Hjelp min T4 dør... - Dilemma - hva er det beste kjøpet?

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
gtotland

Hjelp min T4 dør... - Dilemma - hva er det beste kjøpet?

Post by gtotland »

Jeg har en T4 1992 2,5 benz automat som har gått 160000, litt rust med 8 busseter (alle forovervendt). Nå har en ventil blitt ødelagt( isvann i registeret :( ) Og bilen går kun på fire sylindre.

Dette vil kost ca 25000 å reparere på verksted. (overhale topp) Så nå går det kanskje mot ny bil isteden? Er det lønnsomt å reparere? Hva er denne verdt slik den står (Gi bud!)

Tråler Finn.no for aktuelle kandidater, men hva skal jeg legge vekt på kjørelengde eller pris? Eller er det servicehistorikk og tidligere eiere som avgjør? Vi kjører ikke mer enn ca 4000 pr år, så det er jo fristende å velge yngre bil som er kjørt langt, så kan vi rette opp forholde mellom alder og kjørelengde ;).

I fohold til mitt budsjett ser jeg at jeg kan få en som er noen år yngre enn min egen, med omtrent samme kjørelengde, men da er jeg jo nesten like langt som å reparere den jeg har....

Hva er et godt kjøp? Er det slik at det lønner seg å låne litt og få mere bil for pengene?

Kom med innspill!
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Når du kan få Caraveller til 5000,- i de årgangene, så er man vel ikke i tvil...MEN du vet hva du har, ikke hva du får! :wink:

Hadde Postbilen min havarert, og det hadde kosta skjorta å få den på veien igjen, hadde nok skjortene fått bein å gå på. Hadde derimot Coachen til fruen gjort det samme, kan det hende dynga hadde vært neste stopp.

Dette blir derfor en vurdering mellom entusiasten og forbrukeren i deg. Fornuften tilsier høgging, men bilen din har nok stor bruksverdi som strengt tatt er urettferdig å regne i kr.

Mao et vanskelig valg.

JEG ville høgd og kjøpt ny bil.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
raaen
-
-

Re: Hjelp min T4 dør... - Dilemma - hva er det beste kjøpet?

Post by raaen »

Kom med innspill![/quote] Kjøp deg en brukt motor.
vw&saab
-
-

Post by vw&saab »

Jeg hadde ikke vært i tvil. Selg til en Max Mekker eller skrot, så kjøper du en nyere sak. Det enkle er ofte det beste...
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

pris ved salg??? :lol: :lol: :lol:
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

Post by Stian »

selg den tvert.
Du får jo en "ny" T4 for en slikk og ingenting - nesten. :?
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Post Reply