Noen som vet hva d er i ral kode?
takker for svar

Dersom du tar med bilen til lakkforhandleren så finner de mest trolig en RAL farge som er bortimot identisk med det du har. Hvis ikke kan de sikkert ta en farge og "brekke" den i den retningen som trengs for å få den til å matche. Bare poler opp en flekk på bilen, så de har en blank og fin renset flekk å matche imotsyncro18 wrote:okey, takk for svar:)
tenkte å bestille lakk med ral kode så tenkte jeg måtte høre.
ska lakke opp igjen til dørhåndtaka så vil at farga ska væra lik;)

Og i et slikt tilfelle er den poleringen ganske viktig når det gjelder L90D. Jeg har tre biler i den fargen, og flere av disse har hatt noen år med dårlig vedlikehold. Tørr og krakkelert L90D er kritthvit. L90D som er vokset og vedlikeholdt, ser nesten kremgul ut i forhold. Skulle nesten ikke tro det var samme fargekode.Alf Torp wrote:Bare poler opp en flekk på bilen, så de har en blank og fin renset flekk å matche imot

Har også sett dette, sikaen som vwhåvard kjøpte av meg hadde den fargekoden, men hadde en lekker creme hvit fargeRikskringkastingen wrote:Og i et slikt tilfelle er den poleringen ganske viktig når det gjelder L90D. Jeg har tre biler i den fargen, og flere av disse har hatt noen år med dårlig vedlikehold. Tørr og krakkelert L90D er kritthvit. L90D som er vokset og vedlikeholdt, ser nesten kremgul ut i forhold. Skulle nesten ikke tro det var samme fargekode.Alf Torp wrote:Bare poler opp en flekk på bilen, så de har en blank og fin renset flekk å matche imot