Bilder fra en ukes oppussingssjau!
-
VW-Schnellfahrer
- -

Bilder fra en ukes oppussingssjau!
Nå er endelig LLE'n tilbake på veien. Bilen hadde en gammel skade i venstre hjørne som ble reparert på VW verksted i Tyskland! Her var det begynt å ruste skikkelig. I tillegg ble bakluka tatt, da det var antydninger til rust i overgangen til rutepakningen. Støtfangere og skjørt ble også lakkert opp på nytt da disse var både matte og ripete. Neste punkt på shoppinglista er senkesett. 8" og 10"x17" felger ligger og venter på sommerværet
Her er noen bilder fra sjauen: http://www.oslovwclub.no/bilder/lleweb/
-
Jørre
- -

- Car: T4 Transporter Syncro,
- Phone: nittisøttentolvti
Flotte bilder, gratulerer.
T5 4 Motion 07
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504
Jørn
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504
Jørn
-
Caravelle-Kai
- -

Lekkert! Gleder meg til å se den i levende live. -Neste BussCamp, kanskje?
Var disse gutta billige forresten? -Har litt smårust som skulle vært tatt....
Var disse gutta billige forresten? -Har litt smårust som skulle vært tatt....
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
-
VW-Schnellfahrer
- -

-
Caravelle-Kai
- -

-
VW-Schnellfahrer
- -

-
Martin Sandvik
- -

- Car: 2010 Multivan T5
- Phone: 40204030
-
VW-Schnellfahrer
- -

Da var det gjort. Synes egentlig at den ble for lav foran. Med 235/45x17 dekk tar det fort i skjermkanten hvis jeg ikke passer på. Samtidig synes jeg det ble for mye stuk på bilen.
Bak ble det egentlig liten forskjell fra original høyde, mens foran datt den masse ned. Bilen var like høy foran og bak når jeg startet. Har HR missa på produksjonen av disse settene, eller er det autobahn stuket til Tyskerne som har påvirket produksjonen?
Hvis noen har et sett med 45mm senkefjærer foran, er jeg interessert. Ellers ser det veldig bra ut.
En mulighet er selvfølgelig å sette 235 dekkene bak og sette på noen smalere foran!
Meninger?
Bak ble det egentlig liten forskjell fra original høyde, mens foran datt den masse ned. Bilen var like høy foran og bak når jeg startet. Har HR missa på produksjonen av disse settene, eller er det autobahn stuket til Tyskerne som har påvirket produksjonen?
Hvis noen har et sett med 45mm senkefjærer foran, er jeg interessert. Ellers ser det veldig bra ut.
En mulighet er selvfølgelig å sette 235 dekkene bak og sette på noen smalere foran!
Meninger?
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Jeg synes også at svenskestuket er litt for fremtredende, så jeg har lyst på lavere fjører bak.
Ellers: Det koster å være helt, Jøran!
Jeg har posthjulbuene jeg kan gjømme dekka bak. Subber gjør det inniblant. Spes i sving til høyre. Eller var det venstre?
Ellers: Det koster å være helt, Jøran!
Jeg har posthjulbuene jeg kan gjømme dekka bak. Subber gjør det inniblant. Spes i sving til høyre. Eller var det venstre?
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
VW-Schnellfahrer
- -

Hva slags felg og dekk-kombinasjon bruker du da?Der Postmeister wrote:Jeg synes også at svenskestuket er litt for fremtredende, så jeg har lyst på lavere fjører bak.
Ellers: Det koster å være helt, Jøran!![]()
-
Caravelle-Kai
- -

-
VW-Schnellfahrer
- -

-
VW-Schnellfahrer
- -

Last edited by VW-Schnellfahrer on 28 Mar 2004, 19:23, edited 2 times in total.
-
Martin Sandvik
- -

Enig med Jøran, jeg! Litt OPP foran, så er den jævlig tøff! Tror jammen "senkegutta" har rett, det er jo fint! Men ikke for mye. Men din blir bra Jøran om det får den litt opp igjen foran.
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
-
Der Postmeister
- -

