Stian (caravelleman) - wolfsburg edt. T4

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
Håndbokmaskinisten
-
-

Post by Håndbokmaskinisten »

DUB står som regel på "pimped out rides"

Har vel noe med det å gjøre?

Hvis noen her har spilt eller hørt om Midnight club 3 - DUB edition, så skjønner dere fort hvilken sammenheng DUB har med biler å gjøre.
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=4247
-Member of Team Ingenting

Tingebing?
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Dub

Post by Rudeboy »

Dub er en dopa variant av Jamaicamusikken, folk syntes reggean gikk for seint så de lagde dancehall men den gikk for fort...

Så kom dub. Mye søppel, og mye bra.

mvh,
Yngve S
ska og rocksteady ruler - dancehall er 60-talls btw, ikke no "mådern tajms" herigården !

EDIT - vedrørende "DUB er"-debatten så sier jeg - hva kom først, høna eller dåsa ?
Last edited by Rudeboy on 19 Mar 2006, 16:23, edited 1 time in total.
Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

Post by Stian »

Håndbokmaskinisten wrote:DUB står som regel på "pimped out rides"

Har vel noe med det å gjøre?

Hvis noen her har spilt eller hørt om Midnight club 3 - DUB edition, så skjønner dere fort hvilken sammenheng DUB har med biler å gjøre.
Stemmer -og det kan jo sies at det var der jeg plukket dette "DUB" fra. Ble litt mye x-box en periode med mye pimping :roll: Den tid er over - takk gud.
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Bendix

Post by Bendix »

Stian
-
-

Post by Stian »

I know....Tror nok DUB er ganske mye. Derfor jeg ikke gadd "oversette" det.... :wink:
Men nok om DUB'en....La oss ikke henge oss opp i slike bagateller. :roll:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Ørjan
-
-
Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
Phone: 97120012

Post by Ørjan »

skvett lapper er tingen
You create your own universe as you go along.
Stian
-
-

Post by Stian »

ja så måtte det jo skje - også nesten på dagen året etter jeg begynte med bilen. Ei kjerring MOSTE døra si inn i siden på bilen når jeg stod utafor butikken og ventet på kona. :evil: :evil:
Blei en fin, åpen "runding" med kvitt grunnings-stoffer som viser. Lakken bare føyk av. Jeg kjente jeg blei temmelig varm i toppen, men jeg fikk tlf nr. pluss at jeg tok reg.nr. hennes da hun kjørte vekk.

Blei enige om at jeg kontakter "min lakkerer" og får en estimert pris på dette.....så får hun bare punge ut. MÆRR!!! :evil: :evil:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Rudeboy
-
-

Forsikringeselskap

Post by Rudeboy »

Det du da gjør er å melde henne til Onkel.

Så tar du kopi av anmeldelsen og sender rekommandert til ditt forsikringsselskap og sier som så at hun gjorde det du skriver hun gjorde. Gjerne ha med at du synes slik oppførsel ikke er holdbar.

Fordi :

Forsikringsselskap har en egen tendens til ikke å like folk som framskaffer skader på andres kjøretøy der de burde ha latt være siden slikt da koster penger.

Worst case for hun dåya er at hennes selskap ikke er interessert i å ha henne som kunde.

-Og se for deg hvor enkelt sånn bortimot det vil være, å skulle ha seg forsikring hos et nytt og ukjent forsikringsselskap når årsaken til at man leter etter nytt selskap er at man med viten og vilje har påført annen manns eiendom skade...

Du vil muligens ikke få så himla mye økonomisk ut av den saken, men hun vil s.l.i.t.e med å kunne forklare seg tilstrekkelig godt nok til ikke å få ei skrape, hun også - en mellom henne og forsikringsselskapet hennes.

Gi gass, er mitt råd - og hold oss fortløpende orientert :D

mvh,
Yngve S
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

caravelleman wrote:ja så måtte det jo skje - også nesten på dagen året etter jeg begynte med bilen. Ei kjerring MOSTE døra si inn i siden på bilen når jeg stod utafor butikken og ventet på kona. :evil: :evil:
Blei en fin, åpen "runding" med kvitt grunnings-stoffer som viser. Lakken bare føyk av. Jeg kjente jeg blei temmelig varm i toppen, men jeg fikk tlf nr. pluss at jeg tok reg.nr. hennes da hun kjørte vekk.

Blei enige om at jeg kontakter "min lakkerer" og får en estimert pris på dette.....så får hun bare punge ut. MÆRR!!! :evil: :evil:
Sinnsykt synd da. Håper det ordner seg.. :(
Stian
-
-

Post by Stian »

takker for tipset Yngve, men jeg tror jeg klarer mekke sammen en god avtale med han som lakerte bilen sist sommer, så det blir nok ikke noe stort utlegg for henne vil jeg tro......men jeg skal opp til Eddie (lakkemann) imorgen formiddag for å vise han skaden. Tar det så derfra...
Kvinner i bil er som mannfolk i kjole.....det er usømmelig og upassende og kvalmt :lol: :lol:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Håndbokmaskinisten
-
-

Post by Håndbokmaskinisten »

caravelleman wrote: Kvinner i bil er som mannfolk i kjole.....det er usømmelig og upassende og kvalmt :lol: :lol:
Haaaaaaaaaaahahahahaha :D
F**n for et uttrykk! Genialt!

