Størrelse på speil og ryggekamera

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Huddelstone
Car: T5, 2011
Phone: 1

Re: Størrelse på speil og ryggekamera

Post by Huddelstone »

Nesten 4000 skulle Møller ha for delene til et slikt speil :D
På den andre sida, dei trudde kanskje det ville fungere, men det var ikkje 100% sikre.

Mvh
Hudd
Titan
-
-
Car: 06 Caravelle lang kombi 4Motion AXD

Post by Titan »

Hvis du har griseflaks så kan du muligens få tak i et brukt hos en bilopphugger, og om du kan bruke de som står på T5a doka eller sika så bedrer det oddsen betraktelig. :-)
Rikskringkastingen
-
-
Car: T3 Syncro

Post by Rikskringkastingen »

Hvis du skal bytte hele speilet, så må du huske på at antennene sitter i speilene på T5 fra og med 2010. Det kan være inntil to antennemoduler i hvert speilhus, avhengig av utstyr i bilen.
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Huddelstone
Car: T5, 2011
Phone: 1

Post by Huddelstone »

Takk for alle tips!
Hva med ryggekamera da, hva bruker folk?

En får jo et ganske rimelig fra biltema som virker å være bra i test. Bakdelen er vel at en da må ha egen skjerm?

Koble meg opp mot skjermen eg allerede har har eg fått tilbud på 7500! Det var vel et par tusenlapper over eget estimat :)
lille79
Car: T5 Caravelle 2010 140hk

Post by lille79 »

Jeg kan ta bilde av opplegget mitt. Har ikke peil på montering, da det er montert hos ombyggerfirma, men har rett og slett et kamera rett under sidespeilet og egen skjerm som står på hele tiden. Fungerer bra, men er ikke all verden i mørket og trenger tilvenning på motorvei da lys blender kameraet. Mulig et nyere kamera er bedre, mitt er fra 2010. Skal se om jeg finner "navn og nummer" på utstyret i løpet av morgendagen :)

Ellers bruker stort sett "alle" som trenger ekstra speil, og som har ombygde biler fra Etac på Helgelandsmoen, et speil som er ganske stort og som jeg tror vil være ok. Vet ikke hva det heter, men det kan jo gå an å ringe og høre hva de bruker.

En annen idé jeg har tenkt på er at "gamle" T5 kom vel med høyere speil? Vet ikke om de passer på "nyere" T5.
Post Reply