Brunflekkete T4. Hjelp!!
Brunflekkete T4. Hjelp!!
Skal ikke skryte på meg noen voldsom kyndighet når det kommer til bil.. Noen som kan tipse om noen i nærheten av Ringerike el Hadeland som har peil på dette? Trenger ikke å bli strøkent resultat, men det må se greit ut. Bilen er i såpass brukbar stand teknisk, med forholdsvis lav km, at den er vel kanskje verdt å bruke noen kroner på. Tanklokket er snart borte, tre store flekker rundt frontrute og nederst på dørene foran + litt på bagasjeluke.
Re: Brunflekkete T4. Hjelp!!
Jeg var innom et lakkeringsverksted i dag, for å få dem til å se på min T4.
Fikk beskjed om at dersom jeg ønsket å gjøre jobben skikkelig ville de raskt runde 40 000kr. Samtidig mente han at bilen ville holde lenge enda om jeg ikke gjorde noe.
Derfor konkluderte lakkereren med at det mest fornuftige bare var å la bilen ruste..
Han innrømmet selv at det var både trist og dumt....
Fikk beskjed om at dersom jeg ønsket å gjøre jobben skikkelig ville de raskt runde 40 000kr. Samtidig mente han at bilen ville holde lenge enda om jeg ikke gjorde noe.
Derfor konkluderte lakkereren med at det mest fornuftige bare var å la bilen ruste..
Han innrømmet selv at det var både trist og dumt....
T3 1,6TD - 1990 - SOLGT
T4 2,5 TDI - 1996 - SOLGT
Golf Country - 1990 -SOLGT
T4 2.4 GL - 1994 - VRAKET
T4 1.9 TDK -1998 - SOLGT
T4 2.5 TDI - 1998
T4 1.9 TDK -1998 - SOLGT
T4 2.5 TDI - 1998
Det går jo an å kjøpe seg en billig punktsandblåsingspistol fra biltema da, eller en litt dyrere sak fra gasolin.no som er noe mer effektiv. Legg på hagmans epoxyprimer etterpå,få laget farge som matcher bilen og bruk to komponent klarlakk på etterpå. Da slipper dere at det ruster videre.
Ser penere ut i en periode, ja. Men hjelper lite i hjulbuer og skjøter som ruster fra innsiden....Arne wrote:Det går jo an å kjøpe seg en billig punktsandblåsingspistol fra biltema da, eller en litt dyrere sak fra gasolin.no som er noe mer effektiv. Legg på hagmans epoxyprimer etterpå,få laget farge som matcher bilen og bruk to komponent klarlakk på etterpå. Da slipper dere at det ruster videre.
T3 1,6TD - 1990 - SOLGT
T4 1.9 TDK -1998 - SOLGT
T4 2.5 TDI - 1998
T4 1.9 TDK -1998 - SOLGT
T4 2.5 TDI - 1998
Var også på lakkverksted i dag. Har en del rust nederst på karosseriet. Han anbefalte meg å gjøre det selv. Puss av all synlig rust, sparkle der det trengs og mal over med hammerite. Topplag med epoxymaling.
Høres det fornuftig ut? Ikke så viktig at resultatet blir 100 % så lenge det varer litt.
Høres det fornuftig ut? Ikke så viktig at resultatet blir 100 % så lenge det varer litt.
-
mr.johansen
- -

- Car: t5 1,9 2006
Var vel motsatt, epoxy og så hammerite... siden du "bare" bruker sandpapir bør du bruke syre primer eller fosfat m/sink før du har på epoxy.. Er du heldig så stopper dette rusten i noen år. Ruster det fra baksiden av platen er kampen tapt...For å unngå dette er det viktig med hulromsolje behandling (hulrom er det noe caraveller har mye av...)
iacob wrote:Var også på lakkverksted i dag. Har en del rust nederst på karosseriet. Han anbefalte meg å gjøre det selv. Puss av all synlig rust, sparkle der det trengs og mal over med hammerite. Topplag med epoxymaling.
-
Bandit
- -

- Car: Caravelle 2,5 TDI,1999 mod.
Nokon som har erfaring frå dette firmaet,skriv att dei tar på seg totalrenvering av biler for folk.Dette foregår i polen.
Har også vært inne på tanken og kanskje koste på bilen mellom f.eks 20 og 40 lapper. Bilen har ikke gått "mer enn" 258' km og går som en klokke enda, så det er litt surt å bare la den ruste i filler.. Men gidder ikke å begynne på noe selv!! Har ikke plass å stå, ikke verktøy og ikke kunnskap.. 3 forholdsvis vesentlige ting i mine øyne.
