Forskjeller på T5b

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
Sovereign
-
-
Car: 2003 T4 Multivan

Forskjeller på T5b

Post by Sovereign »

Hei!

Jeg lurer på om noen kan opplyse meg om forskjellene på T5b Caravelle og Multivan? Jeg tenker ikke på forskjeller i setearrangement og motoralternativ, heller ikke på utstyrslisten. Men er det forskjeller av mer teknisk art? Støyisolering, tetningslister, hjuloppheng, motorfester osv?

Jeg ser at det oppereres med to forskjellige dashbord. Den enkleste måte å skille dem er at på Transporter, Caravelle, og de rimelige Multivanene (tysk-import?) står girspaken nærmest alene på nedsiden av dashbordet.

På de "ordentlige" Multivanene er ikke girspaken helt alene under der, men det er noe koppholder/hylle greier til høyre for girspaken.

Eller, er ikke dette dashbordet noen indikasjon på noe som helst? I tilfelle, hva e rskillelinjene her?

Bakgrunnen for spørsmålet er at jeg vurdere kjøp av T5 Multivan til erstatning for min T4 Multivan med hevetak. Og da er det naturlig å se på T5 California Beach, som er nettopp en T5 Multivan med hevetak. Men denne har det "enkle" dashbordet, og jeg er da redd jeg ender opp med en modell med dårligere støyisolering enn standard Multivan. Disse bilene må man importere selv, så det er ikke så lett å få prøvekjørt en i nabolaget.
-VW T4 Multivan 2003, Westfalia
Sovereign
-
-
Car: 2003 T4 Multivan

Re: Forskjeller på T5b

Post by Sovereign »

Da har jeg omsider funnet en i VW-systemet som svarte kort og konsist på dette. I følge ham er det ingen tekniske forskjeller mellom f.eks Multivan og Caravelle som går på støydemping og komfort. Forskjellene går kun på setearrangement, utstyrslisten og design på dashbord.
-VW T4 Multivan 2003, Westfalia
kodvaag
-
-
Car: 2009 Transporter 174 4-motion
Phone: 48869416

Re: Forskjeller på T5b

Post by kodvaag »

Det du kaller "rimelig tyskimportert Multivan" er billigutgaven "Startline" som har Transporter/Caravelledashbord.
09 Transporter 174TDI 4motion...ha det...
16 Transporter 150TDI 4Motion...hei...
08 Sprinter Rimor Superbrig 749 4,6t
98 E 290t Turbodiesel

x: 03 MV 151 TDI, 03 Mv Syncro, 03 Mv, 91 & 98 2,4D, 00 & 01 88TDI
Post Reply