Hei!
Jeg har en 2003 T4, 2,5 tdi, 102 HK.
17. mai gav dynamoen seg og ny ble kjøpt inn på nettet søndag kveld. Bilen blir brukt daglig, så det var batterilader om natten, som holdt til de nødvendige starter påfølgende dag. I går ble det litt mange starter, så til slutt var det frem med startkablene. Men, etter noen minutters gange bare dør bilen av seg selv.
Ny dynamo ankommet i posten, og skiftet i dag. Batteriet ladet opp, og alt klart for å bruke bilen. Men, nå skjer det altså: Motoren starter helt greit, men dør etter 2 sekunder. Har prøvd å starte 15-20 ganger i dag, og det samme skjer hver gang.
Hvor er feilen? Hvor skal jeg lete?
-Det er masse diesel på tanken
-Jeg har gitt strøm direkte til diselventilen på dieselpumpa, for å sjekke om det er noe feil med strømtilførselen til denne. Samtidig tror jeg ikke motoren ville startet 20 ganger dersom det ikke kom diesel.
Alle tips mottas med takk.
Skal på tur i morgen formiddag, så veldig hyggelig om noen har gode råd i løpet av kvelden!
Motor starter, men dør etter 2 sekunder
Motor starter, men dør etter 2 sekunder
-VW T4 Multivan 2003, Westfalia
Re: Motor starter, men dør etter 2 sekunder
Startsperra. Prøv med reservenøkkelen
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
For tiden uten VW buss, men....
For tiden uten VW buss, men....
Re: Motor starter, men dør etter 2 sekunder
Helt riktig, Even.
Etter å ha lest utallige tråder på tyske og britiske nettfora, kom jeg over en som nevnte dette med startsperre. Nøkkelen jeg brukte var en gammel nøkkel, som ikke var med til møller da jeg bestilte nye nøkler for noen år siden.
Så da har jeg hvertfall fått sjekket at startsperra fungerer!
Typisk altså, jeg tilfører en feilkilde når jeg skal feilsøke...
Etter å ha lest utallige tråder på tyske og britiske nettfora, kom jeg over en som nevnte dette med startsperre. Nøkkelen jeg brukte var en gammel nøkkel, som ikke var med til møller da jeg bestilte nye nøkler for noen år siden.
Så da har jeg hvertfall fått sjekket at startsperra fungerer!
Typisk altså, jeg tilfører en feilkilde når jeg skal feilsøke...
-VW T4 Multivan 2003, Westfalia