-
Martin Sandvik
- -

-
VW-Schnellfahrer
- -

Nå har jeg endelig fått det til å fungere. Trikset var å ta bort den tykke gummiskiva som ligger oppå fjærene bak og erstatte denne med en tynn en. På den måten kommer bakenden 1 cm ned.
De tykke skivene jeg tok av bak, bearbeidet jeg og plasserte øverst i fjærskåla foran, oppå den som var der fra før.
Bilen ble da to cm høyere foran og 1 cm lavere bak, men den fikk et nesten perfekt utseende (fortsatt stuk). I tillegg er den plutselig blitt en fryd å kjøre
Skulle allikevel sett at bilen ble rett og litt høyere foran.
I morgen er det forstillingskontroll. Takk til alle som har kommet med tips. Synd jeg ikke visste dette før jeg monterte.
Nå er jeg ihvertfall en kløpper på å senke T3 (tatt av og på tre dager på rad)
De tykke skivene jeg tok av bak, bearbeidet jeg og plasserte øverst i fjærskåla foran, oppå den som var der fra før.
Bilen ble da to cm høyere foran og 1 cm lavere bak, men den fikk et nesten perfekt utseende (fortsatt stuk). I tillegg er den plutselig blitt en fryd å kjøre
I morgen er det forstillingskontroll. Takk til alle som har kommet med tips. Synd jeg ikke visste dette før jeg monterte.
Nå er jeg ihvertfall en kløpper på å senke T3 (tatt av og på tre dager på rad)
Last edited by VW-Schnellfahrer on 02 Apr 2004, 00:03, edited 3 times in total.
-
VW-Schnellfahrer
- -

Ikke så lett å se før og etter, men jeg kommer nå ihvertfall rundt svingen nedi bakken hvor jeg bor (utfordring for senka biler).
I tillegg fikk jeg tak i senterkopper som bygger en centimeter ut. Kanskje ikke av det grommeste slaget, men de originale gikk ikke på bak pga bolten i senter på bremsetrommelen. En hundrelapp i kaffekassa er grei pris uansett.
Så gikk ferden til forstillingskontroll. Tommelen opp av mannen bak spakene, som tidligere hadde skrudd på disse bilene hos Møller.
Alt var i den skjønneste orden, så det holdt med å ta spissinga.
Nå er det bare finpussen igjen (polering osv), så regner jeg med at det er tut og kjør resten av sommeren (håper jeg).

I tillegg fikk jeg tak i senterkopper som bygger en centimeter ut. Kanskje ikke av det grommeste slaget, men de originale gikk ikke på bak pga bolten i senter på bremsetrommelen. En hundrelapp i kaffekassa er grei pris uansett.
Så gikk ferden til forstillingskontroll. Tommelen opp av mannen bak spakene, som tidligere hadde skrudd på disse bilene hos Møller.
Alt var i den skjønneste orden, så det holdt med å ta spissinga.
Nå er det bare finpussen igjen (polering osv), så regner jeg med at det er tut og kjør resten av sommeren (håper jeg).

-
VW-Schnellfahrer
- -

I dag gikk høyre hjulbue. Dekket tok skikkelig tak i kanten i en kombinasjon av sving og en liten ujevnhet i bakken (nesten stillestående og første tur med to i bilen). F#"¤%
Har heldigvis en kompis som er oppretter, så han fikk noe å bryne seg på i kveld.
Det virker som om HR senkesettet mitt inneholdt 80 mm fjærer foran og 55 mm bak!!! Har nesten lyst til å sende fjærene til HR og klage, eventuelt få verifisert hva dette er for noe. Utrolig at det er TÜV papirer på dette.
JA, jeg ønsker meg fortsatt et sett med 40 - 45mm senkefjærer. Gi meg et hint hvis det dukker opp et sett til salgs.
I morgen skal jeg bestille time til valsing av hjulbuene
Har heldigvis en kompis som er oppretter, så han fikk noe å bryne seg på i kveld.
Det virker som om HR senkesettet mitt inneholdt 80 mm fjærer foran og 55 mm bak!!! Har nesten lyst til å sende fjærene til HR og klage, eventuelt få verifisert hva dette er for noe. Utrolig at det er TÜV papirer på dette.
JA, jeg ønsker meg fortsatt et sett med 40 - 45mm senkefjærer. Gi meg et hint hvis det dukker opp et sett til salgs.
I morgen skal jeg bestille time til valsing av hjulbuene
Last edited by VW-Schnellfahrer on 02 Apr 2004, 10:25, edited 1 time in total.
-
Der Postmeister
- -

Hmm, ja, valsing er det flere som skulle hatt...
Regner med at mitt og ditt er like, og det jeg fant ut når jeg justerte forstilling(kjekt å kunne gjøre slikt selv
), var at Caster IKKE kan justeres, da fjærene tar i karosseriet når verdien er innafor toleranse. Ellers justerte jeg både camber og spissing.
Jeg synes det er helt topp på slett vei. Golsfjellet er ett h*****e...
Regner med at mitt og ditt er like, og det jeg fant ut når jeg justerte forstilling(kjekt å kunne gjøre slikt selv
Jeg synes det er helt topp på slett vei. Golsfjellet er ett h*****e...
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter