Bug Camp #26.....
Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass
-
narle
- -

- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Re: Bug Camp #26.....
Bjørn 53 og jeg var der en tur i dag.Møtte Troyca der.Overraskende mye busser,disse skulle vi fått med på noen av treffene i bussmiljøet.Desverre ser det ikke ut at det er noen interesse for det blant de luftkjølte bussene her i landet å møte de nyere utgavene.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
79 Sika 2.0 luftkjølt
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
De lo av oss rundt omkring når vi dukka opp i Baywindow på treffa rundt 2000-2001. Nå er det blitt en fullstendig anna låt i pipa rundt omkring, men buss miljøet er veldig splitta luft-vann. Mye mer i Norge, enn jeg trur det er i utlandet.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
narle wrote:Bjørn 53 og jeg var der en tur i dag.Møtte Troyca der.Overraskende mye busser,disse skulle vi fått med på noen av treffene i bussmiljøet.Desverre ser det ikke ut at det er noen interesse for det blant de luftkjølte bussene her i landet å møte de nyere utgavene.
Det er jeg overbevist kommer av at de som nå kjører splitt og bay, var de som før kjørte mest boble. Og dermed holder seg innafor samma miljøet de da alt var.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Det spørs hvem du møter på... Jeg tipper at en prosentandel er 60% mot vannkjølt på luftkjølt treff. Jeg selv har prøvd å inkludere vann på treff jeg har arrangert, men fikk enorm motstand. Fikk så vidt gehør på at T3 kunne slippe inn siden det var luft i de første åra..
Så miljøet er meget splittet. Er derfor jeg har "meldt" meg ut av luftmiljøet..
Tror du har rett. Jeg gidder ikke å dra på treff og bli mobba for å kjøre buss med vann i motoren. Luftfolket må ta til vettet å ønske oss vel møtt. Når det er sagt: det er mange hyggelige folk i luftmiljøet. Men de lar seg drukne av folk som lever i sine egne bobler. Dessverre.Cheron wrote:Det spørs hvem du møter på... Jeg tipper at en prosentandel er 60% mot vannkjølt på luftkjølt treff. Jeg selv har prøvd å inkludere vann på treff jeg har arrangert, men fikk enorm motstand. Fikk så vidt gehør på at T3 kunne slippe inn siden det var luft i de første åra..
Nå får jeg nok mye kjeft, tenker jeg!!!!
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
-
bjørn53
- -

- Car: t3 + golf
- Phone: 90134047
Var en tur på Bug camp.
Ser hvor Poletta og Widerøe hengerne er blitt av.
Virket som hyggelig stemning. Tok noen bilder og prata litt.
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Føler ikke i vår klubb dette er noe problem..
Men nå er klubben vår en klubb for veterankjøretøy,hvor flertallet kjører luftkjølt.
Vi ser en økende mengde T3 blant oss på Treff..
T4 føles vel for mange som er på slike treff, som litt for "nytt" muligens...?!
Men nå er klubben vår en klubb for veterankjøretøy,hvor flertallet kjører luftkjølt.
Vi ser en økende mengde T3 blant oss på Treff..
T4 føles vel for mange som er på slike treff, som litt for "nytt" muligens...?!
-
narle
- -

- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
JIT wrote:Vet ikke hvem du prater på vegne av, men det er ikke mitt inntrykk. Kanskje det var mere "fastlåst" før? Ikke nå...narle wrote:Bjørn 53 og jeg var der en tur i dag.Møtte Troyca der.Overraskende mye busser,disse skulle vi fått med på noen av treffene i bussmiljøet.Desverre ser det ikke ut at det er noen interesse for det blant de luftkjølte bussene her i landet å møte de nyere utgavene.
Det hjelper heller ikke å gjenta negative postulat i eninga..vi velger sjøl hvilke innfallsvinkler vi løfter frem i dagen....ting er under positiv endring for de/dem som ønsker det![]()
Eksempelvis så tok Troyca noen runder rundt Vestlandstreffet og ingen er negative...det er mer et spørsmål om å tidsnok koordinere mye tettere opp i mot de ressurspersonene og miljøene som ikke nytter vwbus.no til daglig.
Ringte seint på fredag ettermiddag og spurte om jeg kunne komme med T4.....SELVFØLGELIG var svaret....fikk ikke stille ut, men det er jo selvklart på luftkjølt treff![]()
Det her blir ikke siste luftkjølte treffet....veldig bra og folka var hjertelige.
Bredden er kjempestor fra ratlook til 100% orginal......GÅR DET ...GÅR ALT![]()
Come on Narle....you can do it
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
79 Sika 2.0 luftkjølt
-
vwcoach
- -

