Tankmåler

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
storol
Car: T4 99 mod lang

Tankmåler

Post by storol »

Hadde en rar opplevelse i dag..
Bilen hadde halvfull tank da jeg sto i et lyskryss, da det ble grønt og skulle kjøre ut peip det i dashbordet og plutselig visste tanmåleren tom tank. Skrekk og gru tenkte jeg, kjøre tomt midt i rushen er flaut. Var usikker på hvor langt jeg hadde kjørt siden sist fylling. Kjørte å fyllte femti liter disel, og da visste måleren rett, full tank...

Noen forslag?
1999 Caravelle 2.5 lang
2004 Ford Mondeo stv TDCI
Bassman
Car: T4 1991 2.0B Multivan Classic

Re: Tankmåler

Post by Bassman »

storol wrote:Hadde en rar opplevelse i dag..
Bilen hadde halvfull tank da jeg sto i et lyskryss, da det ble grønt og skulle kjøre ut peip det i dashbordet og plutselig visste tanmåleren tom tank. Skrekk og gru tenkte jeg, kjøre tomt midt i rushen er flaut. Var usikker på hvor langt jeg hadde kjørt siden sist fylling. Kjørte å fyllte femti liter disel, og da visste måleren rett, full tank...

Noen forslag?
Hei.

Har hatt samme problem selv. Dette er et vanlig T4 problem. Jeg bytta transistoren og lodda om diverse kalde loddepunkter i instrumenthuset samt la opp "jumpekabelen" som beskrevet i denne linken:

http://www.t4-wiki.de/wiki/Spannungskonstanter

Håper det hjelper :-)

Mvh
Arild
STOSSEL
-
-
Car: t4
Phone: 46554057

Post by STOSSEL »

Støtter Bassman. Har akkurat hatt samme problem....og det er den lille transistoren som "stresser". Denne kan kjøpes billig på ebay...
storol
Car: T4 99 mod lang

Post by storol »

Takk for svar..
Da var nok et problem med denne bilen løst...

R
1999 Caravelle 2.5 lang
2004 Ford Mondeo stv TDCI
Post Reply