AC koblingsmuffe ryker / AC kompressor setter seg fast?

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
haffij
Car: T5 2004 Multivan

AC koblingsmuffe ryker / AC kompressor setter seg fast?

Post by haffij »

Hei.

Jeg sliter litt med AC anlegget på bilen min (2003 T5 Multivan). Noen dager siden da slutta anlegget å fungere, da fandt jeg ut å koblingsmuffen mellom AC kompressoren og servopuma hadde gått i stykker. Den er jo muligt 12 år gammer så jeg bare kjøpte ny muffe og monterte. Alt fungerte normalt til i går (seks dager etter å jeg bytta muffe). Nå har den nye muffen også gått i stykker.

Jeg regner med å forklaringen på detta er å kompressoren har satt seg fast når den har blitt varm og når det skjer går muffen selvfølgelig i stykker.

Har noen vært burte i sånn problem før, jeg regner med at jeg må kjøpe ny kompressor men skal jeg regne med å hele anlegget må spyles ut? Pleier pumpene å gå i stykker og hele anlegget blir fyllt opp med metal spon?

Hilsen Haffi
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Re: AC koblingsmuffe ryker / AC kompressor setter seg fast?

Post by Der Postmeister »

Frihjulet som sitter. Bytt det og så tenker jeg du er i mål. Det skal gjøres samtidig med bytte av gummipucken.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
haffij

Post by haffij »

Ja jeg har tænkt og sett litt mer på saken. Det ser ut som frihjulet ikke fungerer som det skal. Når jeg holder fast vibrasjonsdemperen kan jeg ikke snu frihjulet. Hverken til høyre eller venstre.

Muligt er det problemmet mit. Sikkert lurt å kjøpe og bytte demperen også.
haffij

Post by haffij »

Nå har jeg byttet frihjulet, det gamle var ødelegt.
AC systemet fungerer igjen, blir spennende at se hvor lenge det holder denne gangen.
Post Reply