T4 Caravelle 96 4x4 justering av høyde foran mutters. hjelp?
-
Kristianvw
- Car: vw t4 caravelle 96 2,4D syncro. T5 caravelle 11mod
- Phone: 92621360
T4 Caravelle 96 4x4 justering av høyde foran mutters. hjelp?
Hei! jeg er ny her inne. kanskje noen kan hjelpe meg med noen triks?
Heiste Caravella opp på bukken sist helg. prøvde og justere på mutterne forran for og få den litt høyere. Den står i normal høyde nå, men vil ha den så høy som mulig i vinter. MUTTERNE sitter bomfast. Redd det skal knekke om jeg prøver Hardere. (verktøy: 27mm fastnøkkel og slegge. et tonn med røstløser og negerbørste) Noen som har peil ? Burde jeg bruke varme? En fyr sa til meg at hjulene burde stå på bakken. stemmer dette ?
Heiste Caravella opp på bukken sist helg. prøvde og justere på mutterne forran for og få den litt høyere. Den står i normal høyde nå, men vil ha den så høy som mulig i vinter. MUTTERNE sitter bomfast. Redd det skal knekke om jeg prøver Hardere. (verktøy: 27mm fastnøkkel og slegge. et tonn med røstløser og negerbørste) Noen som har peil ? Burde jeg bruke varme? En fyr sa til meg at hjulene burde stå på bakken. stemmer dette ?
Re: T4 Caravelle 96 4x4 justering av høyde foran mutters. hj
Disse kan sitte VELDIG fast. Rustløser hjelper lite da skruene er fingjenget og jeg tviler på at det trekker nedi gjengene. Hadde kanskje valgt et forlengerrør på nøkkel i stedet for slegga. Regner med nøkkelen ryker før mutter.Kristianvw wrote:Hei! jeg er ny her inne. kanskje noen kan hjelpe meg med noen triks?
Varme er absolutt siste utvei. Svekker strukturen i stålet. Setter du på nye muttere etterpå er varme et alternativ.
Når hjula står på bakken har du hele frontens vekt som "hviler" på mutterne. Løft bilen når du gjør dette.
2011 Volvo XC 70 D3 Polestar
2001 Caravelle TDI, Lang kombi (solgt)
2003 Transporter TDI Syncro, Kort vare
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Firehjulskontroll etterpå ?
-
Kristianvw
- Car: vw t4 caravelle 96 2,4D syncro. T5 caravelle 11mod
- Phone: 92621360
Takker for svaret
da skal jeg prøve dette imorgen. 4hjulskontroll blir tatt etterpå ja 
Jeg bruker relativt stor muttertrekker, aldri hatt noe problemer med å skru ned(for man skrur jo ikke de derre oppover?
)
Alexander Malerbakken
1995 Transporter 2,4D Syncro Turbo (Lang&lav)
1994 Getta(Golf med Ventofront) 1,6 -94(Lav&dum)
Hvor får du tak i en så lang pipe som går over skruen? Har lett etter en slik. Går an å lage... men er usikker på om den blir solid nokKoop wrote:Jeg bruker relativt stor muttertrekker, aldri hatt noe problemer med å skru ned(for man skrur jo ikke de derre oppover?)
Hvorfor ikke?
Er det store tekniske-/komfortmessige fordeler med å senke bilen, annet enn at mange synes det ser tøft ut?
Har selv en bil i normal høyde og synes det er Ok å kunne åle seg under i påkomne tilfeller.
Er det store tekniske-/komfortmessige fordeler med å senke bilen, annet enn at mange synes det ser tøft ut?
Har selv en bil i normal høyde og synes det er Ok å kunne åle seg under i påkomne tilfeller.
T5 06mod TDI 105hk - lang
T4 02mod TDI 151hk - solgt
99 T4 Caravelle VR6 - solgt
Hvis det er innlegg til trådstarter du mener skal han HEVE bilen vinterhalvåret.aalbork wrote:Hvorfor ikke?
Begrenset senking gir en bil som ikke krenger så mye i svinger. For å være helt ærlig så er det kanskje mest utseende som gir best effekt
Har hatt senk på Caravellen men skrudde opp foran og originalfjærer bak etter en sommer med vogn bak,null bakfjæring og fullastet bil
Re: Sv: T4 Caravelle 96 4x4 justering av høyde foran mutters
Ditt innlegg vedr lang pipe var ikke synlig for meg, så jeg trodde jeg svarte direkte på Koop sitt innlegg, der han antyder at senk er det "saliggjørende", noe mange hevder rundt om, og som jeg har undret meg litt over. Torsjonsfjærene foran vil jo ikke endre karakteristikk og bilen får kortere fjæringsvei når man senker. Tyngdepunktet flyttes selvsagt noe ned, og hjelper kanskje litt på krenging. Min bil er som sagt høy, og krenger ikke plagsomt selv ved litt frisk kjøring. Jeg vil tro stabiliseringsstag bak vil gi større effekt mot krenging.Digger wrote:Hvis det er innlegg til trådstarter du mener skal han HEVE bilen vinterhalvåret.aalbork wrote:Hvorfor ikke?
T5 06mod TDI 105hk - lang
Re: Sv: T4 Caravelle 96 4x4 justering av høyde foran mutters
Etter å ha prøvd senk på T4 kan jeg bare si meg enig i din uttalelse. (senk forbeholdt min bruk av bilen med vogna bak, bagasje og tilbehør for 3 ukers ferie) Ikke et temaaalbork wrote:Ditt innlegg vedr lang pipe var ikke synlig for meg, så jeg trodde jeg svarte direkte på Koop sitt innlegg, der han antyder at senk er det "saliggjørende", noe mange hevder rundt om, og som jeg har undret meg litt over. Torsjonsfjærene foran vil jo ikke endre karakteristikk og bilen får kortere fjæringsvei når man senker. Tyngdepunktet flyttes selvsagt noe ned, og hjelper kanskje litt på krenging. Min bil er som sagt høy, og krenger ikke plagsomt selv ved litt frisk kjøring. Jeg vil tro stabiliseringsstag bak vil gi større effekt mot krenging.Digger wrote:Hvis det er innlegg til trådstarter du mener skal han HEVE bilen vinterhalvåret.aalbork wrote:Hvorfor ikke?
-
MostlyHarmless
- -

- Car: Passe jålete T4 Caravelle 2002 :-)
edit: laget ny tråd.
Han som fant opp hjulet var ganske smart.
Han som fant opp de tre andre var et geni.
Han som fant opp de tre andre var et geni.
-
therkildsen
- -

- Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
- Phone: 932 fem tre 574
Jeg kjøpte pipe på biltema delte den og sveise inn et rør har holdt til og justere 3 bilerDigger wrote:Hvor får du tak i en så lang pipe som går over skruen? Har lett etter en slik. Går an å lage... men er usikker på om den blir solid nokKoop wrote:Jeg bruker relativt stor muttertrekker, aldri hatt noe problemer med å skru ned(for man skrur jo ikke de derre oppover?)
Bilde av den pipa nederst på side 5 I prosjekt tråden min viewtopic.php?f=56&t=22878&start=100
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det
Jeg mener å huske at de har lange 27mm piper på Bauhaus.
Jeg bare låner i skapet på jobben(Møller)
Jeg bare låner i skapet på jobben(Møller)
Alexander Malerbakken