Får bare tidvis til å redigere innlegg for tia, så blir litt "dobbeltposting"
Prøvde meg forsiktig på å kjøre til verkstedet med knekt bærebro, men det nytta ikke. Dekket subba inntil øvre fjærskål og punkterte. Kom hvertfall langt nok til å snyte naboene mine for gleden å se bilen min bli hentet av Falcken.
Var noe trøblete å få foringene inn i den nye bærebroa, selv med hydropresse. Den inderste foringa var nemlig ikke bare-bare å stille opp, ytterste var alltid i veien. Endte med å bruke skrutvinge og en kompis til hjelp.
Så var det å få av den gamle: bremser, lagerhus og demper har vert av før i mitt eie, så kom relativt lett.
Fant også utav hvorfor håndbrekket er dårlig. Noe så enkelt som slitte bremsesko. Holder ei stund til men får bare bestille så jeg har på hylla i det minste.
Boltene til foringene satt som F. som de pleier. Men siden bærebroa var ødelagt så kappa jeg den istykker. Kom ikke så godt til med vinkelsliper, så etter en tenkepause rigga vi pinnesveisapparatet, stilte til 160A og sveiste det av. Det funka bra, så det billigste biltema pinnesveis er nå omskolert til skjærebrenner. Det er det bedre egnet til enn sveiseapparat!
Når det var gjort kom jeg til med vinkelsliper og kappa gjennom bolt og foring, så var det av. Inderste bolten kom hel ut med bare 15-20min kamp med en meterlang latmannsarm, hammer og muttertrekker.
Så var det bare å montere sammen igen, og kjøre hjem. Planen var å ha bilen klar til barnehagetur onsdag, og det er den, men ikke jeg.
Sendt fra min Lenovo P780