Har noen vært borti denne problemstillingen og funnet noen snippetriks? I lengden er det litt slitsomt å skulle inn fra høyresiden hele tiden...
Sjåførdør i vranglås....
Sjåførdør i vranglås....
Har ett skikkelig låseproblem på venstre framdør, denne har gått i maksimal vranglås og det er antagelig låseblokka som har skjært seg. Har romstert på alle de tilgjenlige delene som går å komme til etter å ha plukket av dørskinnet men døra sitter like beinhardt fast.
Har noen vært borti denne problemstillingen og funnet noen snippetriks? I lengden er det litt slitsomt å skulle inn fra høyresiden hele tiden...
Mvh
Jens
Jens
-
kise
- -

- Car: 1302 // 1302s // t3b halvpanel JX 1990
- Phone: 47610383
Re: Sjåførdør i vranglås....
Teflonspray, og et jern i rustfritt Eventuelt en flat skrutrekker, med hull i så du får en t.
Spray låsen stappanes full av olje og sett inn skrutrekkeen å start å vri frem og tilbake, frem og tilbake.
Bruke litt makt, det hender at messingplatene i låssylinderen vrir seg og da må de endten knekkes av, eller bøyes tilbake for å komme inn i sporet sitt så man kan få åpna døra.
Så på minn måtte jeg dra det jeg kunne og plutselig knakk den løs.
Tokk (klikna ut) så ut låssylinderen, tokk ut alle messingplatene, noen av disse hadde ikke vært i funksjon på lenge, og sto helt fastkilt mellom dritt og korisjon osv.
Disse måtte slåes ut med skrutrekker og hammer.
Pass på riktig rekkefølge på messingplatene, jeg la de bortover et ark, og skrev opp plassering.
2 av messingplatene var ødelagt, 3 av fjerene som skal dytte på messingplatene var ødelagt.
Jeg åpnet noen gamle passat håndtak jeg fikk tak i, og der var fjerene i super tilstand, messingplater fikk jeg høstet fra noen andre låssylindre til t3.
så var det bare å finne en som var riktig, eller for høy i hakket og file den ned til den ble lik de skadede platene.
I værste fall kan man droppe en plate, det gjør bare låsen litt mindre trygg, men fungerer like fint, og låsene er jo ikke mye å skryte av fra før heller.
Spray låsen stappanes full av olje og sett inn skrutrekkeen å start å vri frem og tilbake, frem og tilbake.
Bruke litt makt, det hender at messingplatene i låssylinderen vrir seg og da må de endten knekkes av, eller bøyes tilbake for å komme inn i sporet sitt så man kan få åpna døra.
Så på minn måtte jeg dra det jeg kunne og plutselig knakk den løs.
Tokk (klikna ut) så ut låssylinderen, tokk ut alle messingplatene, noen av disse hadde ikke vært i funksjon på lenge, og sto helt fastkilt mellom dritt og korisjon osv.
Disse måtte slåes ut med skrutrekker og hammer.
Pass på riktig rekkefølge på messingplatene, jeg la de bortover et ark, og skrev opp plassering.
2 av messingplatene var ødelagt, 3 av fjerene som skal dytte på messingplatene var ødelagt.
Jeg åpnet noen gamle passat håndtak jeg fikk tak i, og der var fjerene i super tilstand, messingplater fikk jeg høstet fra noen andre låssylindre til t3.
så var det bare å finne en som var riktig, eller for høy i hakket og file den ned til den ble lik de skadede platene.
I værste fall kan man droppe en plate, det gjør bare låsen litt mindre trygg, men fungerer like fint, og låsene er jo ikke mye å skryte av fra før heller.
Tror kanskje Rover må forklare litt nærmere hva som egentlig er feil. Sånn som jeg leste innlegget trodde jeg at feilen ikke lå i låsesylinderen, men i selve "låsekassen" inni døra... Sånn at han rett og slett ikke får åpnet døra, og dermed ikke kan demontere hverken håndtak eller låsekasse.
Men forutsetningen for god fjernhjelp, er jo at feilen blir beskrevet mest mulig nøyaktig
Men forutsetningen for god fjernhjelp, er jo at feilen blir beskrevet mest mulig nøyaktig
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Og Møller har flett nye låseplater, ca 1000kr for et sett. 
56 Type 1
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Vet ikke med andre, men vi selger enkeltplater etter behov. Blir ikke på langt nær 1000.- da 
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Når nøkkelen stikkes inn kan den vris bare halveis rundt før alt stopper opp.Jeg har vært inne på baksiden og dratt og dyttet på det jeg kan men låsen sitter fast mellom døren og stolpen.
Mvh
Mvh
Hei, det er som OddN beskriver, selve låseblokka som sitter i døra mot B-stolpen som er vrang, ikke låsen i dørhåndtaket som er gåen. 
Mvh
Jens
Jens