GTi-Camper 89
-
hansstef
- -

- Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
- Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
Re: GTi-Camper 89
Hans Sæle
Ok, visste faktisk ikke at de fantes i 7x15... Og med et37 skjønner jeg at du trenger spacere.
Samme designet fins i 7x16 et 31. Vanligst på clk har jeg skjønt. Og passer uten spacere i allefall på syncro.
Samme designet fins i 7x16 et 31. Vanligst på clk har jeg skjønt. Og passer uten spacere i allefall på syncro.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
hansstef
- -

Skulle ønske jeg hadde 16"
Irriterer meg at jeg ikke får liv i høyttalere. De virket når jeg satte bilen til lagring. 4 av 6 er montert spilleren virker og sangene går, men ingen lyd.
Irriterer meg at jeg ikke får liv i høyttalere. De virket når jeg satte bilen til lagring. 4 av 6 er montert spilleren virker og sangene går, men ingen lyd.
Hans Sæle
-
hansstef
- -

Dvs det kommer et lite knepp i høyttalerene når jeg skrur på spiller.hansstef wrote:Skulle ønske jeg hadde 16"
Hans Sæle
-
hansstef
- -

Fikk time til EU på torsdag. Hadde derimot satt bilen utenfor verkstedet alt på søndag kveld, så i går formiddag fikk jeg beskjed om at den kan hentes. GODKJENT!
Mail fra biltilsynet sier at skilter kan hentes i morgen

Mail fra biltilsynet sier at skilter kan hentes i morgen

Hans Sæle
-
hansstef
- -

Etter 2 års pause fra GTi-en, bak rattet på en del andre T3, blir jeg forbauset over hvor stille, knirkefri og tight denne bilen er på veien.
Flere ganger har jeg gløttet på turtelleren for å bekrefte at motoren faktisk går.
I dag skal jeg få dekk på Merce-felgene og da blir det ikke lenge til de kommer på bilen skal du se!
Flere ganger har jeg gløttet på turtelleren for å bekrefte at motoren faktisk går.
I dag skal jeg få dekk på Merce-felgene og da blir det ikke lenge til de kommer på bilen skal du se!
Hans Sæle
-
hansstef
- -

Skulle gjerne ha de hjulene i 16 toms ser jeg nå. Meeeen, nå må jeg spare resten av budsjettet til vedlikehold 
Måtte faktisk file ned ene blyvekten for balanseing av hjul (fra 15g til 10g) for nok klaring fremme.
Utrolig deilig å få lettmetall på igjen.
Måtte faktisk file ned ene blyvekten for balanseing av hjul (fra 15g til 10g) for nok klaring fremme.
Utrolig deilig å få lettmetall på igjen.
Hans Sæle
-
hansstef
- -

Liv i pop-anlegget igjen!
...fant en kortslutning på høytalerledning.
Fikk ordnet med kalipper rot fra Brickwerks sin side også. Har kjørt noen uker med venstre kalipper på høyre hjul, men BW sendte ny uten kostnad eller moms.
Har derfor en tilnærmet ubrukt venstre Girling kalipper til "sein T3".
Fikk ordnet med kalipper rot fra Brickwerks sin side også. Har kjørt noen uker med venstre kalipper på høyre hjul, men BW sendte ny uten kostnad eller moms.
Har derfor en tilnærmet ubrukt venstre Girling kalipper til "sein T3".
Hans Sæle
-
hansstef
- -

Etter skifte av master og slavesylinder på clutchen kjennes det som om cluchpedalen skraper litt når jeg trykker den ned. Når den er nesten i bunn kommer det et lite "klikk". Noen som har diagnose? Luft i systemet fortsatt?
Last edited by hansstef on 04 Jun 2014, 08:52, edited 1 time in total.
Hans Sæle
Mulig ett skudd i mørket, men jeg hadde en litt tung «tørr» knirkete gange på clutchpedalen, spesiellt slitsomt i "stau" på autobahn.hansstef wrote:Etter skifte av master og slavesylinder på clutchen kjennes det som om cluchpedalen skraper litt når jeg trykker den ned. Når den er nesten i bunn kommer det et lite "klikk". Noen som har diagnose? Luft i systemet fortsatt?
Trodde repsett var nødvendig, handlet inn dette, men før jeg startet jobben sprayet jeg inn olje i området rundt slavesylinderen og clutch-armen for å løsne rust. Etter oljebehandling gikk clutchen plutselig lett, mykt og fint, done
Kan det være at clutch-armen beveger seg litt mer (større utslag) med nye cylindere og det sier klikk nå tidliger utslag passeres?
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
-
hansstef
- -

Lokal helt hjelper med lufting etter at blå kjølevæske har blitt erstattet med rød:

Hevet bilen både fremme og bak underluftingen.
Tjommien min kom på en finfin ide hvor vi laget oss en forlengelse av ekspansjonstanken. Rett og slett et kraftig gjennomsiktig rør med en flasketut som lot kjølevannet stige opp i en væskesøyle over tanken når man slapp ned turtallet. Fikk unna grovluftingen på et blunk uten å åpne og lukke så mye, helt til flasketuten smeltet
Resterende lufting ble gjort på vanlig måte.