- Car: 3 stk. T3'er
- Phone: 958 30 024
Luftkjølt kontra Vannkjølt er jo for enkelte 2 forskjellige ting, men det "Luftfolket" ikke tenker på at vi med vannavkjølte biler trenger faktisk luft for å kjøle ned vi også,
så jeg ser egentlig ikke problemet.
Vi i vårt miljø tenker ikke i de baner, vi ønsker alle hjertelig velkomne uansett om de kommer med luftkjølt eller ikke bare de har et VW emblem i grillen. (eller om de ikke har det så er de velkomne de også) Det er jo den felles interessen for VW dette handler om er det ikke?
Men som Rune sier så er det de forenværende Boble folket gått over til luftkjølt buss så de fornyer seg laaaangsomt.
Plutselig en vakker vårdag til høsten så åpner de nok også døra på vid gap for oss også....kanskje
Vi i vårt miljø tenker ikke i de baner, vi ønsker alle hjertelig velkomne uansett om de kommer med luftkjølt eller ikke bare de har et VW emblem i grillen. (eller om de ikke har det så er de velkomne de også) Det er jo den felles interessen for VW dette handler om er det ikke?
Men som Rune sier så er det de forenværende Boble folket gått over til luftkjølt buss så de fornyer seg laaaangsomt.
Plutselig en vakker vårdag til høsten så åpner de nok også døra på vid gap for oss også....kanskje
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
Det håper jeg også, vwcoach. Vi ser an.....vwcoach wrote:Luftkjølt kontra Vannkjølt er jo for enkelte 2 forskjellige ting, men det "Luftfolket" ikke tenker på at vi med vannavkjølte biler trenger faktisk luft for å kjøle ned vi også,så jeg ser egentlig ikke problemet.
![]()
Medlem avVWBUS Mjøsa
Medlem avVWBUS Mjøsa
Noen forstår ikke ironi....jokgel wrote:Vann i motoren...
Medlem avVWBUS Mjøsa
Medlem avVWBUS Mjøsa
-
jokgel
- -

- Car: t2a 69 1.9 m-tdi Allrad
- Phone: 004915904504925
Ironi er andre vornavne mit , kjøre ja van sølv jeg. Men hvor tilhøre jeg da ?
Blir vel ei egen treff for meg , heime i hagen !
Blir vel ei egen treff for meg , heime i hagen !
hilsen jørg
mekke på alt som dufter Diesel
mekke på alt som dufter Diesel
-
-OTO-
- -

- Car: Caravelle GL T3 1986, Transporter Reimo T3 1985
- Phone: 90752036
Ser ikke helt problemet. Jeg har hatt boble i 28 år, nå kjører jeg mest vannkjølt T3. Og jeg stiller med den bilen jeg vil.
Jeg kan ikke stille ut T3n min, men så er jeg ikke av den derre utstillingstypen heller.
I helga, på Bug Camp, var både luft og vann med meg på treff. Jeg fikk mer oppmerksomhet for Reimoen, enn bobla.
Oppmerksomheten var positiv
Jeg kan ikke stille ut T3n min, men så er jeg ikke av den derre utstillingstypen heller.
I helga, på Bug Camp, var både luft og vann med meg på treff. Jeg fikk mer oppmerksomhet for Reimoen, enn bobla.
Boble er oppskrytt, det er så mange av dem. Ruller hele tida på vegen. Men bay er supert. T3 også.-OTO- wrote:Ser ikke helt problemet. Jeg har hatt boble i 28 år, nå kjører jeg mest vannkjølt T3. Og jeg stiller med den bilen jeg vil.
Vi ses!!!!!
Medlem avVWBUS Mjøsa
Medlem avVWBUS Mjøsa
I VACN går "skillet" mellom "classics" og andre på at de må vere 20 år gamle...
Jeg for min del synes det passer greit på de fleste biler, T3 er for lengst gått over til at 90% av eiere er entusiaster.
T4a er på god vei over i disse rekker, de som bare skal ha en bil uten mye problemer går gradvis over på nyere...
En T5 er i mine øyne en bil, som kan sammenlignes med en transit, like lite spennende som et hull i bakken.
Likevel ser jeg ingen nytte i å stenge noen ute fra treff, jeg skal på Syncrosium med T5, i fjord var jeg med 2wd, fordi jeg har lyst å se på de andre bilene på treff, synes det er gøy å treffe folk med samme interesse som meg, selv om jeg ikke eier noe som passer inn...
En "vannkjølt" T3 har ekstra grill i front for å få inn ekstra mye luft til kjøling, så vi er da luftkjølte alle sammen, bare mer eller mindre avkjølt:-)
Sent from my cheapchinaphone using Tapatalk
Jeg for min del synes det passer greit på de fleste biler, T3 er for lengst gått over til at 90% av eiere er entusiaster.
T4a er på god vei over i disse rekker, de som bare skal ha en bil uten mye problemer går gradvis over på nyere...
En T5 er i mine øyne en bil, som kan sammenlignes med en transit, like lite spennende som et hull i bakken.
Likevel ser jeg ingen nytte i å stenge noen ute fra treff, jeg skal på Syncrosium med T5, i fjord var jeg med 2wd, fordi jeg har lyst å se på de andre bilene på treff, synes det er gøy å treffe folk med samme interesse som meg, selv om jeg ikke eier noe som passer inn...
En "vannkjølt" T3 har ekstra grill i front for å få inn ekstra mye luft til kjøling, så vi er da luftkjølte alle sammen, bare mer eller mindre avkjølt:-)
Sent from my cheapchinaphone using Tapatalk