det brant i varme apparatet mitt idag... hurra skummelt...
sto og vaska bilen og den sto og gikk med jentungen inni... plutselig luktet det brent i hele vaskehallen... og fikk rivd ut jentungen... men det ble med røykutviklingen.. har nå bare varmeapparat bak... sikringen foran gikk heldigvis.. og det er ikke lenge siden jeg svarte på ett innlegg ang å sette inn større sikring for å hindre at dem går... så nok en gang folkens... DET ER EN GRUNN TIL AT DE HAR DEN STYRKEN DE HAR...det reddet bilen min...så trenger nå en rask instruks for å få, ut motoren til varmevifta på en grei måte... så er fortsatt i besittelse av t3.. kunne fort blitt billøs idag... men orket ikke kjøre mer t3 idag så har brukt bmwen... kjerringa har sliti med t3 og duggende vinduer...
blir nok bmw noen dager fremover på meg.. også når jeg får fikset t3en.. må få igjen trua dessverre... vurderer nesten å søke opp og prøve og kjøpe igjen coachen om ikke noen overtaler meg til å la være...
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
rapidspeed wrote:det brant i varme apparatet mitt idag... hurra skummelt...
sto og vaska bilen og den sto og gikk med jentungen inni... plutselig luktet det brent i hele vaskehallen... og fikk rivd ut jentungen... men det ble med røykutviklingen.. har nå bare varmeapparat bak... sikringen foran gikk heldigvis.. og det er ikke lenge siden jeg svarte på ett innlegg ang å sette inn større sikring for å hindre at dem går... så nok en gang folkens... DET ER EN GRUNN TIL AT DE HAR DEN STYRKEN DE HAR...det reddet bilen min...så trenger nå en rask instruks for å få, ut motoren til varmevifta på en grei måte... så er fortsatt i besittelse av t3.. kunne fort blitt billøs idag... men orket ikke kjøre mer t3 idag så har brukt bmwen... kjerringa har sliti med t3 og duggende vinduer...
blir nok bmw noen dager fremover på meg.. også når jeg får fikset t3en.. må få igjen trua dessverre... vurderer nesten å søke opp og prøve og kjøpe igjen coachen om ikke noen overtaler meg til å la være...
Dette er nok noe vi alle , enten før eller senere, kommer til å oppleve. Vifta mi holder også på å ta kvelden. Så nå blir det nok skifte av både denne og dash`en lenge før anntatt. Nytt viftehus koster ca 3000,- og da holder nok dette i nye 10 - 12 år.
Håper ikke dattera blei sjuk av dette.
Lykke til og god jul.
Eskild Serigstad
Maskiningeniør
2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
rapidspeed wrote:det brant i varme apparatet mitt idag... hurra skummelt...
Dette er nok noe vi alle , enten før eller senere, kommer til å oppleve. Vifta mi holder også på å ta kvelden. Så nå blir det nok skifte av både denne og dash`en lenge før anntatt. Nytt viftehus koster ca 3000,- og da holder nok dette i nye 10 - 12 år.
Lykke til og god jul.
neida gikk bra det var bare lukta som skremte hennetror jeg (og meg)..
og god jul til deg Eskild...
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Børstene er ikke noe problem, varigheten på en 'ny' vifte avhenger mer av tilstand på bronselagrene som korroderer p.g.a. alt skitt som blir suget inn, og som stivner totalt til slutt.
Andrew wrote:Børstene er ikke noe problem, varigheten på en 'ny' vifte avhenger mer av tilstand på bronselagrene som korroderer p.g.a. alt skitt som blir suget inn, og som stivner totalt til slutt.
Selvfølgelig er børstene et problem. Alle børstemotorer sliter jo på børstene....Når man gjør den drittjobben som det er å skifte viftemotor, kan det være greit at man ikke setter inn en som har nedslitte børster.
Gentlemen, mr. coachman has left the building....
