Startvansker ved første start for dagen.
-
RogerP
- Car: T5 Multivan 2,5 Tdi 131 hk
- Phone: 41413360
Startvansker ved første start for dagen.
Har kjøpt meg ein 04mod Multivan 2,5Tdi som kan være vanskelig å starte først gang om dagen eller når den har stått noen timer. Har ikkje fått feilsøkt enda, tidligere eier har fått byttet glødeplugger og ei dieselpumpe. Men siste verkstedet han var innom mistenkte at diesel renner tilbake. Noen som har tips? Har 2,5 elektrisk forpumpe? Har den returventil som T4 2,5?
-
RogerP
Re: Startvansker ved første start for dagen.
Har fått sjekket sikringen til glødingen under batteriet i dag, den var heil. Prøvde og å få sjekket hvor mange amper som ble trekt under gløding men apparatet gikk ikkje høyt nok. Så det er tydlig at her går det strøm. Så da får eg prøve å følge sporet om at dieselen renner tilbake i uka som kommer.
Såvidt jeg vet har 2.5 TDI elektrisk forpumpe. Min suger bra med diesel når tenningen slås på om morran iaffal. 
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Om den er driftsvarm og står noen timer (3-5) så burde selv 5 defekte glødeplugger ikke by på startproblem på denne årstida!
Husker ikke ang. forpumpe, men det er flere her inne som vet mye om disse, som helt sikkert kommer med konkret info.
Alle dieselbiler kan få problem med diesel som renner tilbake av forskjellig årsak. Enten om det er forpumpe som ikke går, eller "bare" sprekk i slange/rør som gjør at det kommer luft inn og diesel siger tilbake...
Husker ikke ang. forpumpe, men det er flere her inne som vet mye om disse, som helt sikkert kommer med konkret info.
Alle dieselbiler kan få problem med diesel som renner tilbake av forskjellig årsak. Enten om det er forpumpe som ikke går, eller "bare" sprekk i slange/rør som gjør at det kommer luft inn og diesel siger tilbake...
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Re: Re: Startvansker ved første start for dagen.
Fint om noen kunne bekreftet dette da jeg sliter med liknende problemer selv.Knutis wrote:Såvidt jeg vet har 2.5 TDI elektrisk forpumpe. Min suger bra med diesel når tenningen slås på om morran iaffal.
Sendt fra mobilen min.
-
RogerP
Har T5 tilbakeslagsventil tilsvarende som T4, eventuelt hvor finner eg denne?
Jeg kan ihvertfall bekrefte at når jeg om morran setter meg inn i bilen, med førerdøren åpen, slår på tenningen, så hører jeg godt at systemet får diesel/blir trykksatt.daain83 wrote:Fint om noen kunne bekreftet dette da jeg sliter med liknende problemer selv.Knutis wrote:Såvidt jeg vet har 2.5 TDI elektrisk forpumpe. Min suger bra med diesel når tenningen slås på om morran iaffal.
Sendt fra mobilen min.
Re: Re: Re: Startvansker ved første start for dagen.
Jeg har blingsa litt, jeg har T4Knutis wrote:
Jeg kan ihvertfall bekrefte at når jeg om morran setter meg inn i bilen, med førerdøren åpen, slår på tenningen, så hører jeg godt at systemet får diesel/blir trykksatt.
Sendt fra mobilen min.
-
RogerP
T4 har tilbakeslagsventil som bør byttes ilag med filteret.
Den har jeg byttetRogerP wrote:T4 har tilbakeslagsventil som bør byttes ilag med filteret.
Er på jakt etter neste mulig synder ; returslangene mellom dyser.
Sendt fra mobilen min.
-
RogerP
Har da prøvd ei natt med tilbakeslagsventil mellom motor og filteret, var ikkje der feilen var så får se om eg får tid til å flytte den mellom filteret og tanken ein dag.
-
RogerP
Når eg tar av ein av slangene på dieselfilteret hører eg tydelig å det er vakuum og at den suger inn luft. Dette skjer ikkje på Transporteren som er 1,9 men dieselfilteret og alt ser likt ut. Noen som har noen ideer om hvorfor? Eventuelt hadde giddet å prøve på sin 2,5tdi 
-
stianwang
- -

