Sitter her og lurer på om jeg skal ha meg sentrallås. Mulighet for fjernstyring er ikke så viktig, men seff er det kult.
Har kikka litt på qxl, og har funnet noen sett. Men de ser så "jalla" ut, spes de med fjærnstyring.
Bla. denne; http://i1.no/01iv/ og denne; http://i1.no/01iw/
Noen som har noen erfaringer de har lyst til å dele med meg? Eller kanskje noen har noen andre sett å anbefale? Jeg har tenkt DEFA alt, men da blir ting fort dyrt, og jeg sparer egentlig til felger.
der er også et sett. Ligner veldig... Om det er bra eller ikke, aner jeg ikke. Det originale funker greit, men fjernstyring hadde vært ønskelig. Er jo greit hvis dørlåsen har froset seg eller noe.
Hvor mye penger har brukt på bilen innvendig? Hvor mye har du tenkt til å bruke? Alt blir til slutt veldig kostbart, så en god alarm ville nok ikke vært en dum investering. Jeg ville gått for DEFA alarm med sentrallås-tilbehør.
Ser ganske likt ut ja. Jeg skal ha alarm snart. Men det er vel ikke noe problem og koble til defa alarm på et sånt sett? Noen som veit sånn ca. pris på DEFA da? Med alarm, sentrallås.
Men se på disse: Jalla spør du meg. De ser ut som de blir ødelagt bare man tar på dem jo.
Må vell over 2500 for å få en DEFA. Men hvis du får innbrudd i bilen etter at du har montert alarmen slipper du jo egenandel (på min forsikring er det 4000). Og slipper du innbrudd kan jo alarmen kanskje ta noe av æren for det også... uansett en investering
Til Defa alarmene får du kjøpt løse sentrallåser som du bare kobler til alarmen, og ikke trenger egen styringsenhet (hvis alarmen har dette, ikke alle modeller har det). Torshov fører dette blant annet, har ikke priser på det i hodet, men var ikke så utrolig dyrt sammenlighet med ukjente merker mener jeg å huske. Finnes kanskje noen som har på nett også, men det vet ikke jeg.
Jeg har god erfaring med ENFORCER alarm, den er lett å koble opp mot sentral-låser, og er faktisk laget slik at man selv kan montere dem selv, og få stemplet de hos forhandler. På denne måten er de FG godkjente ved selvmontering. Tror ikke DEFA godtar at du monterer selv?? Sparer en del ved å gjøre montasjen selv, tror jeg ga ca 1400 for enforceren min.
Ting sklir litt ut her. Greit nok, men hod dere litt til tema som er hvordan montere sentrallås i en T4, og hvilken sentrallås.
Ettersom jeg har skjønt leverer ikke DEFA sentrallås, men de leverer noe som kan styre den. Det blir da del 2 av planen. Først lås-mekanismen, deretter alarm med fjærnstyring.
du kjøper drivere til dørene, som passer mot alarmen. Alarmen styrer disse driveren (motorer) som kjører låsen opp og ned. da får du fjernstyrt sentrallås med alarm