En 2wd SIKA 1981 CS som har levd hele sitt liv med en Tischer 245 på flaket.
Bilen dykka opp på forumet første gangen i 2012 da REIMO etter intensiv innsats fikk kjøpt løs bilen fra et dødsbo viewtopic.php?f=55&t=32702 . Etter et år så tok Hansmh over viewtopic.php?f=55&t=35955
Og nå har jeg fått muligheten til å videreføre prosjektet. Etter jeg fikk tak på camperen til min Doka Syncro har jeg hatt lyst på å ha noe tilsvarende også til en av mine SIKA Syncro. Så når det viste seg at huset ble tomt, så var det dags for meg å ta meg en liten svipptur vestover. Bare for å se Karmøy, har jo aldri vært der før og biler har jeg jo nok av
Prøvde å få med meg en potensiell co-driver men var vanskelig denne helgen, så da ble det å dra alene så får jeg hente bilen litt seinere. Dro innom dotra og gjorde en bil swopp, Doka Syncro mot Passat G60 Syncro. Fungerte ypperlig, og etter ca 6 timer så var jeg framme og fikk møte Hansmh og se på herligheten. Viste seg at det faktisk var en mer eller mindre 100% rustfri bil. Litt uttørkede foringer på stabsstag osv men anners veldig god bil. Utrolig at ikke noen annen nappet på bilen. Camping delen har sittet på bilen siden var ny og bilen er registrert som camper med 4 sitteplasser. 3 i bilen og 1 i camperen
Da jeg har kjørt ganske mye med min Doka Syncro og camperen, og opplevd hvor mye den gynger pga for myke fjærer og "svage" motor (DJ 112 hk) var det spennende å ta en prøve tur med en CS noen å 50 hk!!!!! Men der fikk jeg meg en stor overraskelse. Bilen var veldig stabil også når en prøvde å provosere den, etter en hurtig studie på bakfjærene gjetter jeg at det er en variant av forsterkede fjærer som er montert. Tiltross for at camperen sitter på ca var det fortsatt ca en cm mellom ringen. Bilen er ikke 100% i vater da fjærene ser ut til å være noe kortere en originale. Men dette ordner seg mha luftpute jeg kjøpte for å bruke på Dokaen, den har nå fått Andreas fjærer og står helt i vater med camperen på seg. Motoren var veldig sterk men fort gikk det ikke
Første eieren har gjort mye artig med bilen, alarm, rygge varslelyd i form av fuglekvitter
Camperen har litt røtskade i gulvet ved inngangspartiet, ca 2-5 cm langs hele bakkanten. Gulvet er forsterket med en tykk stålplate men her må en gjøre en innsats. Utover det ser det ut til at den er tørr. Finnes også noen skader utvendig som må tettes med silikon. Og sikkert en masse annet. Hva gjelder lay-out på camperen er arealene dårlig utnyttede, må faktisk si at det er bedre planløsning i min camper til Dokaen. Det er kun en liggeplass over hytten, så må en felle bordet for å få de 3 andre plassene. Deretter så har en på venstre side en skap med gassvarmer. Et skap til, så trapp ned til servant og do. På høyre side har en benkmed gassflaske under, et benkskap med kjøleskap så ned trappen til kokekjøkkenet. Dvs kjøkken og servant/do er på samme plan kun skille med draperi. Og den nedre delen er separert fra den øvre med et draperi. Så hvis en skal bruke doen, skal en ikke være buskablyg
Mer info kommer. Bilder finner dere i de to første trådene.
Galskapen fortsetter, må nok snart bli frisk skjønner jeg