Hei. Har en Caravelle T5, 2.5tdi 130hk, 4 motion 2008 mod. Gått over 360.000 Nylig fått trøbbel med at både lampa til dieselpartikkelfilteret lyser, motorlampa lyser, og glødelampa blinker! Nettopp skifta olje og filter. Kjørte litt over 100mil, og måtte fylle på nesten 1.5liter olje??? Prøvde å regenerere partikkelfilteret, og det sto det var overfylt med 101. Fikk det ned på 43, men er nå blitt værre en noengang, for bilen drar skikkelig dårlig, og "sperrer" litt for turtall. Noen tips her? Hvordan rense filteret med f.eks STP Diesel particulate Filter Cleaner eller annet? Noen som evt vet om video med demontering av turbo/filter?
Haster......
Dieselpartikkelfilter T5
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Dieselpartikkelfilter T5
Du må nok inn på VW og kjøre prosessen der med diagnosen. Ant er det bare å bytte filter dessverre. Drittkonstruksjon som aldri burde vært lov å montere. 
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Jeg fjernet fysisk hele filteret, fikk det deretter programmert bort. Gikk rett gjennom EU kontroll, uten anmerkning på utslipp.
Er det samme filter siden ny? Kan godt tenkes det er helt utslitt, jeg har opplevd det på min 1.9 TDI at filteret falt fra hverandre innvendig rundt 400 000 km.
VCDS gjør akkurat samme nytten som utstyret Møller har til regenering av disse.
Hvis ønskelig kan jeg bistå med fjerning av DPF både fysisk og programmering av ECU.
Det er en ganske omfattende jobb (tidsmessig) å fjerne DPF på disse, en bør også ta med skifte av pakninger på manifold (mellom turbo og manifold) i samme operasjon da det er runde grafittpakninger som ofte lekker etter lang tids bruk.
VCDS gjør akkurat samme nytten som utstyret Møller har til regenering av disse.
Hvis ønskelig kan jeg bistå med fjerning av DPF både fysisk og programmering av ECU.
Det er en ganske omfattende jobb (tidsmessig) å fjerne DPF på disse, en bør også ta med skifte av pakninger på manifold (mellom turbo og manifold) i samme operasjon da det er runde grafittpakninger som ofte lekker etter lang tids bruk.