california wrote:Eg har altså 2 stk. D3wz. En SKAL være overhalt og står i bilen, men er uten liv.(Har koblet om temp.sensor). Så har eg min gamle som ligger på benken.
Så har eg en luftvarmer D3LP som sliter med feilkode F23, som kan betyr det meste. Skiftet glødeplugg uten at det hjalp. Kan være defekt hovedkort, kontrollboks eller et rele. Gudane må vite.....
Mye knask her nå for skrotnisser og Eber-liebhabere...
Vi får se hva det blir til. Om noen kjenner noen som har lyst å feilsøke og har peiling, så betaler eg gjerne for jobben!
Har du vært hos ett verksted som koblet seg på brenneren med diagnoseverktøy å sjekka etter feilkoder?
Har du parkvarmer (tidsur) på din slik at du kan starte den selv ?
Hvis ja. Hører du at sirkulasjonspumpa starter?
Har du evt prøvd å kortslutte tempføleren som sitter i fangeren på høyre side?
For å teste dieselpumpa under bilen finner du deg ett batteri noen ledninger og kabelsko sånn at du får koblet deg på pumpa.
Også holder du minusledningen på batteripolen mens du "tapper" på +polen. Pumpa er ei stempelpumpa som ikke går om den får konstantstrøm.
Hvis du tar av deiselslangen inn på Ebern din så vil du se det drypper ei dråpe kommer ut for hver gang du "tapper".
I min har jeg tidsur og hos meg virka alt bortsett fra at den ikke starta. Fikk byttet glødeplugg og sil. Den starta fortsatt ikke.
Der lå det inne feilkoder som gjorde at den ikke starta. Fikk slettet de og den starta med en gang.
Lykke til