til uka.
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
-
Bassman
Neergård wrote:Det er noen forskjeller ute å går ja... Kan du sende meg regnr evt chnr på de aktuelle på PM så skal jeg se til uka.
Har desverre ingen annen info fra donorbilen enn det i første innlegg. Får tak i ledningsnettet imorgen eller mandag, men om det går å gjøre et søk etter delenumre uten chnr så hadde jeg satt stor pris på det. Delenummeret står kansje på en lapp på selve ledningsnettet også?
Mvh Arild
-
Neergård
- -

Blir litt håpløst uten et ch.nr, evt en lapp som du sier som forteller hvilket nett det er snakk om. Forskjeller på dem klarer jeg imidlertid ikke å se, kan dog anta utifra enkle vage beskrivelser.Bassman wrote:Neergård wrote:Det er noen forskjeller ute å går ja... Kan du sende meg regnr evt chnr på de aktuelle på PM så skal jeg se til uka.
Har desverre ingen annen info fra donorbilen enn det i første innlegg. Får tak i ledningsnettet imorgen eller mandag, men om det går å gjøre et søk etter delenumre uten chnr så hadde jeg satt stor pris på det. Delenummeret står kansje på en lapp på selve ledningsnettet også?
Mvh Arild
Mvh Frode.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Frode Neergård
-
Bassman
Er det ikke muligheter for modellspesifikke søk i VW`s delekataloger, slik vi har i BMW`s ETK? Eller er det kun mulig å søke på chnr?Neergård wrote:Blir litt håpløst uten et ch.nr, evt en lapp som du sier som forteller hvilket nett det er snakk om. Forskjeller på dem klarer jeg imidlertid ikke å se, kan dog anta utifra enkle vage beskrivelser.Bassman wrote:Neergård wrote:Det er noen forskjeller ute å går ja... Kan du sende meg regnr evt chnr på de aktuelle på PM så skal jeg se til uka.
Mvh Arild
Mvh Frode.
Har jo chnr på min bil selvfølgelig, men som nevnt ikke fra donorbilen, så da er vi vel like langt? Eller kan du søke opp ledningsnettet til min bil for så å se hvilke andre kjøretøyer som bruker det samme ledningsnettet i VW`s delekatalog?
mvh
Arild
-
Neergård
- -

Ikke alle detaljer er å få frem men jeg kan gi deg alle varianter utifra årsmodell. Må bare bruke litt tid. Og det er ikke overskuddsvare på jobb :-p
Mvh Frode.
Mvh Frode.
Frode Neergård
-
Neergård
- -

Kan og søke opp å se hvilke modeller det KAN være montert i ja, men det må jo ikke være der da...
Mvh Frode.
Mvh Frode.
Frode Neergård
-
Bassman
Har nå sett bilde av ledningsnettet som er på vei i posten og sammenligna med det som står i bilen. Av det jeg kan se der så ser det skremmende likt ut, alt fra antall kontakter, antall ledninger i kontaktene, farger på ledninger, posisjonen ledningene har i kontaktene osv, men ser jo ikke alt på hverken bildet av det "nye" eller det som står i bilen foreløpig, men det jeg ser virker ihvertfall lovendes.
Får si som Blodstrupmoen - Time vill sjovv
mvh
Arild
Får si som Blodstrupmoen - Time vill sjovv
mvh
Arild
-
Bassman
Da var det brukte ledningsnettet fra 94 mod. 2.4 D bilen ankommet. Etter en times knoting og sammenligning av dette og det som står i bilen ( -91 2.0 Bensin ) så viser det seg å være helt identisk.
Ved første øyekast så det ut som om det var en ledning for mye på det "nye", men den manglende ledningen fra det som stod i bilen viste seg å være den som hadde smelta og blitt tatt bort av tidligere eier. Det lå bare noen få koppertråder igjen i noe ihjelsmelta isolering midt i ledningspølsa fra denne
Det er en ekstra strømførende ledning i ledningsnettet som egentlig ikke går noen steder, evt. til bruk til radio, som ser ut til å ha vært brukt til bilstereo eller lignende ettermontert opplegg, som altså har blitt overbelasta eller mest sannsynlig gått til jord og derfor blitt så varm at isoleringa hadde smelta. Da denne lå midt i pølsa på ledningsnettet under rattet, så var selvfølgelig flere andre ledninger også skadet, derfor ville jeg bytte hele ledningspølsa i ett, istedetfor å begynne å lappe på og bytte ut enkle ledninger. Kjipt med kabelbrann når en er ute på tur med familien evt. Kona blir fort så sur da
Det var så kaldt at jeg er inne for å varme skrotten litt, men skal ut å gjøre meg ferdig etterpå, og avgir selvfølgelig rapport om dette funker like bra som det ser ut til
mvh
Arild
Ved første øyekast så det ut som om det var en ledning for mye på det "nye", men den manglende ledningen fra det som stod i bilen viste seg å være den som hadde smelta og blitt tatt bort av tidligere eier. Det lå bare noen få koppertråder igjen i noe ihjelsmelta isolering midt i ledningspølsa fra denne
Det er en ekstra strømførende ledning i ledningsnettet som egentlig ikke går noen steder, evt. til bruk til radio, som ser ut til å ha vært brukt til bilstereo eller lignende ettermontert opplegg, som altså har blitt overbelasta eller mest sannsynlig gått til jord og derfor blitt så varm at isoleringa hadde smelta. Da denne lå midt i pølsa på ledningsnettet under rattet, så var selvfølgelig flere andre ledninger også skadet, derfor ville jeg bytte hele ledningspølsa i ett, istedetfor å begynne å lappe på og bytte ut enkle ledninger. Kjipt med kabelbrann når en er ute på tur med familien evt. Kona blir fort så sur da
Det var så kaldt at jeg er inne for å varme skrotten litt, men skal ut å gjøre meg ferdig etterpå, og avgir selvfølgelig rapport om dette funker like bra som det ser ut til
mvh
Arild
-
Bassman
Glemte av å oppdatere her, dersom noen har interesse av det så var dette helt lik og fungerer 100%
Veldig greit alternativ til å begynne å lappe på ledningsnettet. Det brukte ledningsnette kosta den nette sum av 10 Euro på ebay,de, så kan vel påstå at det var valuta for pengene
mvh
Arild
Veldig greit alternativ til å begynne å lappe på ledningsnettet. Det brukte ledningsnette kosta den nette sum av 10 Euro på ebay,de, så kan vel påstå at det var valuta for pengene
mvh
Arild