Type bensinfilter og slanger på 1,9L 1985 bensin?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
vespa
Car: T3 1985 1,9L Reimo
Phone: 41038700

Type bensinfilter og slanger på 1,9L 1985 bensin?

Post by vespa »

Har planer om å bytte ut bensinslanger og filter på min 1,9 liters T3, men er usikker på dimensjoner på slanger.

Og bensinfilteret som sitter montert i dag har diameter 30 mm, men her kan jeg vel bruke nesten hva som helst?
Hva anbefaler dere?

Jeg har også i det siste kjent en svak bensinlukt utenfor bilen rett etter at jeg har parkert den. Har ikke merket at det drypper noe på bakken. Har dere noen tips om hvor jeg skal begynne å lete etter lekkasjen?

Og så et lite bonusspørsmål: jeg har etter regnvær vannansamling under gulvmatta på førersiden. Regner med dette kommer av utett gummilist rundt frontruta? Tips og triks for kurering av dette mottas også med stor takk!
Stein Overland

T3 85' 1,9L Reimo camper
Mange Vespa scootere
OddN
-
-

Re: Type bensinfilter og slanger på 1,9L 1985 bensin?

Post by OddN »

Tar bonusspørsmålet:

Vann under eller på matta foran, kommer sannsynligvis som du sier fra pakninga rundt frontruta. Men sannsynligheten ar stor for at det også er rust under pakninga. Så, ruta må ut.

Ikke usannsynlig at det ser sånn her ut:

Image

Tilfeldig bilde lånt fra the Samba.
vespa

Post by vespa »

Takk for svar, Odd!

Det var det jeg fryktet at det kunne være rusthull som slipper inn vannet, ja.
Jeg har fjernet litt rust i nedre kanten av frontruta på passasjersiden, men bare vippet opp gummien, så da er det nok mer rust å bryne seg på der da, med andre ord.

Da er vel lakkeringa som jeg gjorde av hele fronten litt forgjeves, og må gjøres om igjen, tenker jeg..

Har en gammel steinsprutskade i frontruta også, så den er vel moden for utskiftning den og kanskje.
Er det noen som har ei frontrute i god stand å selge?

Stein
Stein Overland

T3 85' 1,9L Reimo camper
Mange Vespa scootere
Bugman
-
-
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5

Post by Bugman »

vespa wrote:Har planer om å bytte ut bensinslanger og filter på min 1,9 liters T3, men er usikker på dimensjoner på slanger.

Og bensinfilteret som sitter montert i dag har diameter 30 mm, men her kan jeg vel bruke nesten hva som helst?
Hva anbefaler dere?

Jeg har også i det siste kjent en svak bensinlukt utenfor bilen rett etter at jeg har parkert den. Har ikke merket at det drypper noe på bakken. Har dere noen tips om hvor jeg skal begynne å lete etter lekkasjen?

Og så et lite bonusspørsmål: jeg har etter regnvær vannansamling under gulvmatta på førersiden. Regner med dette kommer av utett gummilist rundt frontruta? Tips og triks for kurering av dette mottas også med stor takk!

Ta en titt i prosjekttråden til Thelma!

I mellom påfyllingsrøret og selve lokket, er der en gummimuffe som står utsatt til -og som nok morkner med tiden.
Ellers har du gummi-gjennomføringen der røret går inn i tanken, diverse slanger til beholderne for tank-utluftingen i hver skjermbue, samt gummi-gjennomføringene til slangene.

Noen av disse lønner det seg å få forlenget aldri så lite om du tar tanken ned! (De virke å "krympe" litt på lengden):
Sjekk også at plaststusser etc. er hele!

Og så har du selvsagt slangebiter på tur og retur fra motor!

Lykke til! :)
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
vespa

Post by vespa »

Takk for svar, Bugman!
Stein Overland

T3 85' 1,9L Reimo camper
Mange Vespa scootere
hansstef
-
-
Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7

Post by hansstef »

Når du tar ut frontruten:

F.O.R.S.I.K.T.I.G

http://www.youtube.com/watch?v=sLn_wuu1LnQ
Hans Sæle
Post Reply