Rock n roll seng av orginalseter?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
roallarsen
Car: T3 1988 2,1 automat

Rock n roll seng av orginalseter?

Post by roallarsen »

Jeg har nå en 3 seter bak i T3`en min som det går an å legge ned ryggen på som vist på bilde.
Kunne tenkt meg en seng baki til campingturer.
Går det an å bygge denne om til rock n roll seng med hengsler fra feks justkampers?
Noen som har erfaringer med dette?
Se bilde:

Image
bjørn53
-
-
Car: t3 + golf
Phone: 90134047

Re: Rock n roll seng av orginalseter?

Post by bjørn53 »

De hengslene er beregnet til å skru fast i finerplater. Jeg tror ikke du kan feste dem til de setene du har. Kanskje enklere å bygge en seng fremover fra setene du har. Ganske enkelt med ei plate og litt skummgummi. Der spørs jo om hvor mange du skal ha med deg på tur og hvor langt du vil gå i konvertering til camper.
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
-OTO-
-
-
Car: Caravelle GL T3 1986, Transporter Reimo T3 1985
Phone: 90752036

Post by -OTO- »

Jeg har tenkt å gjøre dette på en bil jeg har. Planen er; om jeg må, å lage sete og rygg i finerplate og så montere på original sittepute og rygg. Min seterygg har imidlertid hard bakside, så jeg håper jeg finner feste til hengslene der uten finerplate.

Ellers finner du også ferdige r and r seter på ebay som byggesett.
-OTO-
-
-

Post by -OTO- »

Jeg har tenkt å gjøre dette på en bil jeg har. Planen er; om jeg må, å lage sete og rygg i finerplate og så montere på original sittepute og rygg. Min seterygg har imidlertid hard bakside, så jeg håper jeg finner feste til hengslene der uten finerplate.

-OTO-
-
-

Post by -OTO- »

OddN
-
-

Post by OddN »

Må vel være noen her som har demontert en trufa-camper og som har baksete. De var norskbygde og hadde r&r baksete i sånnt vanlig Caravellestoff. Min forrige syncro hadde sånnt, men det solgte jeg da jeg satt inn Bluestarsetene...

Et slikt:

Image

Image
roallarsen
Car: T3 1988 2,1 automat

Post by roallarsen »

bjørn 53 -Hadde håpet på å beholde orginalseter eller tilsvarende. Synes det ser bedre ut en de med finerplater. Jeg tenkte om det kanskje gikk an fjerne trekk på seter og sveise hengslene til rammen, men jeg får ikke sett på det enda da jeg er på jobb en uke til..
-OTO- Å lage ramme i kryssfiner og montere på sete å rygg kan også være et alternativ.

OddN , dette er jo en optimal løsning! Hvis noen her på forum har disse Trufa setene så er jeg innteressert i å få kjøpt d!

Send meg gjerne pm om noen har!
bjørn53
-
-
Car: t3 + golf
Phone: 90134047

Post by bjørn53 »

Du kan finne dem her hos de som hugger, men da må du prøve å følge med samt antyde hvor mye du vil gi. Dvs du må ha en plan for din utbygging av bilen. Har sett dem solgt for et par tusen. Dette ligger på ebay.de nå. http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=vw+ ... cat=131090
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Post Reply