Hei. Har nå et luksusproblem.
Flyttet nylig og har da en parkeringsplass i til min t5. Bilen står da under tak inne, men parkeringsplassen er da ikke oppvarmet. Det er et strømuttak til motorvarmer på plassen min. Jeg har webasto men tror det ikke er så lurt og starte denne inne på vinterstid det vil vel bli mye eksos. Er det da mulig og itillegg til webasto og ha en motorvarmer på strøm?
Motorvarmer på 220V i tilleg til webasto
-
einic
- -

- Car: T3 1986 DJ T5 2007 4 MOTION Porsche 914 4 1972
Re: Motorvarmer på 220V i tilleg til webasto
Defa har jeg montert. Enkel jobb å montere. Vanskeligste del var å få kabel inn i kupeeen. Tok den inn på passasjersiden under varmeapparatet. Bruker kupevifte for å tine vinduer. Ser ikke forskjell på oppvarmingstiden på motoren. ( varmelementet er lite og festet utenpå bunnpannen)
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Letteste vei inn i T5 er gjennom gummi foran på sjåførsiden. Enten den store firkanten eller tuben. Silikonere så det blir tett. Da trenger du ofte ikke ta ned plata under dash heller for å få tak i inntakskabelen. 
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Det går fint å ha en elektrisk motorvarmer montert selv om du har Webasto. Men hvis du har en motor som må ha en slik blokkvarmer, som einic nevner her, er det nesten ikke bryet verdt etter min mening. Denne varmer bare opp oljen og ikke kjølevannet som Webastoen din gjør, og i praksis merker ikke du noe forskjell på varmen, selv om motoren selvfølgelig får bedre smøring fra start.
På denne siden kan du sjekke hva slags motorvarmer Defa kan tilby din motor:
http://www.defa.com/no/automotive/warmu ... ne_heater/
På denne siden kan du sjekke hva slags motorvarmer Defa kan tilby din motor:
http://www.defa.com/no/automotive/warmu ... ne_heater/
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Grunn til bunnpannevarmer var visst at elektronikken gikk litt bananas pga olja var varm og ikke vannet. Ble visst no feil der for hjernen. Defa var ofte hos vårs og lagde prototypene på VW elementene. Tross alt 5 minutter unna. 
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter