Har siden bilen ble kjøpt visst at den skulle bli en camper, innredningen ble kjøpt av hansstef før bilen faktisk.
Jeg vurderte flere løsninger for tak, både hevetak og høytak. Endte opp med å kjøpe et Reimo høytak med narle.
Dette reiste jeg og Matias til Raufoss og demonterte sammen med Jarle en fredag.
Innerkledning var i dårlig forfatning, men ble tatt med for å brukes som mal.
Vi løftet taket over på riktig bil og surret det fast med stropper.
Så kjørte vi hjemover, stoppet over natta på Hafjell.
Vel hjemme ble taket løftet av og etterhvert modifisert. Vinduene i siden var dårlige og siden ny sengebunn vil komme noen centimeter høyere opp valgte jeg å fjerne de, jeg velger å beholde original C-takbjelke med krumming i stedet for å sveise inn en flat ala Westfalia.
Har også valgt å forsterke taket foran takluken siden det tydelig var i svakeste laget.
Etter dette fikk taket tilbake mer riktig krumming også.
Den røde overflaten var svært matt og med mye forurensing. Jeg valgte å slipe godt ned før jeg la på en polyurethanlakk.
Ble mye slipespor, men satser på at jeg i neste omgang klarer få vekk mye av dette når endelig farge skal legges på.
Har skiftet litt av de innvendige forsterkningene og lagt inn litt ekstra.
Isolerte med 19mm Armaflex som var innkjøpt til et varmepumpeprosjekt for flere år siden. Godt ting kommer til nytte.
Etter en del lesing og undersøkelser valgte jeg å bruke Tec7 til å lime taket fast med. Det finnes noe sterkere lim på markedet, men dette vurderer jeg til å være litt "overkill" så får tiden vise om jeg har rett eller ikke!
Før jeg la inn forsterkningen under "bagasje balja" oppe bak på taket, limte jeg inn en liten rustfri plate oppe inni vangene på siden slik at jeg kan skru fast noen ører til surring senere.
Kappet ut et passelig hull i taket og kjøpte litt Tec7 og gikk i gang.
Det gikk vel med ca 5 tuber til å lime taket og en ekstra svart utvendig til pynt.
Nå gjenstår innredning, har så vidt begynt å planlegge. Begynte litt på kanten og taktrekket i hullet.
Nå vil det skje litt lite fremover pga behov for operasjon i en skulder, og i tillegg har jo som kjent girkassen havarert. Det får ta den tiden det tar.