Ikke akkurat hverdagskost. Tøff farge var det og.

Ja, det skulle jeg og gjerne ha visst.Buss Marius wrote:Lurer på hva den gikk for.
Er det ikke ca 10 stk Syncro 16 Westfalia som ble bygd?
En høytaker ble solgt til Nordamerika for ca et år siden, dermed vet vi at det er 2 høytak syncro 16
Ja ja, får den ikke inn i garasjen uansett.

OddN wrote:Ja, Lloyds Multivan må vel også kalles en Westfalia. Så den kvalifiserer til original 16 tommers Westfalia.
Limey er en "vanlig" 16 tommers Caravelle (eller var det Transporter) som har fått tak og interiør ettermontert. Jeds Westfalia er opprinnelig en 14 tommer, så heller ikke den når opp i dette eksklusive selskapet.
Men likevel tre så langt.
Den hadde pop up tak før høytaket ja, men opprinnelig var den en Transporter/Caravelle.Needforspace wrote:OK, var usikker på Jeds, men trodde Limey var popup Westfalia først, før høytaket kom på.

Ja, hadde ikke det noe med traktorregistrering å gjøre der borte. Var visst sjelden eller aldri i bruk det kraftuttaket, men måtte visst være der likevel.Needforspace wrote:Skulle ikke forundre meg om den har kraftuttak selv om det vel ikke er så mye å bruke det på med en sånn bil. Mange finske biler hadde det visst nok.

OddN wrote:Ja, hadde ikke det noe med traktorregistrering å gjøre der borte. Var visst sjelden eller aldri i bruk det kraftuttaket, men måtte visst være der likevel.Needforspace wrote:Skulle ikke forundre meg om den har kraftuttak selv om det vel ikke er så mye å bruke det på med en sånn bil. Mange finske biler hadde det visst nok.

For enkelte tar ting kun litt lenger tid. Så vi venter tålmodig til du selv ser lysetJIT wrote:Skulle jeg non gang falle i t3tresket så måtte detta være realt lokkemiddel......ser du flirer Paul.....antagelser over hvor mye den kunne gå for ferdig prutet anyone??

Syncro 16" Highroof, 1.9TD, dual difflock, beautiful, runs fine, blue 9000
Syncro 16" Panelvan, no engine, dual difflocks, beautiful body, silver 4500
Syncro 16" Caravelle C, 1.6TD, dual difflocks, some rust, runs good 3500
Syncro 16" Ambulance, 2.1WBX, dual difflocks, engine problem, green 3000
Syncro 16" Doppeli, 2.1WBX, no gearbox, rusty, yellow 1000
Det er vel den med "posthøytak" som står hos Oberschlachter?martins.macs wrote:Det er/var flere 16" Syncro for salg i Finland. En av dem Highroof men tviler på om den er en Westfalia camper.
Syncro 16" Highroof, 1.9TD, dual difflock, beautiful, runs fine, blue 9000
Syncro 16" Panelvan, no engine, dual difflocks, beautiful body, silver 4500
Syncro 16" Caravelle C, 1.6TD, dual difflocks, some rust, runs good 3500
Syncro 16" Ambulance, 2.1WBX, dual difflocks, engine problem, green 3000
Syncro 16" Doppeli, 2.1WBX, no gearbox, rusty, yellow 1000

OddN wrote:
Det er vel den med "posthøytak" som står hos Oberschlachter?
Ja, det er sikkert den sammen, tenker jeg.Diabloto wrote:Er den salgslista fra OberSchlachter?

I fjor gikk jeg akkurat glipp av en rød Atlantic Syncro 14" rett her i Bergen. Den solgte for lusne 30.000. Bilen var litt falmet, men i god stand. Noen som vet hvem som "fikk" den?OddN wrote:Den grønne i Hellas har det visst vært litt skriverier om hvorvidt er en original Westfalia eller ikke.
Du har helt rett i det du forteller om de andre historiene. Og at Atlantic-syncroer også er sjeldne er også helt sikkert. Har aldri hørt om en 16 tommers Atlantic... Anyone?