Men innbiller meg at med litt påkost så har jeg enda bil lenge her. Selv om det er brutalt fristende å selge den som den står og investere i en eller annen T5.. Men samtidig surt å selge også i og med at bilen er i såpass god stand og intet lån på denne... Billig og god bil. Har brukt en som har jobbet med vag før til litt delebytting, kan vel høre om han vil prøve seg på litt rust også.
Men innbiller meg at med litt påkost så har jeg enda bil lenge her. Selv om det er brutalt fristende å selge den som den står og investere i en eller annen T5.. Men samtidig surt å selge også i og med at bilen er i såpass god stand og intet lån på denne... Billig og god bil. Har brukt en som har jobbet med vag før til litt delebytting, kan vel høre om han vil prøve seg på litt rust også.
Min gamle t4 var angrepet med rust på,kanaler hjulbuer.rusta kom innenfra.varte i 4år,den vart sandblåst og lakka opp gjen.var heldig da dette var gjort med forhandler før eg kjøpte bilen.så etter 4år reklamerte eg på jobben.Da vart bilen fiksa i gjen og så solgt.Er 5års reklamason på denne type jobb.
Arild
T4 02mod 151hk tdi
T4 02mod 151hk tdi
Hva tror folk om Polen? Må jo være mulig å få noe greit å billig der nede? Kan jo bli en riktig så fin tur også!
- Martin :)
T3 1.6TD, SB 1990
T3 1.6TD, SB 1990
Tror det kan være både og med arbeidet der nede som her hjemme. Vet om en bil som kom derfra nettopp,
dårlig arbeid, feil farge, lakk som ikke tålte silikonfjerner....ny hellakkering her hjemme.
Selvfølgelig er der sikkert bra verksted der nede ,men det er ikke så lett å vite på forhånd kanskje.
dårlig arbeid, feil farge, lakk som ikke tålte silikonfjerner....ny hellakkering her hjemme.
Selvfølgelig er der sikkert bra verksted der nede ,men det er ikke så lett å vite på forhånd kanskje.
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Brunflekkete T4. Hjelp!!
Sørg for å komme i dialog med noen som kjenner til landet. Enten noen som er derfra som er her og jobber eller om bekjente eller familie til noen du kjenner kan bistå.
Mye bra fra Polen, men også lett å finne noe annet ja. Ellers har jo Møller Bil starta opp i østeuropa, det burde være en grei vei å gå om man ikke finner noe sikkert vha bekjente osv. Har tenkt tanken selv å benytte disse. VW og Audi setter krav til verksteder, og sålenge de får ha respektive skilt på veggen gjør de "noe" bra i det minste.
Mye bra fra Polen, men også lett å finne noe annet ja. Ellers har jo Møller Bil starta opp i østeuropa, det burde være en grei vei å gå om man ikke finner noe sikkert vha bekjente osv. Har tenkt tanken selv å benytte disse. VW og Audi setter krav til verksteder, og sålenge de får ha respektive skilt på veggen gjør de "noe" bra i det minste.
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Jeg kan spør polakken om han vil ta jobben....ThomasKH wrote:Skal ikke skryte på meg noen voldsom kyndighet når det kommer til bil.. Noen som kan tipse om noen i nærheten av Ringerike el Hadeland som har peil på dette? Trenger ikke å bli strøkent resultat, men det må se greit ut. Bilen er i såpass brukbar stand teknisk, med forholdsvis lav km, at den er vel kanskje verdt å bruke noen kroner på. Tanklokket er snart borte, tre store flekker rundt frontrute og nederst på dørene foran + litt på bagasjeluke.
Kan gjerne høre om han har noen formening om pris i første omgang.. Skjønner jo at han må se det først, men veldig røffelig anslått bare. Kan alltids ta noen biler av saken. Hvor er dette da?Indian wrote:Jeg kan spør polakken om han vil ta jobben....ThomasKH wrote:Skal ikke skryte på meg noen voldsom kyndighet når det kommer til bil.. Noen som kan tipse om noen i nærheten av Ringerike el Hadeland som har peil på dette? Trenger ikke å bli strøkent resultat, men det må se greit ut. Bilen er i såpass brukbar stand teknisk, med forholdsvis lav km, at den er vel kanskje verdt å bruke noen kroner på. Tanklokket er snart borte, tre store flekker rundt frontrute og nederst på dørene foran + litt på bagasjeluke.
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Jeg skal dit i morgen for å spørre når han kan rette opp bilen til Peter.....