Bytte til comfortvegg
-
thomas_rs4
- Car: T5 2.5
Bytte til comfortvegg
Hei, som fersk T5 eier lurer jeg på om det går å bytte til comfortvegg i transporteren og om det er kostbart. Vil det ha noe å si i forhold til Statens Vegvesen og registrering? Er jo så mye bråk om modifisering av skillevegger?
Re: Bytte til comfortvegg
Det går an, og det er kostbart. Møller skulle ha 16.000 for comfortvegg, og da skal de ha den gamle veggen din i retur (og om jeg ikke husker feil skulle de ha halve beløpet i depositum ved bestilling). Mulig du er heldig og finner noen som vil bytte vegg med deg, men det er vel mindre trolig.
Tror ikke Staten legger seg så mye opp i det siden bilen er typegodkjent med begge typer vegg, men det kan kanskje andre svare på. Om ikke annet Staten selv.
Tror ikke Staten legger seg så mye opp i det siden bilen er typegodkjent med begge typer vegg, men det kan kanskje andre svare på. Om ikke annet Staten selv.
Se på finn. Eller hos hugger. Hender det dukker opp. Null stress å bytte. Gjort på en halvtime. Gjorde det på min ifjor. Ny verden for meg med lange bein!
Bare sjekk at den Evt brukte veggen er fra en transporter og ikke caravelle. Ikke noe krise men caravelleveggen er litt lavere så du får en glippe i toppen.. Jeg har det og la bare noe sånn rørisolasjon i skumgummi der. Ingen har lagt merke til det annet enn når jeg har sagt det...[WINKING FACE]
Bare sjekk at den Evt brukte veggen er fra en transporter og ikke caravelle. Ikke noe krise men caravelleveggen er litt lavere så du får en glippe i toppen.. Jeg har det og la bare noe sånn rørisolasjon i skumgummi der. Ingen har lagt merke til det annet enn når jeg har sagt det...[WINKING FACE]
2006 VW Transporter TDI 4motion
Hva er en "comfortvegg"? Er det for slike som meg som har førersetet klemt bak i veggen og likevel sliter med plass til beina? Eller er det støydemping det går på?
Sent from my CATEE CT100 using Tapatalk
Sent from my CATEE CT100 using Tapatalk
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Det er vel begge deler, men de går langt ut i lasterommet.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Det er en vegg som gjør at du kan kjøre førersetet helt tilbake så langt det går.. Utrolig deilig! Bygger endel mer i lasterommet men det går fint
2006 VW Transporter TDI 4motion
Kjøpte min comfortvegg på Vw i Karlstad. Ikke lik den norske, men trukket med filt inn mot kupe + mindre rute enn den som er her, men helt glimrende.
Kostet ca 5500.-
Kostet ca 5500.-
-
thomas_rs4
- Car: T5 2.5
kunne du tatt ett bilde av den? Til den prisen er det jo vært å vurdere