Montering av utstyr (ipad el.) på airbagluke passasjerside

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Multivanilli
Car: Multivan 2003 mod

Montering av utstyr (ipad el.) på airbagluke passasjerside

Post by Multivanilli »

Kanskje dumt spørsmål i noens øyne, men går det/er det forsvarlig å montere mitt nettbrett på luken/lokket over airbag på dashbordet på passasjersiden? Plasseringen er ideell.

Spørsmålet er egentlig: Får man nettbrettet i tryne når airbag utløses eller slår luken opp/ned sånn at den går ut av veien?

Noen som har synspunkter eller har montert utstyr der selv?
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Re: Montering av utstyr (ipad el.) på airbagluke passasjersi

Post by Der Postmeister »

Det skal ikke monteres noe der nei. Sjekk instruksjonsboka di. Tenker du finner en grei advarsel der og. ;)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
GeeForce
-
-
Car: Nå: -11 Caddy 2,0 TDI 4M Solgt: -99 T4 2,5 TDI

Post by GeeForce »

Hadde passasjer-airbaggen min ute tidligere ikveld, for å bytte kupevifta, og min luke slår opp.

Ville ikke montert noe på den uansett, fordi ekstra tyngde på luka kan nok påvirke den negativt ved avfyring, men den konsekvensen at hengsler kan ryke, o.l.
*Solgt* -99 VW Caravelle T4B 2,5 TDi 102 hk
-11 VW Caddy Maxi 2,0 TDI 4Motion
-12 VW Passat 1,6 TDI
VAGCom
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Har småfundert på å finne plass til jentungens iPad i front, men når airbager sin tennsats skal kunne kaste det som vanligvis ligger bak dem(*) så langt som 25 meter ville jeg jaggu sett meg om etter en helt annen plass å montere opp "padda".

Mener å ha sett en form for svingarm(?)montasje man kan kile inn ved venstre kne for passasjer, i dashbordet - skjermen blir da riktignok mer sentrert på dashen men man slipper kappe huet av noen ved hjelp av iPad i tilfelle airbag utløses.

My two cents.

*= bak, som i "bakover" fra airbags posisjon i dashbordet og inn i kupéen til der folk befinner seg.
Post Reply