Må kinne fram diesel for å få start etter kjøretur.
Starter med enn gang etter, men ikke hvis man venter over natta.
Kommer diesel i motoroljen.
Har byttet høytrykkspumpen,men ingen forandring.
Motoroljen stiger etter 1000km
Noen forslag?
Har tenkt på dysetettninger eller sprekk i topp.
2.5 tdi T5 startproblemer.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: 2.5 tdi T5 startproblemer.
Tipper du har vannpumpetrøbbel. Kontroller olje ved kald motor FØR du starter en morgen og sjekk nivået da.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Det kommer ikke kjølevæske i motoren. Kun diesel.
Kan det være noe med vannpumpe fordi?
Kan det være noe med vannpumpe fordi?
-
RogerP
- Car: T5 Multivan 2,5 Tdi 131 hk
- Phone: 41413360
Var/er det noe forskjell om du står med fronten opp eller ned?
-
stianwang
- -

- Car: Transporter T5
- Phone: 91730074
pleie vel ikkje sprikke toppen men blir groper i toppen der dysa står pga lause dyser:-( dette er vist eit problem på desse motorene og da får du diesel i olja og den blir treigstartet. og av ein eller merklig grun pleier det og hjelpe det att dei står med fronten ned på treigstartinga, ,
-
erijohansen
- Car: 06 T5 130 4Motion
Det er helt riktig at det er problemer inni toppen i "seter" for pumpedyser. Min bil var tungstartet, spesielt i motbakke når den sto over natta, og det økte på med diesel i motoroljen.
Jeg kjøpte en brukt 06 mod.T5 130 TDI 4Motion i fjor høst pga. familieforøkelse, av Auto-1 AS i Drammen. (HURRA
)
Jeg må jo også dele min erfaring og si at VW T5 har ikke imponert meg etter jeg kjøpte den, det dukker stadig opp nye feil, spesielt elektriske feil...
Jeg skulle smertelig få erfare at dette kjøpet var gjort hos en veldig useriøs forhandler.
Etter flere reklamasjoner hadde Auto-1 AS bilen inne til reparasjon 5 1/2 uke til sammen hos Bildeleksperten på Kongsberg.(Auto-1 brukte kun dette verkstedet og ingen andre, så jeg måtte levere bilen her)
Ikke vet jeg, men feilen med at bilen var tungstartet ble "liksom" reparert flere ganger. Når jeg hentet bilen etter hvert verkstedbesøk ble det sagt at bilen var i orden.
Denne prosessen med reklamasjoner gikk over 3 måneder og det endte meg at jeg selv ble nødt til å få reparert bilen hos et merkeverksted.
Konklusjon fra VW merkeverksted: Topplokket måtte skiftes pga. store krater/skader inni toppen i "seter" til pumpedyser, kammen var utslitt pga. dårlig smøring(diesel i motoroljen)- 60 000 kr med deler takk!
Denne jobben kunne jeg ha gjort selv siden jeg er bilmekaniker, men jeg var på sykehuset med kona og tok imot tvillinger når dette måtte gjøres.
Det virker som/er helt opplagt at selger unngikk å reparere denne feilen for spare seg for store kostnader. Når "garantien" var gått ut har han ikke svart på mine henvendelser på mail.
Saken er nå sendt til Forbrukerrådet.
Så jeg beklager alle T5 eiere, å måtte meddele at er bilen din tungstartet, spesielt i motbakke og det er diesel i motoroljen....ja da er det nok stor sannsynlighet at dette er årsaken
Dette problemet er nok kjent for VW selv om de ikke sier det, for dette kan man finne igjen på mange andre utenlandske forum også
Jeg skal dele flere av mine erfaringer om feil, men det er kanskje en egen tråd på forumet om det.
Jeg kjøpte en brukt 06 mod.T5 130 TDI 4Motion i fjor høst pga. familieforøkelse, av Auto-1 AS i Drammen. (HURRA
Jeg må jo også dele min erfaring og si at VW T5 har ikke imponert meg etter jeg kjøpte den, det dukker stadig opp nye feil, spesielt elektriske feil...
Jeg skulle smertelig få erfare at dette kjøpet var gjort hos en veldig useriøs forhandler.
Etter flere reklamasjoner hadde Auto-1 AS bilen inne til reparasjon 5 1/2 uke til sammen hos Bildeleksperten på Kongsberg.(Auto-1 brukte kun dette verkstedet og ingen andre, så jeg måtte levere bilen her)
Ikke vet jeg, men feilen med at bilen var tungstartet ble "liksom" reparert flere ganger. Når jeg hentet bilen etter hvert verkstedbesøk ble det sagt at bilen var i orden.
Denne prosessen med reklamasjoner gikk over 3 måneder og det endte meg at jeg selv ble nødt til å få reparert bilen hos et merkeverksted.
Konklusjon fra VW merkeverksted: Topplokket måtte skiftes pga. store krater/skader inni toppen i "seter" til pumpedyser, kammen var utslitt pga. dårlig smøring(diesel i motoroljen)- 60 000 kr med deler takk!
Denne jobben kunne jeg ha gjort selv siden jeg er bilmekaniker, men jeg var på sykehuset med kona og tok imot tvillinger når dette måtte gjøres.
Det virker som/er helt opplagt at selger unngikk å reparere denne feilen for spare seg for store kostnader. Når "garantien" var gått ut har han ikke svart på mine henvendelser på mail.
Saken er nå sendt til Forbrukerrådet.
Så jeg beklager alle T5 eiere, å måtte meddele at er bilen din tungstartet, spesielt i motbakke og det er diesel i motoroljen....ja da er det nok stor sannsynlighet at dette er årsaken
Dette problemet er nok kjent for VW selv om de ikke sier det, for dette kan man finne igjen på mange andre utenlandske forum også
Jeg skal dele flere av mine erfaringer om feil, men det er kanskje en egen tråd på forumet om det.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Ingen egen tråd, men T5 har endel issues som stadig diskuteres....
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter