Automat-Coachen Manfred

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
Post Reply
OddN
-
-

Re: Automat-Coachen Manfred

Post by OddN »

Bugman wrote:Har du ikke noen 15"-felger Odd?

Jeg ville sjekka pris på 185/70R-15 evt. 195/70R-15.... Da slipper du sikkert også unna dette med C-dekk! :wink: (LI93 eller LI95 på denne?)

Har også leita Velour-seter... Men blir ikke helt klar over hva som kommer fra hvor.....Så da har jeg sendt bilder av det som var minst arbeid og dra frem....

Sota baklykter er bra! :)

Jeg liker "de andre"....så må vel skaffe meg -slik at jeg går litt på tvers av "folkemeningen"!

Bilder fra innside? :)
Har ingen 15 toms felger igjen, men vet forsåvidt om et sett 7x15 penta.

Har sett på bildene, og de ser helt greie ut. :-)

Innvendig ser den fremdeles ut som på side 1 og 2 i denne tråden. Vanlig kombinertbil med GL trekk. Skjønner ikke helt hva du mener med "de andre" ?
OddN
-
-

Post by OddN »

Da ser det jammen ut som om ønskene mine angående seter går i oppfyllelse. Grått GL baksete er lokalisert i Fjelldal, og framseter for å trekke om klappstolen og det ødelagte førersetet er og på vei. Blir en slags GL-Multivan light dette.
Tur-Bo
-
-
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366

Post by Tur-Bo »

:D hmmm...kremmmt :wink:
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
OddN
-
-

Post by OddN »

Tur-Bo wrote::D hmmm...kremmmt :wink:
Du er ikke glemt :)

Må være sikker på at alt går i boks her...
OddN
-
-

Post by OddN »

subwoofer wrote:Vredestein har vel fortsatt 185R14, har kjørt 4 sesonger på piggfrie slike. Funker greit nok, men i år skal det kjøres 225/70R16 på vinteren også.
Sjekket ut Vredestein og de har for så vidt ett piggfritt dekk i 185R-14. Ikke noe med pigg. Så jeg tenkte jeg skulle sjekke 205/70R-14. Da fikk jeg bare ett alternativ, ett sommerdekk som heter Sprint Classic, og jeg må innrømme jeg lo litt for meg selv da jeg leste beskrivelsen:
Sprint Classic

Med Sprint Classic fullender Vredestein den klassiske utstrålingen til din veteranbil. Sprint Classic ble spesialkonstruert for entusiaster med et blikk for detaljer og design.
Sjekket også ut Dekkonline, og Hankook har sitt Zovac 401 med pigg i 205/70 og Gislaved har Nord Frost med pigg i 185. Begge disse husker jeg ifra min tid som dekkselger, så mønsteret er i allefall 15 år gammelt. Nå er kanskje ikke det så farlig, så lenge gummiblandingen er ny, men likevel er jeg litt skeptisk.
Renax
-
-
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105

Post by Renax »

Fåretrekker å ha noe smalere dekk på vinterstid jeg, på snøføre er ofte minst mulig kontaktflate positivt...

Sent from my CATEE CT100 using Tapatalk
OddN
-
-

Post by OddN »

Renax wrote:Fåretrekker å ha noe smalere dekk på vinterstid jeg, på snøføre er ofte minst mulig kontaktflate positivt...

Sent from my CATEE CT100 using Tapatalk
Er for så vidt enig når det gjelder piggdekk på is. Men med piggfritt på godt snøføre har jeg god erfaring med litt bredere dekk. Men dette er jo vanskelig å sammenligne uten å gå vitenskapelig til verks...
hansstef
-
-
Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7

Post by hansstef »

Hans Sæle
OddN
-
-

Post by OddN »

Artig :)

Og en flott bil.
OddN
-
-

Post by OddN »

I et hjørne under baksetet, eller rettere sagt i det store rommet under kombinertbenken fant jeg disse:

Image

Da kan passasjersetet få tilbake armlenet sitt, byttet bare om på de da jeg kjøpte bilen sånn at i allefall førersetet skulle ha to.

Nakkestøtta er antagelig demontert for lenge siden, skruene og skivene er pent satt tilbake, og det er ingen tegn i pleksiglassveggen til at dette er brukket av. Må vel nesten sette den og tilbake.

Image

Så er det jo litt kjekt at det faktisk er montert sånne Carat-puter i alle fem nakkestøttene. De blir nok med over på det nye baksetet, regner jeg med. Og dette er de originale putene fra VW, med VW-Audi stempel og det hele bakpå.
OddN
-
-

Post by OddN »

På en måte skjønner jeg hvorfor den midterste nakkeputa var demontert. Ikke mye sikt igjen bakover her...

Image

Tror det blir bedre med originalbaksetet. Ryggen er vel noe kortere der, og dermed kommer nakkestøttene lengre ned.
hansstef
-
-

Post by hansstef »

Har alltid lurt på disse kombiveggene med nakkestøtte. Ser ut for meg at de bygger vel mye ut til at man sitter greit?
Hans Sæle
OddN
-
-

Post by OddN »

hansstef wrote:Har alltid lurt på disse kombiveggene med nakkestøtte. Ser ut for meg at de bygger vel mye ut til at man sitter greit?

Neida. Jeg sitter veldig bra der. Spørs om ungene når opp da...
OddN
-
-

Post by OddN »

Har satt i led-pærer i alle instrumentlysene, inkludert varmeapparathendler og girvelger. Valgte grønne, men syns kanskje det ble et litt vel intenst skjær i lyset. De kan dimmes noe ned, men ikke helt. Var forresten ikke helt enkelt å ta bilde av det.

Image

Image
OddN
-
-

Post by OddN »

Så må jeg vel vurdere en litt mer moderne radio. Har Blaupunkt-DAB'en som står i syncroen, men det har vel kommet nyere modeller nå. Får ta og sjekke litt rundt. Liker Blaupunkt, da jeg har hatt mange opp igjennom årene og det har aldri vært noe feil med de. Grei lyd, og god radio. Og i alle år "hoffleverandør" til VW. Hva har de nå for tiden tro...
OddN
-
-

Post by OddN »

Skiftet forresten gasspedal også i går. Den gamle var noe slarkete, og det viste seg at det bare var millimeter igjen før hengselen var helt av. Men disse automatbilene har jo noen metall-forsterkninger på sidene av pedalen. Disse står som egne deler i katalogen, og pedalen er lik uansett manuell/automat. Noen som vet hvor nødvendige de er? Skal prøve å få de av den gamle pedalen uansett.
OddN
-
-

Post by OddN »

Noen som kjenner denne: http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt= ... d=1204&id=

Blaupunkt Stockholm

Image
OddN
-
-

Post by OddN »

Forstillingskontroll er bestilt i morgen. Prøver å kjøre minst mulig inntil videre. Ellers er sommerdekkene ankommet, men med sporadisk nattefrost er jeg usikker på om jeg skal ta meg bryderiet med et ekstra dekkskift.
OddN
-
-

Post by OddN »

Og så fikk jeg pakke fra Tranphomer i dag inneholdende ett sett posthjulbuer.

Men hvordan var det nå å montere de sammen med Carat planker. Tror jeg måtte kappe litt av plankene sist jeg gjorde dette...
OddN
-
-

Post by OddN »

Har lest igjennom den repro-posthjulbue tråden på the Samba og er litt usikker på hva som egentlig blir best: Å kutte den bakre posthjulbuebiten så den passer til Caratplankene, eller å kutte Caratplankene. Tristar Eric, som produserer reprobuene anbefaler å kutte buen (og har støpt inn merking for dette i buene.

Her er noen bilder av dette:

Image

Image

Image

Image

Så er det noen som har kuttet i plankene (her riktignok bakre støtfanger, men bilde illustrerer godt hva jeg mener):

Image

Image

Syns egentlig at den siste metoden gir et mer fabrikkmessig utseende, og med litt avstand imellom delene er det lettere å kutte rett.
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Post by Buss Marius »

Kanskje løsningen er å kutte i postbuen forran og i fangern bak. Etter som det finnes postbuer så er de mindre verdt(Lettere å få tak i) en buene til bakhjulene. Bakfangeren vil vel også bevege seg mer en plankene rundt buen forran og dermed bør det være mer avstand mellom buen og fangern.
hansstef
-
-

Post by hansstef »

Syns løsning nr 2 er den greieste.
Hans Sæle
Renax
-
-
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105

Post by Renax »

For å få det likt over alt må man vel kutte i plankene, framme med dørene er det jo mellomrom samme hva du gjør med resten...

Sent from my P6 using Tapatalk
OddN
-
-

Post by OddN »

Buss Marius wrote:Kanskje løsningen er å kutte i postbuen forran og i fangern bak. Etter som det finnes postbuer så er de mindre verdt(Lettere å få tak i) en buene til bakhjulene. Bakfangeren vil vel også bevege seg mer en plankene rundt buen forran og dermed bør det være mer avstand mellom buen og fangern.
Var egentlig bare postbuer foran jeg tenkte på. Så dilemmaet er kun i overgangen mellom hjulbue og sidepanel. De bildene brukte jeg bare for å illustrere hvordan det kan se ut hvis man kutter i sidepanelet.

Men det er uansett et godt argument å vurdere hva som er enklest å få tak i igjen, men da av posthjulbue eller sidepanel... Enn så lenge regner jeg med det er sidepanelene (selv om det blir verre og verre å finne pene utgaver.
OddN
-
-

Post by OddN »

Renax wrote:For å få det likt over alt må man vel kutte i plankene, framme med dørene er det jo mellomrom samme hva du gjør med resten...

Sent from my P6 using Tapatalk
Ja, jeg tenker og det blir best å kutte i plankene.
Post Reply