Hevet bilen både fremme og bak underluftingen.
Tjommien min kom på en finfin ide hvor vi laget oss en forlengelse av ekspansjonstanken. Rett og slett et kraftig gjennomsiktig rør med en flasketut som lot kjølevannet stige opp i en væskesøyle over tanken når man slapp ned turtallet. Fikk unna grovluftingen på et blunk uten å åpne og lukke så mye, helt til flasketuten smeltet
Resterende lufting ble gjort på vanlig måte.
Hans Sæle
-
hansstef
- -

Syns forresten at varmen i apparatet ble en del heftigere etter væskebyttet. Klager ikke på det altså, men jeg ville ha det kaldt og det tok lengre tid enn normalt å skifte over fra varmt til kaldt.
Hans Sæle
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Passer dette rattet rett på og blir det samme avstand til pinnene på sida av rattet? Hadde et sånt en gang, men måtte la det følge bilen når den ble solgt. ...
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
hansstef
- -

Rattet passer mer eller mindre rett på. Det som krevs er en spacer hylse oppå den hylsen som ligger rundt rattstammen fra før.Needforspace wrote:Passer dette rattet rett på og blir det samme avstand til pinnene på sida av rattet? Hadde et sånt en gang, men måtte la det følge bilen når den ble solgt. ...
Dropper man denne spaceren vil øvre del av rattstammen sige ca 1,5 cm ned under kjøring og bli ganske løst.
Spaceren vil skape den nødvendige avstanden, men det betyr også at det vil være en større glipe under rattet. Ikke nevneverdig pent hvis man lener seg ned og kikker. Personlig lar jeg være så da er det greit
GTi-en er ikke spesielt tung på rattet selv med dette golf-rattet, så da skrinlegger jeg servo inntil videre.
Hans Sæle
-
hansstef
- -

Camping ventilbrett test montering.
vet ikke hvorfor bildet bestemte seg for å snu. Fikk ikke endret orientering heller.
Hans Sæle
-
vwooosh...!!!
- -

- Car: 1990 Diesel Syncro doka.
Utrolig fin bil..
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 Syncro Doka 1,9 m-Tdi
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
2000 Land Rover Discovery II Td5.
Ford 4000
TLF 91785288.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 Syncro Doka 1,9 m-Tdi
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
2000 Land Rover Discovery II Td5.
Ford 4000
TLF 91785288.
-
hansstef
- -

EU igjen.
Denne gang med 3 toer-feil.
Slakk hjullager venstre fremme og høyre bak. Jeg kranglet litt på verkstedet, men måtte spise hatten min da jeg sjekket selv. Disse måtte jeg virkelig stramme opp igjen. DONE.
Svak virkning parkbrems høyre bak. DONE
Væskelekkasjer til skade for miljø. Granted, det har dryppet en dråpe eller to fra maskinisten månedlig de siste 7 årene, men har aldri krevd etterfylling mellom skift. Vel streng dom syns jeg.
Har nå vasket opp alle synlige spor av lekkasje. Så skifter jeg olje og filter før jeg drar på etterkontroll.
Er jo ingen lekkasje å snakke om. Var nok mer skadelig for miljøet at jeg brukte en halv boks bremserens på å vaske bort oljesøl og veistøv.
Denne gang med 3 toer-feil.
Slakk hjullager venstre fremme og høyre bak. Jeg kranglet litt på verkstedet, men måtte spise hatten min da jeg sjekket selv. Disse måtte jeg virkelig stramme opp igjen. DONE.
Svak virkning parkbrems høyre bak. DONE
Væskelekkasjer til skade for miljø. Granted, det har dryppet en dråpe eller to fra maskinisten månedlig de siste 7 årene, men har aldri krevd etterfylling mellom skift. Vel streng dom syns jeg.
Har nå vasket opp alle synlige spor av lekkasje. Så skifter jeg olje og filter før jeg drar på etterkontroll.
Er jo ingen lekkasje å snakke om. Var nok mer skadelig for miljøet at jeg brukte en halv boks bremserens på å vaske bort oljesøl og veistøv.
Hans Sæle
Hvorfor ikke bytte pakningen som foråsaker "lekkasjen".
Vet at noen skriver lekkasje om det drypper en dråpe på verkstedsgulvet under kontrollen, så om det drypper 2 dråper i mnd skal du ha bra uflaks om den drypte på den dagen:-P
Men noen ser at det er våt olje der, uten at det drypper, da sier jeg at jeg etterfylte dagen før og sølte litt...
En gammel sliter har lov å svette litt, men ikke dryppe!
Ellers gratulerer jeg på forhånd med vel overstått EU:-) for etterkontrollen her bør gå greit:-)
Sent from my cheapchinaphone using Tapatalk
Vet at noen skriver lekkasje om det drypper en dråpe på verkstedsgulvet under kontrollen, så om det drypper 2 dråper i mnd skal du ha bra uflaks om den drypte på den dagen:-P
Men noen ser at det er våt olje der, uten at det drypper, da sier jeg at jeg etterfylte dagen før og sølte litt...
En gammel sliter har lov å svette litt, men ikke dryppe!
Ellers gratulerer jeg på forhånd med vel overstått EU:-) for etterkontrollen her bør gå greit:-)
Sent from my cheapchinaphone using Tapatalk
-
hansstef
- -

Joda, det skal nok få fokus. Men tiden før etterkontrollen er litt knapp. Har ingen helger å skru på fremover.Renax wrote:Hvorfor ikke bytte pakningen som foråsaker "lekkasjen".
...
Hans Sæle
-
hansstef
- -

hansstef wrote:Nytt:
Quickshift på gir + svart gummitrekk på girstang.
Bremseslanger med stålbinginger på plass!
GoWesty fuesbox kit (ryddet opp i sikringsskapet)
Stoff cover til dasjbord (skal tilpasse til ekstern turteller og skrot-holder)
Jording fra motorblokk til karosseri.
Rengjort GL-teppe front
Kommer:
Ny vannpumpe DONE
Ny termostat DONE
Nye bremser DONE
Trufa skap DONE
Trufa tverrseng for barn i akterkabinen DONE
Nye hjul, Keskin KT1 (håper jeg!)
Siterer meg selv fra tidligere for å oppdatere div fremgang.
Bilen er så og si komplett og ferdig nå.
...litt kjedelig i grunn
Hans Sæle