Jeg har drivi å forska litt på dette. På min er det strøm i riktig stikk på kontakten bak instrumentpanelet. Skal det være konstant 12V på denne stikken, eller hvordan er det det fungerer? Kanskje det er selve måleren min som er ødelagt!?! Noen som vet hvor mye det koster for ny giver til tanken?
Jeg blåser liv i denne tråden igjen da jeg lurer på det samme.
Jeg mistenker at bensinmåleren min synger på siste vers. Det virker ikke som om det er noe fast mønster i hvor og når den viser forskjellig nivå, men en ting er sikkert: Den viser nesten aldri riktig mengde og dette gjør det skummelt å kjøre med bilen da jeg aldri vet hvor mye/lite bensin det er igjen. Hvordan skal en frisk måler egentlig oppføre seg? Skal den hoppe opp til riktig mengde bensin i det man snur nøkkelen rundt? eller beveger den seg tregt opp til riktig nivå (På min er den veldig treg)? Skal målepinnen bevege seg mye i svinger/nedover/oppoverbakker? Jeg trenger også ny tank, da denne er full i hull og rusten. Er det mulig at området rundt giverenheten i tanken er rusten og har "sunket" slik at verdiene blir helt feil?
Hvis giveren har "sunket" så har du store rustproblemer med tanken
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69 "I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69 "I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
For oss som har mange biler inkl.syncro har vi gjort den erfaring at på SAMTLIGE er det HELT typisk at tankmålere kan vise opp til en halvtanks variasjon, alt etter akselerasjon/deselerasjon, helling på bakken, oppover/nedover, i krappe svinger osv. Har du tatt ned en tank og sett hvordan den er utformet kan du tenke selv hvordan drivstoffet skvulper i transit og hva slags effekt dette har på måleren. Drivstoffnåla i dæsjen SKAL være treg nettopp for å kunne utjevne disse variasjoner. De typiske feil er a) at nåla beveger seg ikke i det hele tatt, og det er fordi det er ledningsbrudd eller dårlig kontakt et sted, og b) at nåla viser aldri full selv om du vet at det renner over, da er giveren defekt. Jeg vet dette er irriterende, men sånn er det bare!