Vet ikke - jeg fikk byttet to styrestag i samme runden, mulig at det var derfor forstillingen ble justert. Så netto 5500 Norske for begge kulene (jobb og deler)
Terje
Last edited by terje rød on 02 Jan 2006, 11:56, edited 1 time in total.
terje rød wrote:Vet ikke - jeg fikk byttet to styrestag i samme runden, mulig at det var derfor forstillingen ble byttet. Så netto 5500 Norske for begge kulene (jobb og deler)
Terje
Styrestaga koster vel ca 1000 pr stk hvis ikke husken min er gal.
Husk å si hva de 7000,- inneholder så man ikke skaper unødig forvirrring!
Jeg bytta alle fire bærekuler,et endeledd,alle foringer på armer og foringer til stabstag og belg på tannstang + justering av forstilling. Alle deler med jobb på VW merkeverksted var 4000 kr, men det var ikke i Norge.........
Eg ser her at Ørjan skriver ca. 1 time. Mekaniker ca. at han måtte ha 3 timar på skifte av øvre bærekule pga. mykje demontering .Dette er ikkje VW verkstad. Kan det vera at mekaniker gjer jobben på ein unødvendig tidkrevende måte?.
Det er jo mulig at et VW verksted har noen form for verktøy som gjør jobben fortere...Men som sagt, jeg vet ikke.Har aldri sett hvordan dette ser ut på disse bilene...Bare ga en cirkus.pris sånn at han hadde noe å gå ut fra..liksom
Det er mye jobb. På merkeverksted brukte 1 mann en hel dag på '
- begge bærekuler oppe foran
- pluss 2 styrestag (inkl forst.kontroll)
- pluss skiver/klosser bak.
Trekk fra et par timer på det andre og del på to, så høres ikke 3 timer på bærekule en side til å være helt galt.
Terje
kjesk wrote:Eg ser her at Ørjan skriver ca. 1 time. Mekaniker ca. at han måtte ha 3 timar på skifte av øvre bærekule pga. mykje demontering .Dette er ikkje VW verkstad. Kan det vera at mekaniker gjer jobben på ein unødvendig tidkrevende måte?.
Det er ikke så mye demontering, men det hender den f.. kula sitter som veggen, mens andre ganger detter den omtrent i fanget på oss. Helt uavhengig av årsmodell og slitasje.