Eksos i coupèen
Re: Eksos i coupèen
Grenröret var nästan av vid 1:ans cylinder... det var sprucket runt svetsen. Väntar på svar ifall det går på goodwill eller inte.
//Magnus M, The Swede
Caravelle lång 174hk 4motion AXE -07
Min 2005 med 190 på meteret hadde samme problem. Ble ikke godkjent som reklamasjon hos møller i Drammen bare noen uker før reklamasjonstiden gikk ut. Var iflg dem i første diskjusjonsrunde å anse som en slitedel, og i andre runde var problemet at bilen var brukt på en unormal måte. Den hadde tross alt kjør 38 tusen i året, noe som visstnok var komplett umulig for en privatperson å oppnå. I tredje runde var nå reklamsjonstiden gått ut og ved min hyggelige referanse til at dette ble påpekt før fristen gikk ut ble argumentet gjort om til at siden jeg ikke gidder å betale Møller sin blodpris pr time ved alle services etc. var jeg dermed en dårlig kunde (Direkte sitat) og ikke kunne forvente noen goodwill fra dem. Ga da rett og slett opp....
Bilen er nå fikset med ny manifold (og ny turbo da det antagelig har kommet et objekt gjennom hullet manifolden og regelrett knust propellen) hos et annet verksted til en tredjedel av prisen møller skulle ha.
Tre ganger hurra for møller, som nå har en kunde mindre på permanent basis !!!
Bilen er nå fikset med ny manifold (og ny turbo da det antagelig har kommet et objekt gjennom hullet manifolden og regelrett knust propellen) hos et annet verksted til en tredjedel av prisen møller skulle ha.
Tre ganger hurra for møller, som nå har en kunde mindre på permanent basis !!!
Eirik Lystrup
Inte godkänt för goodwill på VW.
Däremot tog verkstaden kostnaden då de missat det då jag påpekade felet första gången... och då hade caravellen fortfarande garanti.
Slutet gott!
Vågar man montera på KCR dieleltrim boxen igen?
Däremot tog verkstaden kostnaden då de missat det då jag påpekade felet första gången... och då hade caravellen fortfarande garanti.
Slutet gott!
Vågar man montera på KCR dieleltrim boxen igen?
//Magnus M, The Swede
Verkar som att jag har sprucket grenrör IGEN!
Luktar avgaser/eksos i kupén igen. Skall in på verkstad på kontroll snart... den har inte varrit chippad sedan grenröret byttes förra gången.
Luktar avgaser/eksos i kupén igen. Skall in på verkstad på kontroll snart... den har inte varrit chippad sedan grenröret byttes förra gången.
//Magnus M, The Swede
De sprekker fort, min ble byttet i begynnelsen av desember, nå i forrige uke begynte det å lukte igjen. Ikke engang to måneder holdt det....
Har nettop anskaffet meg en 2008 2,5 130hk 4M
Har eksoslukt I cupe når bilen står I ro. Selger har hatt bilen på Oppegård bil I Kolbotn og de sier det er tettningen mellom turbo og manifolden, men de hadde ikke tid å gjøre jobben før jeg kjørt nordover. Fikk med pakninger og klemme.
Men etter jeg kom hjem, fikk studert litt. Mistenker jeg at det ikke kommer derfra. Ser ut som at det er kan bli noen utfordringer å skifte selv manifolden. Er der noen som har tips, sprengt tegning, event bilder og hvordan det ser ut der? må man under for å komme til?
En annen ting jeg lurer på, der skal være skiftet kamaksling på den I des 2013. Må toppen av eller berører det bare ventildekslet? tengte I forbindelse med event. eksos lekkasje.
Venter spent på svar
Har eksoslukt I cupe når bilen står I ro. Selger har hatt bilen på Oppegård bil I Kolbotn og de sier det er tettningen mellom turbo og manifolden, men de hadde ikke tid å gjøre jobben før jeg kjørt nordover. Fikk med pakninger og klemme.
Men etter jeg kom hjem, fikk studert litt. Mistenker jeg at det ikke kommer derfra. Ser ut som at det er kan bli noen utfordringer å skifte selv manifolden. Er der noen som har tips, sprengt tegning, event bilder og hvordan det ser ut der? må man under for å komme til?
En annen ting jeg lurer på, der skal være skiftet kamaksling på den I des 2013. Må toppen av eller berører det bare ventildekslet? tengte I forbindelse med event. eksos lekkasje.
Venter spent på svar
Har inntrykk av at der er få personer som broker dette forumet. er der noen andre forum som har mere aktivitet.
Finnes et stort forum i England. Tipper det sitter en del der med inforiverh66 wrote:Har inntrykk av at der er få personer som broker dette forumet. er der noen andre forum som har mere aktivitet.
Har spurt om en del ting der, og alltid mange svar
http://www.vwt4forum.co.uk/forumdisplay.php?f=147
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
om du leter etter aktivitet som i hovedsak går på T5 og forgjengere, så er det ikke andre norske nei.riverh66 wrote:Har inntrykk av at der er få personer som broker dette forumet. er der noen andre forum som har mere aktivitet.
Et engelsk alternativ har du fått, det er vel eneste jeg kjenner til som kan hjelpe en på samme vis og evt bedre.
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Hadde også dette problemet på den forrige t5'n min. Der var det eksosrøret til/fra egr-kjøleren som var sprukket. Et lite tips er å sjekke dette før man hiver seg på manifolden