blende egr.

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
Thomas og de
Car: T5
Phone: 00

blende egr.

Post by Thomas og de »

Blende egr på axd motor. kan noen gi meg en beskrivelse på hvordan?
Titan
-
-
Car: 06 Caravelle lang kombi 4Motion AXD

Re: blende egr.

Post by Titan »

Det enkleste er vel å blokkere ved hjelp av en slik plate som dette:
http://www.ebay.co.uk/bhp/vw-t4-egr-blanking-plate
Da trenger du en pakning på hver side av blendeplata, og du monterer den i den øvre enden av EGR-røret som går mot innsugsmanifoilens åpne/lukkemekanisme for EGR (lokalisert i nærheten av oljepåfyllingslokket). Dette er kurant skruing og har selv gjort dette med godt resultat på AXD. Bilen går jevnere, samt at et fremtidig koksingsproblem forhåpentligvis blir eliminert.
Kjøper du pakningene først, så har du malen du trenger for å kunne lage blendeplata sjøl.
skjarn
Car: T5 2008
Phone: 91823619

Post by skjarn »

Titan wrote:Det enkleste er vel å blokkere ved hjelp av en slik plate som dette:
http://www.ebay.co.uk/bhp/vw-t4-egr-blanking-plate
Da trenger du en pakning på hver side av blendeplata, og du monterer den i den øvre enden av EGR-røret som går mot innsugsmanifoilens åpne/lukkemekanisme for EGR (lokalisert i nærheten av oljepåfyllingslokket). Dette er kurant skruing og har selv gjort dette med godt resultat på AXD. Bilen går jevnere, samt at et fremtidig koksingsproblem forhåpentligvis blir eliminert.
Kjøper du pakningene først, så har du malen du trenger for å kunne lage blendeplata sjøl.
Jeg blendet på min 2008 2,5TDI i dag........Å motorlampa lyser som sola på himmelen :( Jeg blendet på andre enden, men det spiller vel ingen rolle?
Har tatt bort blendinga igjen, blinkinga på glødelampa er borte....men motorlampa slukker ikke.
Titan
-
-
Car: 06 Caravelle lang kombi 4Motion AXD

Post by Titan »

På BNZ-motoren som du har er jeg rimelig sikker på at du får fjernet feilmeldinga hvis du lager et 8mm hull i blendeplata (det er antagelig overvåking på trykkforskjell mellom den ene og andre siden av blendeplata). Vet at det er mange som har gjort det på andre VW og Audi-motorer med godt hell. :-)
skjarn
Car: T5 2008
Phone: 91823619

Post by skjarn »

:D
Titan wrote:På BNZ-motoren som du har er jeg rimelig sikker på at du får fjernet feilmeldinga hvis du lager et 8mm hull i blendeplata (det er antagelig overvåking på trykkforskjell mellom den ene og andre siden av blendeplata). Vet at det er mange som har gjort det på andre VW og Audi-motorer med godt hell. :-)
Pinnemann
Car: t5

Post by Pinnemann »

Jeg har samme motor som deg. Jeg har fått programmert bort egr og dpf. Har ingen lamper som lyser.
lpr
Car: T5 2009
Phone: 95844872

Post by lpr »

Samme har jeg gjort. ingen lamper her heller :)
T5 2009
Later
Car: Passat R-line, 07 Multivan

Post by Later »

Kaaaanskje et dumt spørsmål.. men hva oppnår mann ved å blende egr? Ikke meningen og kapre tråden din Thomas og de :)
Renax
-
-
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105

Post by Renax »

Man oppnår å ikke få eksos sammen med oljedamp inn i innsuget:-)
Post Reply