I går gikk tiden med til litt tilpassing. Skiftet glødeplugg på Eberspacher'n og koblet den via bryter istedenfor utetermostaten. Slik ble det seende ut...
Synes den lille knappen ble ddiskret og fin i tillegg til at det fungerte kjemprbra.
Jeg byttet også hovedlykter på bilen og må si jeg er kjempefornøyd.
Synes bilen fikk seg et løft og ikke minst fikk jeg mye bedre lys!!!
Har ikke noen voldsomme planer med bilen igrunn, bare ta godt vare på den. Vurderer litt senk etter hvert, og lett soting av bakrutene.
Dieselvarmeren er en hjelpevarmer som forbrenner diesel og varmer kjølevannet. Dette hjelper motoren å bli fortere varm.
T4 har ikke den mest effektive motoren når det gjelder å bli fortest mulig varm.
Det sitter en tempføler under støtfangeren på høyre siden foran. Den kobler inn ved ca +5 grader og varmeren starter.
Det kan være lurt og legge denne temperaturbryteren i en egen bryter inne i bilen.
Da kan du koble ut dieselvarmeren på korte kjøreturer. Om brenneren ikke får brent mere enn 15-20 minutter (hva jeg har lest og hørt) vil den kunne sote og til slutt slutte og fungere frem til man får rengjort og slettet evt feilkoder.
Dieselvarmeren er plassert i motorrommet venstre side foran. Langt nede. Eksosrøret fra den kommer ut ved venstre forhjul.
Når brenneren starter kan det gjerne høres noe tikking og etterhvert som en liten jetmotor.
2011 Tiguan R-Line
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
oddvarr wrote:Dieselvarmeren er en hjelpevarmer som forbrenner diesel og varmer kjølevannet. Dette hjelper motoren å bli fortere varm.
T4 har ikke den mest effektive motoren når det gjelder å bli fortest mulig varm.
Det sitter en tempføler under støtfangeren på høyre siden foran. Den kobler inn ved ca +5 grader og varmeren starter.
Det kan være lurt og legge denne temperaturbryteren i en egen bryter inne i bilen.
Da kan du koble ut dieselvarmeren på korte kjøreturer. Om brenneren ikke får brent mere enn 15-20 minutter (hva jeg har lest og hørt) vil den kunne sote og til slutt slutte og fungere frem til man får rengjort og slettet evt feilkoder.
Dieselvarmeren er plassert i motorrommet venstre side foran. Langt nede. Eksosrøret fra den kommer ut ved venstre forhjul.
Når brenneren starter kan det gjerne høres noe tikking og etterhvert som en liten jetmotor.
Nå har jeg planer om å montere tåkelys i fangeren i nær fremtid og i den forbindelse er jeg ute etter hovedlysbryter som man kan trekke ut i parklysmodus, for å få på tåkelys. Om noen har en slik til overs, står innboksen min klar til å ta imot;)
Da jeg skylle montere tåkelys i fangeren her om dagen, oppdaget jeg en del rust bak plastfangeren. Pusset det vekk og gav metallet 3-4 runder med hammerite som fikk tørke mens jeg monterte lysene. Ikke værst å ha malingstørk i januar.
Mottok pakke fra ebay i forrige uke. Den var jeg spennt på... Ryggesensorer i tilnærmet bilens farge. Monterte de i går og farge er det ikke stort å si på og sensorrne virket utmerket de! Til den nette sum av 128kr tror jeg det var.
Elsker knall røde veller.har svart selv, men synest den rød fargen du har er finest:) du skriver ingen ting om dim på felgene.men vist det er 8x18 så gå for 245x45.ser bra ut og er super å kjøre med;)
Arild wrote:Elsker knall røde veller.har svart selv, men synest den rød fargen du har er finest:) du skriver ingen ting om dim på felgene.men vist det er 8x18 så gå for 245x45.ser bra ut og er super å kjøre med;)
Felgene er 17" så jeg må gå for 225/55-17 eller 245/45-14. Hva tror dere vil funke best?