- Car: Transporter T5
- Phone: 91730074
har du funne ut meir om dette ? har samme problem eg og men fant ut att min ikkje gløder i dag. eg har byttet tetninger på dysene og, min starter lettere viss den står med fronten ned en opp.
Heisann, jeg har akkurat samme problem som beskrive her.
Har sjekket glødeplugger, satt inn tilbakeslagsventil på dieselretur, og målt trykk på dieseltilførsel. Alt gjort på VW verksted.
Men finner ingen løsning på problemet, har vært nevnt å bytte høytrykkspumpa. Men synes denne er litt dyr å bytte bare for å se om det blir bedre.
Har imidlertid finne ut at det å gi gass ved dagens første start gjør at den starter ganske greit. Men det er jo ingen god løsning.
Håper dere melder fra om dere finner problemet!
Har sjekket glødeplugger, satt inn tilbakeslagsventil på dieselretur, og målt trykk på dieseltilførsel. Alt gjort på VW verksted.
Men finner ingen løsning på problemet, har vært nevnt å bytte høytrykkspumpa. Men synes denne er litt dyr å bytte bare for å se om det blir bedre.
Har imidlertid finne ut at det å gi gass ved dagens første start gjør at den starter ganske greit. Men det er jo ingen god løsning.
Håper dere melder fra om dere finner problemet!
Har hørt det er problemer med å få dysene tette etter å ha hatt dysene ute.. Kanskje det er problemet..?
-
stianwang
- -

tilbake slags ventilen skal stå mellom filter og høgtrykks pumpa trur eg,,
-
stianwang
- -

trur ikkje det er problem med utette dyser på min nå vertfal. det ser fint ut nå med nye tetninger, fikk diesel i olja før men har ikkje stege på pinnen nå
Et typisk tegn på at en dyse er gåen, er at det er problemer med å starte bilen på varm motor. Den chinner lenge før den starter..
-
RogerP
Er dette uansett hvor lenge den har stått med "varm" motor? Min fyrer stort sett tvert ved varm motor, men fronten opp virker det som den ikkje liker. Får ikkje diesel i olja som eg har merket. Men den kan vel og lekke inn til sylinderen. Går det an å trykkteste disse dysene på samme måtte som gammeldagse dyser?
Jeg er ikke noe spesialist på dette, men dysene kan testes ja. Er et firma på Kokstad, tidligere Bergen Dieselpumpeservice, som fikser dette. Koster cirka 4000 kr å få sjekket.RogerP wrote:Er dette uansett hvor lenge den har stått med "varm" motor? Min fyrer stort sett tvert ved varm motor, men fronten opp virker det som den ikkje liker. Får ikkje diesel i olja som eg har merket. Men den kan vel og lekke inn til sylinderen. Går det an å trykkteste disse dysene på samme måtte som gammeldagse dyser?
Problemet er at det er mye arbeid å komme TIL dysene..
-
RogerP
Da er dieselrail med nye o-ringer byttet og bilen har oppført seg eksemplarisk i eit døgn nå. Håper det fortsetter sånn!
-
RogerP
Var ikkje lenge Adam fikk være i Paradis. Tom for batteri etter ti minutter med taklyset på. Håper nissen kjøper nytt batteri til meg. Er ikkje overbevist om at eg har funnet feilen enda.
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Etter 10 minutter?! Da var det kanskje halvmodent for utskifte ja :-p
Frode Neergård
-
stianwang
- -

kordan går det med denne?
-
RogerP
Bilen er ikkje frisk enda! Så den får ikkje være med på juleferie til svigers. Så er usikker på neste steg i feilsøkingen.