Pakningskit til AAZ

Her kan du legge inn guider og forklaringer på diverse saker og ting.
Post Reply
Roysen
Car: 1986 T3 Transporter Syncro

Pakningskit til AAZ

Post by Roysen »

Nokon som veit om ein plass en kan kjøpe komplett pakningskit til en AAZ (1.9td) motor?
Tenker då på stort sett alle pakninger som du har på motoren.. Inkludert toppakning.

Eg har funne dei fleste pakninger på "Brickworks", men der må eg bestille 1 og 1..
hadde vert genialt om det hadde gått an å få det i 1 stor kit..
(ja eg er lat, eg veit om det)

Kitet kan gjerne inneholde registerreim og strammehjul til den også..

Setter pris på tilbakemeldinger :)
Jan-Roger Røys

1986 T3 Transporter Syncro "Frankenstein"
subwoofer
-
-
Phone: 9entre3989en

Re: Pakningskit til AAZ

Post by subwoofer »

vwbusshop.de?
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
Koop
-
-
Car: T4 LWB
Phone: 45099798

Post by Koop »

Sleng en tur innom mekonomen, slipesett+kompletteringssett inneholder alle pakninger.
Alexander Malerbakken

1995 Transporter 2,4D Syncro Turbo (Lang&lav)
1994 Getta(Golf med Ventofront) 1,6 -94(Lav&dum)
Rikskringkastingen
-
-
Car: T3 Syncro

Post by Rikskringkastingen »

Jeg har aldri sett noe pakningssett til disse motorene hvor toppakningen har vært med. (Men jeg skal ikke påstå at jeg har sett så hardt etter det heller.) Grunnen er at det finnes tre utgaver med forskjellig tykkelse. Og siden toppakningen sannsynligvis ville vært den dyreste enkeltdelen i et sånt sett, så vil det ikke svare seg å sende med alle tre i settet. Så har logistikkhuene funnet ut at det er bedre å lage ett sett uten denne, og selge løse toppakninger i tillegg. Da slipper man tre nesten like pakningssett i sortimentet. Men når man så bare skal skifte toppakning, så inneholder settet masse ventilstammepakninger og greier som man ikke har bruk for, så da blir det billigere å kjøpe løse pakninger. Når det kommer noen som trenger hele slipesettet, så er ikke det på lager. Fordi man vanligvis bare selger løse pakninger.. Det bør vel være mulig å finne komplett motorpakningssett, men sannsynligvis uten toppakning.
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Roysen
Car: 1986 T3 Transporter Syncro

Post by Roysen »

Toppakninga kan eg altids kjøpe utanom.. Det skal ikkje vere noko problem.. :)
Driver å demonterter ein 1.9td motor totalt no.. Eg veit at toppakninga er gåen så den skal eg bytte..
Men så tenkte eg at det då var like greit å bytte resten og sidan eg no hadde det i fra kvarandre.
Då hadde det vert greit med eit komplett kit.

Nokon som veit om dette passer på AAZ motor? Står oppført under diesel/t-diesel så lurte på om det var likt uavhengig om du hadde 1.6 eller 1.9..
http://www.vwbusshop.de/epages/GuenzlCl ... /068198001
(ny i gamet på T3 så eg spør mykje i staden for å gjere noko dumt ;) )

Ser forøverig at Mekonomen skal ha like mykje for toppakninga aleine, som vwbusshop skal ha for settet over, reg reim med strammehjul og toppakning til sammen.. :p
Jan-Roger Røys

1986 T3 Transporter Syncro "Frankenstein"
Rikskringkastingen
-
-
Car: T3 Syncro

Post by Rikskringkastingen »

Da må vel egentlig hver enkelt pakning sjekkes mot delekatalogen. Mye er likt, eller nesten likt. Toppdekselpakningen passer ikke. Bunnpannepakningen har nok likt boltmønster, og vil sikkert passe. Men det er mulig at AAZ har skvalpesperre med påvulket pakning originalt. Det er muligens ikke noen god løsning hvis motoren skal i en T3. Passer kanske ikke med JX oljepumpesystem heller? Husker ikke alle detaljer i hodet her..
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
subwoofer
-
-
Phone: 9entre3989en

Post by subwoofer »

Brukte et JX-sett da jeg satt inn en AAZ i Rødtopp i sin tid. Pakket ikke om motoren, men bare simmerringene sparte inn settet.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
Renax
-
-
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105

Post by Renax »

Bunnpannepakning og inn/eksosmanifold, og sikkert simmeringer passer over fra JX, toppakning og toppdekselpakning gjør ikke det...

Var på Romnes og kjøpte AAZ toppakning med bolter idag, 720,- totalt, knuser meca/mekonomen på pris...
For å ikke snakke om Møller, 140,- per bolt...

Det settet du linker til hadde ikke jeg brukt, ser ut som det er kork/papirpakninger.

Jeg har gummipakninger på alt jeg får tak i, er så greit å slippe å kjøpe ny pakning om jeg skal ned med bunnpanna f.eks senere...

Mekonomen pleier å kjøre gummipakninger, det forsvarer mye av prisforsjellen isåfall...

Jeg hadde likegodt lagt inn en og en i bestilling, når du vet hva du trenger er det egentlig ikke et problem...

Sent from my cheapchinaphone using Tapatalk
Renax
-
-
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105

Post by Renax »

Bunnpannepakning og inn/eksosmanifold, og sikkert simmeringer passer over fra JX, toppakning og toppdekselpakning gjør ikke det...

Var på Romnes og kjøpte AAZ toppakning med bolter idag, 720,- totalt, knuser meca/mekonomen på pris...
For å ikke snakke om Møller, 140,- per bolt...

Det settet du linker til hadde ikke jeg brukt, ser ut som det er kork/papirpakninger.

Jeg har gummipakninger på alt jeg får tak i, er så greit å slippe å kjøpe ny pakning om jeg skal ned med bunnpanna f.eks senere...

Mekonomen pleier å kjøre gummipakninger, det forsvarer mye av prisforsjellen isåfall...

Jeg hadde likegodt lagt inn en og en i bestilling, når du vet hva du trenger er det egentlig ikke et problem...

Sent from my cheapchinaphone using Tapatalk
Bugman
-
-
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5

Post by Bugman »

Her er en leverandør som Stig (Caravelle nord) benyttet. Scroll litt ned på side 5...

http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php ... &start=100
Post Reply