Men skal ikke nekte for at det ligger noe i det du sier :wink:
Lykke til med fiksingen!
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=4247
-Member of Team Ingenting

Tingebing?
KARMØYSTIG

Post by KARMØYSTIG »

var synd dette må anmelde dette snarest :evil: blir så forbanna når folk dulter borti og bare stikker av :evil:
vw caravelle coach entusiast på min hals
tlf 48144299
Stian
-
-

Post by Stian »

Da har jeg fått en pris hos EB Autoservice... 3.125.- inkl. MVA. Litt mer enn jeg hadde trodd, men det er jo vitterlig ikke mitt problem :wink: .

Ringte så fruen og gjett hva som hadde skjedd? Fruen var feil frue :shock: , så jeg ringte onkel(!). Hadde jo tatt reg.nr. idet hun forlot plassen - lure meg ezze :lol:
Fikk navn og adr. og ringte henne opp. Det viser seg at hun har grudd seg til at jeg skulle ringe siden igår. Hun var skjelven i stemmen og unnskyldte seg opp til flere ganger. Fikk NESTEN lyst til å si "bare glem hele greia" - NOOOOOOT :twisted: . Enden på visa blei at jeg setter bilen inn på Mandag, fixi fixi, jeg krever henne for beløpet og jeg betaler Eddi og snipp snapp snute - flekken er ute. Hun ville helst ikke blende inn polti og forsikringselskaper - hmmm I wonder why??! :lol: :lol:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Stian
-
-

Post by Stian »

Sendt til lakk i dag tidlig..... er nå uten bil :cry: , noe jeg takler meget meget dårlig. MEN om noen dager får jeg en pakke av Martin :D så da går det jo greit :wink:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Trænaren
-
-
Phone: 91766770

Post by Trænaren »

Eddy Bore er nok ute å råne i bilen din stian...hehe...
Stian
-
-

Post by Stian »

ja det skulle ikke forundre meg. Men han veit at jeg plutselig står i porten og vil se hvordan tingene blir gjort eller hvordan det går, så en tur ut i "gliset" er nok ikke så lurt :wink:

Fikk jo pakken fra Martin forrige uke...så nå har jeg jommen fått meg noen snaxne croma dør-pinner.....
Som jeg sa til min 18-årige svigerinne; Det blir mye DILL når jeg ikke har tid til skikkelige jobber på bilen... :?

Men SNART blir det demping og ny skinne til døra.... som jeg gleder meg til å begynne med noe realt "arbe"... :P
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Stian
-
-

Post by Stian »

Dørpinner: blanke og fine :wink:
Image

Kjøpte meg en sak som er kjekk til ferien....kartbok-lomma kaller jeg den:
Image
Kosta kun 50.- :lol:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Stian
-
-

Post by Stian »

da er de stygge vinterlyktene tatt av for i år.....herlig!!!

så litt på gamle bilder av bilen og sammenliknet dem med noen av de nye:
Image
Nytt
Image
Gammal "terreng"-bil. Skjønner ikke at folk kan kjøre rundt med de bilene uten senking.....jaja, det tok jo litt tid før jeg også fikk "åpenbaringen" :roll: :lol: :lol: :lol:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Rudeboy
-
-

Terrengbil

Post by Rudeboy »

Kom akkurat inn døra etter en tur oppom Svigers oppe i Snertingdal ved Gjøvik'ish.

Veien dit opp og ned tilsier man ikke kan senke tyskerbrakka, men å heve bilen ville jeg vel ikke gjort med indre jeg hadde hatt syncro/4-mosjon på bilen :?

Skal man utelukkende kjøre bedre asfalt, kan nok senking være ei løsning men uten å kunne garantere "flat rides" er det litt risky å gjøre med Den Kongelig Norskeste Vegstandard vi er belemret med her til lands :(

mvh,
Yngve S
2 dager til dekkskifte !
Stian
-
-

Post by Stian »

Da er det montert "høytsittende" bremselys øverst i bakrute. Veit ikke hvorfor jeg ville ha det, men jeg føler vel det er noe litt fornuftig over det. :lol:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
solrikioo
-
-

Post by solrikioo »

Det ser kult ut også da.. Er vel mere fornuftig på små biler, enn store.. :wink:
Stian
-
-

Post by Stian »

men nå er jo bilen min ganske lav da! not! :lol:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Stian
-
-

Post by Stian »

følger opp alt dillet jeg driver med og nevner at jeg nå har lakka tåkebaklysa i sort/grå finnish. Etter anbefaling fra Rune2 :wink: :lol: , og det ble litt kult. Dropper nå kanskje å skaffe nye slike fra vwbus-butikken, og bruker heller penga på crome-list på bakfanger i innsteg og kanskje håndtak i crome oxo... blitt litt hekta på dette halv-blinget!

Så får vi se om det blir noe penger igjen til en Bay....(ikke bli sinte nå dere bay-folk :oops: :wink: )
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
solrikioo
-
-

Post by solrikioo »

Crom-"dritt" istedet for bay? Ekke riktig du... :wink:

Jeg sa jo at det ikke var noe problem å lakke.
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

solrikioo wrote:Crom-"dritt" istedet for bay? Ekke riktig du... :wink:

Jeg sa jo at det ikke var noe problem å lakke.
bay.. løp og kjøp... :!:
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Post Reply