Håken Skar
sto og vaska bilen og den sto og gikk med jentungen inni... plutselig luktet det brent i hele vaskehallen... og fikk rivd ut jentungen... men det ble med røykutviklingen..
vår "gamle" caravelle brant heeelt opp på sommerferie ifjor...
( bensin-motor )
vi var midt inne i skogen uten helt å vite hvor vi var ...
( i Telemark )
med 4 unger og en bikkje i bilen ....
den opplevelsen satt lenge i ungene du
sto og vaska bilen og den sto og gikk med jentungen inni... plutselig luktet det brent i hele vaskehallen... og fikk rivd ut jentungen... men det ble med røykutviklingen..
vår "gamle" caravelle brant heeelt opp på sommerferie ifjor...
( bensin-motor )
vi var midt inne i skogen uten helt å vite hvor vi var ...
( i Telemark )
med 4 unger og en bikkje i bilen ....
den opplevelsen satt lenge i ungene du
himla ekkel følelse...
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
tja drømmer og drømmer.. Nå er det dessverre leiligheten som får alt fokus når det gjelder økonomi, men jeg regner med å ha alt, unntatt lakkering, ferdig innen sommeren
Ellers bør alle med gamle biler (inkl meg sjøl...) bytte drivstoffslanger og sjekke etter lekkasjer jevnlig. Og øv på å plukke fram brannslokkingsapparatet. Sjøl har eg et bak førersetet.
T123 wrote:Aner ikke....hvodan ser jeg om det er varmeapparat bak? Det er ingenting annet enn en motor hehe
du har varmeapparat under baksetet ditt..
Rapid, er dette noe som jeg bør se litt på? Med hensyn til lekasjer, osv? Kanskje koble den fa og få elektrisk varmer?
hvis du har noia for brann så ville jeg vel ikke anbefale å ta ut en som varmer fra vann og kun en liten motor for å blåse luft, til å sette inn en elektrisk varmer, er litt feil vei å gå tenker nå jeg da.
men du kan jo blåse ren motoren for støv og skitt, skader ikke med tanke på forebyggende.
Gå over hele ledningsnettet i bilen din, at alle ledninger er hele og ikke har klemskader/gnisseskader,skift ut dårlige koblinger, sjekk sikringsboks, puss over alle kontaktflater+++ så er du vel litt bedre sikret. Samtidig kan det lønne seg å fjerne alle 'jalla'-koblinger som er gjort i ettertid, evt. legge opp nytt.
t21500 wrote:Gå over hele ledningsnettet i bilen din, at alle ledninger er hele og ikke har klemskader/gnisseskader,skift ut dårlige koblinger, sjekk sikringsboks, puss over alle kontaktflater+++ så er du vel litt bedre sikret. Samtidig kan det lønne seg å fjerne alle 'jalla'-koblinger som er gjort i ettertid, evt. legge opp nytt.
Bilen min er ganske original sånn sett. Ikke mye jalla og se....men jeg skal gå over alt. Takk!
SYNCRO wrote:Dette er nok noe vi alle , enten før eller senere, kommer til å oppleve. Vifta mi holder også på å ta kvelden. Så nå blir det nok skifte av både denne og dash`en lenge før anntatt. Nytt viftehus koster ca 3000,- og da holder nok dette i nye 10 - 12 år.
Lykke til og god jul.
Hey!! Har du fått deg T3 igjen???
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
SYNCRO wrote:Dette er nok noe vi alle , enten før eller senere, kommer til å oppleve. Vifta mi holder også på å ta kvelden. Så nå blir det nok skifte av både denne og dash`en lenge før anntatt. Nytt viftehus koster ca 3000,- og da holder nok dette i nye 10 - 12 år.
Lykke til og god jul.
Hey!! Har du fått deg T3 igjen???
les datoen på første innleggene steinn.
-19 Tesla model 3 LR
Jan..