Lydisolering av varebilvegg + innredning i varerom

T5-Prosjekter (Multivan/Transporter 2004 - 2015)
Post Reply
varulv
Car: T5
Phone: 97514673

Lydisolering av varebilvegg + innredning i varerom

Post by varulv »

Hei

Jeg har en VW 2008, T5, 3-seter (kort-type) på prøve denne helgen. Fin bil, veldig komfortabel.
Det er et par ting jeg vil spørre litt rundt her på forumet i forbindelse med VWbus varebiler...

- Er den noen som har erfaring med lydisolering mellom cupe og varerom?
Har selv sett dette blitt gjort med alt fra ty/filt, asfaltplater og steinull til vanlige lydisoleringsplater som fås kjøpt hos innredningsforhandlere.
Planlegger lydanlegg i cupeen, og har blitt anbefalt å lydisolere både for å bedre lydkvaliteten der hvor man trenger det, men ikke minst for å holde støy og lyd fra et bråkete varerom vekk fra cupeen.

- Jeg lurer også på hva jeg skal gjøre med varerommet ellers :lol: Har jo ikke behov for et stort tomt varerom uten seter.. hehe
Selvsagt vurderes noen innredningsreoler, men jeg planlegger ikke frakte rundt på mye redskap og utstyr. "Camper-innredning" er nok heller ikke tema. Som aktiv jeger og friluftsmenneske hadde det kanskje vært best med en kombinasjon(?), og laget noe selv i tre og/eller metall(?) Misforstå meg rett, varebil er varebil :) men jeg ser det er mange kreative prosjekter på gang her på forumet, så kanskje noen har innspill?
Legg gjerne til bilder av ditt varerom til inspirasjon for meg og andre :wink:

Jeg ser foresten at loyds.no har både ekstra lydisolerende skillevegger og "smarte innredninger" for varebiler...

Bildene av T5-en har jeg lagt ut her: https://www.dropbox.com/sh/coli6n9izf5f71y/gBSRubWKM0

På forhånd takk!
Flott forum :D
Last edited by varulv on 09 Feb 2014, 00:23, edited 1 time in total.
Post Reply