Har hatt ledningsbrann i caravellen, styrestrømsledningen til bilstereoen brant opp(?), og etter en del bortklipping av ledningsrester, samt fjerning av styrestrømsledning, står jeg med en caravelle som fungerer. (Dog uten stereo). Når jeg kommer opp i turtall over ca. 2100 - 2200. begynner oljelampa og blinke, samt at det piper en alarm samtidig. Stopper bilen, peiler olje, alt ok. Starter opp og kjører videre. Passerer turtallet som nevnt over, så skjer det samme! Er det et rele som er blitt svidd, eller kan det være noe annet som har inntruffet samtidig? Regner med at dette er noe som skyldes ledningsbrannen, men har ikke demontrert nok til å kunne se noe. Kan det være noe i speedometeret som ikke har taklet hendelsen?
Takknemlig for alle svar....
Det er forresten en -92 caravelle det er snakk om, 2.4 diesel.
Blinkende oljelampe og alarm!
-
vwgutt
- -

- Car: T4 , T5 og A6
- Phone: 95024169
Har hørt at det har vært ett lite problem med disse følerne jeg..Dem har visst ofte blitt byttet
Måtte bytte min på ferie tur jeg også da jeg hørte at det begynte og tikke forferdelig i motoren.. skrudde av kjapt og gikk ut for og titte. Da var det stor oljedam under bilen og da viste det seg at olje sprutet ut igjennom olje bryteren, der hvor ledingen blir koblet på. derfor lyste ikke olje lampa heller.. der kunne det gått riktig ille med den motoren. men da måtte jeg jo ha satt inn en annen da slik som planene er etterhvert
Måtte bytte min på ferie tur jeg også da jeg hørte at det begynte og tikke forferdelig i motoren.. skrudde av kjapt og gikk ut for og titte. Da var det stor oljedam under bilen og da viste det seg at olje sprutet ut igjennom olje bryteren, der hvor ledingen blir koblet på. derfor lyste ikke olje lampa heller.. der kunne det gått riktig ille med den motoren. men da måtte jeg jo ha satt inn en annen da slik som planene er etterhvert