Planen er enkel og grei, ha samband der mobilen ikke virker og med da bilens befolkning og ikke nødvendigvis omverdenen. Komme til ei grind på en privat bomvei og så utforske det som er de neste få km innafor bommen uten å betale bilen inn, sykle oppom og se etter egnet campingplass der for natta og så kunne melde f.eks Sjefen/andre i bilen at "joa" eller "nix" før man returnerer tilbake til bilen.
Også ment å kunne gi fotordonnans foran bilen mulighet til å gi tilbakemelding om sporvalg på krøtterstier eller skogsveier der understellet ikke er langt nok unna bakken
Alan 42 Multi er navnet på sambandsmiddelet som kom på døra idag for en tusenlapp. Svært grei pris.
EDIT 241114 - purring på nye nøkler, viser seg det er en måned siden jeg fikk melding om at det kunne ta en ti dagers tid før de var i hende og klare for oppsliping. Greit med tre sett til jul, syns jeg.
EDIT 271114 Som om jeg var inspirert av postbuesidespranget i Eriks tråd om "passer disse 16-tomsfelgene" så har jeg rekvirert tilsvarende svartplastbuer til Vidvandre fra just Kampers.
Det er jo handelstanden verden rundt sin egen lille Black Friday (har oservert 25% moderasjon hos flere, på til dels lukurative ting så neste år skal jeg følge med bedre) så jeg lot meg rive med på kjøpepresset. Dessuten har jeg i flere år fundert på nettopp slike buer og om de sitter på lenge. Vel, om en tid finner jeg jo ut av den saken.
Fikk handla meg klemmer til Cobrabøylen fra Martin, alltid en fornøyelse å handle hos ham. Har noe annet tjafs på vei til en bil nær meg men det får komme i form av fotobevis og ikke tomt pjatt
Sliter forresten litt med bilen, står jo på sommerdekk og værmeldinga lover ikke godt i så måte - må over i neste bydel for å hente vinterskoene i boden hos en kompis og fortsetter dette som foregår uttafor vinduet i 9. egt, må jeg ta på storsekken og bære ett og ett hjul hjem før jeg kan få lagt om på bilen
Om så er, får jeg ta det som trim.