Har en T4, 97, mod. Ønsker å kjøpe utstyr som trengs for å kunne kjøre bil etter amputasjon av venstre arm. Gode forslag på løsninger mottas med entusiastisk takk.
Quatro
Tilrettelegging/ombygging av bil.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Tilrettelegging/ombygging av bil.
Hva er det du savner da? Mulig jeg er miljøskadd etter mange år med aviskjøring men den lille pausa for å geare funker med kneet.
Ellers så er vel automatombygg (ikke å anbefale pga rævva kvalitet) en vei å gå for å få ned antall ting du må gjøre. Da kan du kun gasse og styre og slippe gearinga.
Ellers så er vel automatombygg (ikke å anbefale pga rævva kvalitet) en vei å gå for å få ned antall ting du må gjøre. Da kan du kun gasse og styre og slippe gearinga.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Der Postmeister
- -

Og med trailerkule på rattet så styrer du og lettere. 
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Har tenkt på det med å bruke kneet under giring. Automat ombygging er uaktuelt, nettopp på grunn av kvaliteten. Rattkule vil jeg kjøpe ved første anledning. Utfordringen blir vel vinduspusser hendel? Har også tenkt å forlenge girstang. Andre muligheter?
Quatro.
Quatro.
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Venstre arm styrer vel ikke vinduspusser, men blinklys, fjern/nærlys og cruisekontroll.
I tillegg også vindusheiser og speiljustering, har en skulder delvis ute av funksjon og sliter, riktignok midlertidig, med dette.
I tillegg også vindusheiser og speiljustering, har en skulder delvis ute av funksjon og sliter, riktignok midlertidig, med dette.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Brytere til endel kan monteres på gulv påsia av cluch, for betjening med venstre fot når du ikke clucher.
Vinduspusserhendel er sammen med blinklyshendel problematisk i når man styrer med rattkule, men det går jo.
Å fjerne selvoppretting fra styringa vil jeg tro kan være hensiktsmessig, uten at jeg har den fjerneste ide om hvordan man skal gjøre det.
Sendt fra min Lenovo P780
Vinduspusserhendel er sammen med blinklyshendel problematisk i når man styrer med rattkule, men det går jo.
Å fjerne selvoppretting fra styringa vil jeg tro kan være hensiktsmessig, uten at jeg har den fjerneste ide om hvordan man skal gjøre det.
-
Der Postmeister
- -

Å fjerne selvopprettinga vil være idiotisk med tanke på en arm mindre å dra rattetmed...
Caster justert villt over på feil side vil gjøre underverker for å ødelegge selvoppretting men fortsatt dumt.
Caster justert villt over på feil side vil gjøre underverker for å ødelegge selvoppretting men fortsatt dumt.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
På den andre side kan man slippe rattet i sving for å gire. Jeg har kjørt bil uten selvopprettning og synes det har vert greit i kombinasjon med røyking og telefonsnakking.. ting jeg forsåvidt aldri driver med fordi det er livsfarlig-_-
Du skal nok ikke gjøre store endringer før ting sikkert må godkjennes og sånn.
Her er div firma som driver med ombygging:
http://www.handicapsiden.no/handicapbil ... edside.htm
Har vært litt borti Etac bil selv.
Det finnes jo bl.a. ekstra lett servo og sånt som brukes på sånne biler.
Det går i det minste an å ta en telefon eller fem og høre hvilke muligheter som finnes innenfor de økonomiske rammene for en snart 20 år gammel bil...
Ellers vet jeg at Transtec på Lye ved Bryne i Rogaland overhaler og forbedrer T4 automatkassene. Har vel rykte på seg for å være av de beste automatgirverkstedene i landet. Hva han gjør er en bedriftshemmelighet. Men mener de ikke skal ryke igjen...
Her er div firma som driver med ombygging:
http://www.handicapsiden.no/handicapbil ... edside.htm
Har vært litt borti Etac bil selv.
Det finnes jo bl.a. ekstra lett servo og sånt som brukes på sånne biler.
Det går i det minste an å ta en telefon eller fem og høre hvilke muligheter som finnes innenfor de økonomiske rammene for en snart 20 år gammel bil...
Ellers vet jeg at Transtec på Lye ved Bryne i Rogaland overhaler og forbedrer T4 automatkassene. Har vel rykte på seg for å være av de beste automatgirverkstedene i landet. Hva han gjør er en bedriftshemmelighet. Men mener de ikke skal ryke igjen...