Hei,
Når jeg starter webastoen så kutter den etter noen sekunder med feilmeldingen "Voltage Plausibility Fault". Virker som at den ikke får nok strøm også kutter den. Batteriene er nye nå i høst byttet hos min VW forhandler. De er også toppladet og det samme skjer når jeg har bilen plugget i 230v.
Når jeg googler litt på nett så finner jeg flere årsaker. Den mest vanlige er "earth shunt fault" eller "earth strap" - noe jeg antar er jordingsfeil. Mens andre mener at det kan være innstillinger (spenningsvern)...
Bilen er en 2005 T5 California.
Anyone?
Voltage Plausibility Fault (webasto)
'05 VW T5 California, 174HK (camper)
'86 VW Transporter (Westfalia camper) - solgt
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Har du batterilader tilkobla ekstrabatteriet når du prøver å kjøre den? Hjelper ikke om lader er tilkobla startbatteriet, da webasto originalt får strøm fra det under setet. Om ikke det hjelper er det kanskje styreenhet på webasto som er på bærtur...
Evt dårlig kontakt et sted.
Evt dårlig kontakt et sted.
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Re: Voltage Plausibility Fault (webasto)
Bruker kun den laderen som er "innebygget". Bruker strøminntaket på campingbilen og dette lader fritidsbatteriene.
Jeg løsnet og skrapet bort noe irr fra en jordingskonktakt inne i det høyre skapet. Da klarte faktisk webastoen å starte så lenge veggkontakten sto i, men feilmeldingen "Voltage Plausibility Fault" kom fortsatt.
Når jeg prøvde uten nettspenning så kutter den etter å ha kommet opp i 17-18 amper på displayet.
Noen som har tips eller vet hvilket verksted i Oslo-regionen som kjapt klarer å feilsøke/fikse?
f.
Jeg løsnet og skrapet bort noe irr fra en jordingskonktakt inne i det høyre skapet. Da klarte faktisk webastoen å starte så lenge veggkontakten sto i, men feilmeldingen "Voltage Plausibility Fault" kom fortsatt.
Når jeg prøvde uten nettspenning så kutter den etter å ha kommet opp i 17-18 amper på displayet.
Noen som har tips eller vet hvilket verksted i Oslo-regionen som kjapt klarer å feilsøke/fikse?
f.
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Foreta noen skikkelige ladinger av batteri først.
Så ikke i første innlegg at det var california, så enkelte av mine kommentarer passer ikke da
Sjekk også øvrige kontakter. Hjelper ikke med nytt batteri om det har blitt utilstrekkelig ladet. Da må man hjelpe det tilbake.
Så ikke i første innlegg at det var california, så enkelte av mine kommentarer passer ikke da
Sjekk også øvrige kontakter. Hjelper ikke med nytt batteri om det har blitt utilstrekkelig ladet. Da må man hjelpe det tilbake.
Frode Neergård
-
silenhag
- -

- Car: Vw California -2006, 2.5 TDi (axe, 174hk), manuell
- Phone: 41264794
Du har ett fel som heter "Earth shunt problem/fail".
Er du vant til å skrue selv så fikser du det hjemme med greier du finner i garasjen. Finnes også spesiell reparationskit å kjøpe sv VW.
Jeg hadde akkurat samme feil. Etter at jeg gjennomførte "Earth Shunt Repair" funker alt greit
Er du vant til å skrue selv så fikser du det hjemme med greier du finner i garasjen. Finnes også spesiell reparationskit å kjøpe sv VW.
Jeg hadde akkurat samme feil. Etter at jeg gjennomførte "Earth Shunt Repair" funker alt greit
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
Emil Silenhag, entusiast/hobbymekaniker.
Vw California (AXE) 2006, manuell.
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
Snakker vi da typisk om en jordingskabel som har irret/korrudert? Hvor finner jeg denne?
Har også time hos VW merkeverksted i morgen. Men trenger noen tips å gi dem da de ikke har peiling på California... Håper dette er noe de kan fikse kjapt uten å måtte komme tilbake på en time senere.
