Er det noen her inne som har vært borti å chippe en 1,9TD transporter 2000mod?
Har søkt en del på de vanligste chip tuning sidene, men finner ikke 1,9TD motoren til T4 transporteren.
Takker for svar og tips da jeg nettopp har kjøpt min første VW
Rudeboy wrote:Motorkode ?

Men nå er det vel snakk om en 1,9 IDI (indirekte innsprøytning -forkammer) motor her.Digger wrote:Alle "nyere" motorer går an å "chippe" (reprogrammere) til et bedre resultat. Du oppnår lite i forhold til det du må betale.
Reprogrammerte en Volvo 850 GLT (bensin) uten turbo og IC fra opprinnelige 170 hk til 196 hk (kjørt på dynamometer)
Fikk en bil som ble seigere på lavere turtall, noe kjappere i "aksen", mye høyere bensinforbruk... men kunne skryte av at den var 196 hester![]()
Det du kan oppnå er at max dreiemoment endres til et annet turtall. Utover dette tror jeg det er bortkastet penger å satse på den stor effektøkningen
Digger wrote:Alle "nyere" motorer går an å "chippe" (reprogrammere) til et bedre resultat. Du oppnår lite i forhold til det du må betale.
Reprogrammerte en Volvo 850 GLT (bensin) uten turbo og IC fra opprinnelige 170 hk til 196 hk (kjørt på dynamometer)
Fikk en bil som ble seigere på lavere turtall, noe kjappere i "aksen", mye høyere bensinforbruk... men kunne skryte av at den var 196 hester![]()
Det du kan oppnå er at max dreiemoment endres til et annet turtall. Utover dette tror jeg det er bortkastet penger å satse på den stor effektøkningen