Tuten er død nå!
Tuten er død nå!
Ja det er helt svart i lykasterne mine. De er nye og de virker (testa det ene rett på batteriet). Har lagt opp ledningsnett nytt med rele. Alle kontakter er der de skal. Har "lyst" ut fjernlyskabel med prøvelampe, og deretter koblet kabel fra rele til styrestrøm (fjernlys). Fortsatt ikke lys. Har forsøkt å legge til bryter men det har jo ingenting for seg likevel, annet enn at det er påbudt.
Jeg skal kjøre Stavanger - Drammen imorgen ettermiddag/kveld/natt og ser IKKE frem til å ikke kunne se lenger enn ti meter fremmover.....
HJELP MEG!!
Jeg skal kjøre Stavanger - Drammen imorgen ettermiddag/kveld/natt og ser IKKE frem til å ikke kunne se lenger enn ti meter fremmover.....
HJELP MEG!!
Last edited by Stian on 09 Dec 2005, 13:08, edited 1 time in total.
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
-
Mike Sierra
- -

- Car: t5
Re: Lys er dødt!
Hmm, det du begynner med er å strekke en ledning fra batteri/starter + via den plassen du skal ha releet frem til lykten. Kobler sikring inn i kretsen. Da lyser lykta. Så kutter du ledningen der releet skal stå, og kobler til. Releet er bare en fjernstyrt bryter, fjærnstyrings kretsen skal kobles over lysbryter inne i kupeen. Sjekk at kretsen fungerer ved å sette spenning på, releet klikker, lys kommer. Så kommer det litt spennende. Du må nå finne er sted hvor du har strøm når du skal. Det kan feks være der du koblet til lampa før, eller om du kobler deg på rett etter bryteren inne i bilen.caravelleman wrote:Ja det er helt svart i lykasterne mine. De er nye og de virker (testa det ene rett på batteriet). Har lagt opp ledningsnett nytt med rele. Alle kontakter er der de skal. Har "lyst" ut fjernlyskabel med prøvelampe, og deretter koblet kabel fra rele til styrestrøm (fjernlys). Fortsatt ikke lys. Har forsøkt å legge til bryter men det har jo ingenting for seg likevel, annet enn at det er påbudt.
HJELP MEG!!
Er alt dette ok?
MS
Skrotnisse
Skrotnisse
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
det kom en skrapelyd når jeg svingte. kikket i mellomrommet mellom selve ratt og "kassen" rundt tenning. Der var en bit av etteller annet slag som skrapet i ratt ved sving. Jeg pelte det jo ut, og ser jo det at det ikke var så lurt kanskje, for nå virker ikke tuten.
noen ide??
noen ide??
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
-
vwgutt
- -

- Car: T4 , T5 og A6
- Phone: 95024169
Du fjernet blekket som gjør at tuta virker ja. skulle nok heller ha smørt litt på denne så den ikke skrapet sånn.. denne er vel ikke og få som løs del heller mener jeg.. ikke sikker.. mener det er komplett hele blinklys armen. mulig det går og lage en liten metallbit og feste denne på en eller annen måte.caravelleman wrote:det kom en skrapelyd når jeg svingte. kikket i mellomrommet mellom selve ratt og "kassen" rundt tenning. Der var en bit av etteller annet slag som skrapet i ratt ved sving. Jeg pelte det jo ut, og ser jo det at det ikke var så lurt kanskje, for nå virker ikke tuten.
noen ide??
åhh! Herregud! går det an å bli noe mer kørka enn det jeg er for tida eller? Kona blei temmelig oppgitt, når jeg sa hva som hadde skjedd. Håper jeg ikke trenger tute på noen fra Oslo - Stavanger på søndag da!
Det var egentlig litt merkelig for når jeg prøvde bende denne "stiften" inn igjen blei det bare værre. Kjørte et par 100m og skulle svinge 90". Plutselig begynte det bare å blåse i de heftige horna jeg har lagt inn - og det ville IKKE stoppe!!! desperat som jeg var sløkka jeg bilen og flerra den ut.....temmelig lamt av meg ser jeg nå
Det var egentlig litt merkelig for når jeg prøvde bende denne "stiften" inn igjen blei det bare værre. Kjørte et par 100m og skulle svinge 90". Plutselig begynte det bare å blåse i de heftige horna jeg har lagt inn - og det ville IKKE stoppe!!! desperat som jeg var sløkka jeg bilen og flerra den ut.....temmelig lamt av meg ser jeg nå
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
Når var dette? Sikkert på vei til jobb jeg da....
Jo, når det gjelder de lysa, så er jeg enige i at det kunne vært noe med noen reale 1000-metre. Det var bare et "nød-kjøp" i et økonomisk uføre som gjorde at jeg gikk for billig-skitt fra biltema.....
hadde vært litt ok med tre shvære bøtter, men dte får bli til neste vinter...
Jo, når det gjelder de lysa, så er jeg enige i at det kunne vært noe med noen reale 1000-metre. Det var bare et "nød-kjøp" i et økonomisk uføre som gjorde at jeg gikk for billig-skitt fra biltema.....
hadde vært litt ok med tre shvære bøtter, men dte får bli til neste vinter...
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE