2,5 bensin , stoppet brått.

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
zimsen
Car: Volvo 850 som skal byttes ut til en T4 , er på let

2,5 bensin , stoppet brått.

Post by zimsen »

Hei ,

har en 2.5 bensin syncro -95 mod som jeg trenger litt input for å få i gang igjen.

Uten forvarsel stoppet den i fint driv på landeveien , lå vel i 80-90. Måtte taue den hjem.

- Første jeg gjorde var å sjekke alt av sikringer til bensinpumpe o.l.
Etterhvert fant jeg ut at coilen som er montert ved batteriet http://www.bildeler.no/Bilder/Varer/630 ... 2706_1.jpg
så og si hadde irret i stykker , bakplaten hang og slang. Kjøpte ny og regnet med at problemet var ute av verden. Not.....(Tror forresten det ved en anledning røyk i startforsøk fra tenningslåsområde før jeg bytta denne coilen)

Jeg tor det har noe med benintilførselen å gjøre? , kan ikke se det kommer noe bensin frem i motoren. og når bilen har stått en dag eller to så starter den og går i 10-15 sek. den starter også hvis jeg heller en skvett rett i gasseren.

I dag dro jeg av slangen til bensinfilteret der rant det bensin , pumpa starter også når jeg vrir på nøkkelen.
Kan det være andre elektriske komponenter som forårsaker dette ?

Jeg er langt i fra noen mekaniker , men med input og lesing så pleier jeg å fikse det meste , så håper noen har ideer på hva dette kan være!

Edit : Når dette er sagt , kan jeg nevne at bilen har fusket litt i "høy" fart mellom 100-120 en stund....

mvh
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Re: 2,5 bensin , stoppet brått.

Post by Der Postmeister »

Hvis dt røyk ved tenningslåsen, kan det ha skjedd noe der. Prøv en ny el del på tenningslåsen du. Det bør du strent tatt ha liggende da de slett ikke er skuddsikre på noen som helst måte.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
zimsen
Car: Volvo 850 som skal byttes ut til en T4 , er på let

Post by zimsen »

Der Postmeister wrote:Hvis dt røyk ved tenningslåsen, kan det ha skjedd noe der. Prøv en ny el del på tenningslåsen du. Det bør du strent tatt ha liggende da de slett ikke er skuddsikre på noen som helst måte.
Hei , og takk for svar. Ville bilen ha startet overhode hvis denne el delen var gåen ?

Bestilte en slik i alle fall , håper det er rett : http://www.bildeler.no/?&Forside=&Varek ... gruppe=256

En annen ting : Er det slik at bensinpumpa er plassert på toppen av tanken , slik at man kommer til den mellom setene innenifra ?

takk for svar...
Renax
-
-
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105

Post by Renax »

Bakstykket til tenningslåsen kan ryke på mange forsjellige måter, men de er billige...

Sent from my CATEE CT100 using Tapatalk
Bergman84
Car: T4 Caravelle Syncro 1995 Bensin

Post by Bergman84 »

Bytt rele 30. Den lille jævelen er rota til mye vondt.
Post Reply