Forøvrig så har jeg ladet fritidsbatteriene som er nye hele helgen. Webastoen starter når jeg har plugget i veggstrøm/230v. men det kommer uansett "Voltage Plausibility Fault" feilmelding. Uten vegstrøm kun med batterier så kutter den etter noen få sekunder med samme feilmelding.
f.
Har også time hos VW merkeverksted i morgen. Men trenger noen tips å gi dem da de ikke har peiling på California... Håper dette er noe de kan fikse kjapt uten å måtte komme tilbake på en time senere.
Forøvrig så har jeg ladet fritidsbatteriene som er nye hele helgen. Webastoen starter når jeg har plugget i veggstrøm/230v. men det kommer uansett "Voltage Plausibility Fault" feilmelding. Uten vegstrøm kun med batterier så kutter den etter noen få sekunder med samme feilmelding.
f.
-
silenhag
- -

- Car: Vw California -2006, 2.5 TDi (axe, 174hk), manuell
- Phone: 41264794
Jeg såg ikke noe erodering/korrosion på min...Den var helt strøken som man sier. Skjønner ikke heller hvorfor jordningen blir så dårlig...Jeg monterte ett antall ekstra høgtalarkabler (totalt 3kvmm) fra eksisterande jordningen til et hull avsett for sikkerhetsbelte. Omedelbart forsvant alle problem.
Du finner dette under kylskåpet. En lukke in til venstre under gasskøket. Man må dessverre montere bort en del ting for å komme til når man skal reparere. Men for inspeksjon kan du bare montere bort lukka til venstre.
Send meg din epostadresse så skal jeg sende deg bilder på min løsning.
Emil.silenhagATTgmail.com
Du finner dette under kylskåpet. En lukke in til venstre under gasskøket. Man må dessverre montere bort en del ting for å komme til når man skal reparere. Men for inspeksjon kan du bare montere bort lukka til venstre.
Send meg din epostadresse så skal jeg sende deg bilder på min løsning.
Emil.silenhagATTgmail.com
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
Emil Silenhag, entusiast/hobbymekaniker.
Vw California (AXE) 2006, manuell.
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
Flott. Sender deg epost.
f.
f.
Da har jeg endelig fått ut fingeren og fikset jordingsfeilen på min. Tusen takk til silenhag for bildene du sendte meg på mail.
Jobben bestod i å løfte ut vask og gassbrenner. Løsne kjøleskapet og løfte det nok til å komme til jordingsshunten under. Stramme skruene på jordingen og montere ny kabel festet til "sikkerhetsbelteskruen" som sitter klar. Drittjobb, men til gjengjeld kunne jeg og kona sitte i bilen og varme oss på webastoen uten den minste flikker på panelet. Spilte ingen rolle at det var 25 grader ute. Nå virker faenskapet og da skal det fyres
Mens jeg hadde ånden over meg monterte jeg jammen tetningslista mellom markise og bilen også
Mandag bærer det nedover. Tar en stopp i Tyskland for storservice, deretter ender vi forhåpendtlig i Italaia.
God Sommer:)
Jobben bestod i å løfte ut vask og gassbrenner. Løsne kjøleskapet og løfte det nok til å komme til jordingsshunten under. Stramme skruene på jordingen og montere ny kabel festet til "sikkerhetsbelteskruen" som sitter klar. Drittjobb, men til gjengjeld kunne jeg og kona sitte i bilen og varme oss på webastoen uten den minste flikker på panelet. Spilte ingen rolle at det var 25 grader ute. Nå virker faenskapet og da skal det fyres
Mens jeg hadde ånden over meg monterte jeg jammen tetningslista mellom markise og bilen også
Mandag bærer det nedover. Tar en stopp i Tyskland for storservice, deretter ender vi forhåpendtlig i Italaia.
God Sommer:)
2005 T5 California 4motion
2016 Caddy :(
2016 Caddy :(